prefect de gorj alin vacaru

Prefectul de Gorj, Alin Văcaru (foto), a declarat că astăzi vor avea loc discuţii privind obţinerea unui număr suplimentar de utilaje pentru deszăpezirea drumurilor naţionale din judeţ. Negocierile cu mai multe firme de deszăpezire vor fi găzduite de Regionala de Drumuri şi Poduri Craiova, unde, la recomandarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România s-a decis şi rezilierea contractului de deszăpezire încheiat pentru Gorj cu firma Coremi Inter Rovinari. „La ora 12.00 va avea loc o negociere directă la Craiova pentru obţinerea unui număr de utilaje care să ne asigure certitudinea că în această iarnă nu vom avea probleme pe drumurile naţionale, din cauza zăpezii. Va fi o negociere cu mai multe firme de deszăpezire. Acum avem peste 20 de utilaje disponibile, iar anul trecut au fost 40, deci avem jumătate din utilaje, dar nu sunt suficiente. În Defileul Jiului, de deszăpezire se ocupă constructorul şi se circulă în condiţii de iarnă. Cel mai tare a nins la Tismana şi pe dealul Bujorăscu. Acolo au fost trimise cele mai multe utilaje. Sper ca în urma negocierilor de la Regionala Craiova să fie rezolvată problema restului de utilaje necesare pentru drumurile naţionale din Gorj şi să încheiem acest subiect“, a declarat Alin Văcaru, prefectul judeţului Gorj.

Contract mai mic decât cel iniţial

Potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, contractul de deszăpezire care va fi negociat astăzi la Craiova va avea o valoare mai mică decât cel care fusese încheiat cu firma Coremi Inter Rovinari, patronată de Nicolae Sarcină. De la 8,3 milioane de lei pentru 20 de luni, suma a fost scăzută la 5 milioane de lei pentru actualul sezon de iarnă. Negocierile vor viza închirierea de utilaje de la mai multe societăţi de profil, urmând să fie stabilite şi tarifele atât pentru orele de staţionare, cât şi pentru orele de funcţionare. De asemenea, Secţia de Drumuri Naţionale Târgu Jiu trebuie să ţină în permanenţă mobilizate utilaje în câteva zone cu probleme pentru a nu fi prinsă pe picior greşit. Este vorba, în primul rând, de DN 67 C Novaci – Rânca, dar şi de dealul Bujorăscu, acolo unde, de regulă, iarna sunt probleme din cauza acumulării zăpezii pe carosabil. De amintit că firma Coremi Inter a pus autorităţile în faţa faptului împlinit, chiar înainte de sosirea iernii, când nu a putut prezenta utilajele prevăzute în contract. Potrivit drumarilor, 40 de utilaje ar fi suficiente pentru o iarnă cu o cantitate medie de precipitaţii.

Eugen MARUTA
Este absolvent al Facultății de Litere și Ștințe Sociale și al unui master în Administrația Publică. În anul 2000 a venit în practică jurnalistică la Gazeta de Sud, iar de a doua zi au început să apără în ziar articole sub semnătura sa.