5.3 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjGuvernul nu are deocamdată soluţii pentru Transalpina

Guvernul nu are deocamdată soluţii pentru Transalpina

Transalpina ar putea deveni unul dintre principalele obiective turistice ale României
Transalpina ar putea deveni unul dintre principalele obiective turistice ale României

Premierul Victor Ponta a declarat că se caută în continuare soluţii pentru rezilierea contractului dintre Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi firma Romstrade, angajată să modernizeze DN 67C Transalpina. Şoseaua trebuie trecută din administrarea constructorului Romstrade, în administrarea CNADNR, pentru ca lucrările să poată să fie finalizate şi aceasta să nu se degradeze. „Trebuie să găsim o soluţie legală pentru că în acest moment Transalpina nu este al CNADNR, ci al companiei Romstrade, care este în faliment, şi, practic, pe cine să sancţionăm, pe domnul Iordache, care nu ştiu dacă e liber sau nu acum. Important este că, din punct de vedere juridic, CNADNR nu a recepţionat drumul şi nici nu avea cum să recepţioneze şi atunci trebuie să găsim soluţia legală prin care Transalpina să treacă din nou la CNADNR şi să se facă lucrările de protecţie necesare pentru că e cel mai frumos drum din România“, a declarat premierul Victor Ponta.
Potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, constructorul a primit ordinul de începere a lucrărilor pe 22 septembrie 2009. Romstrade nu ar fi respectat termenul de execuţie a lucrărilor, respectiv 18 luni, şi nu ar fi demonstrat că are capacitatea tehnică de a finaliza lucrările de reabilitare a şoselei în termenul prevăzut în contract, potrivit CNADNR.
Pe 5 noiembrie 2012, beneficiarul, respectiv CNADNR, a decis suspendarea lucrărilor de execuţie, pentru a fi reziliat contractul cu Romstrade. Pentru a putea rezilia contractul, compania a trecut la evaluarea lucrărilor. În acest sens, au fost angajaţi experţi care să stabilească şi eventualele prejudicii aduse CNADNR de către constructor. Raportul respectiv de evaluare va fi folosit în instanţa de judecată, dacă se va constata că respectivul contract de execuţie încheiat cu Romstrade nu poate fi reziliat pe cale administrativă. Lucrările sunt în prezent abandonate, nefiind realizată nici măcar conservarea drumului pentru a nu se degrada. Nici pentru sezonul de iarnă nu se întrevede vreo iniţiativă a CNADR de a fi realizate lucrările de consolidare şi conservare.

Procurorii, chemaţi să facă lumină

Nemulţumiţi de modul în care autorităţile centrale gestionează situaţia şoselei Transalpina, cabanierii şi concesionarii din Rânca au depus săptămâna trecută o plângere la Parchetul de pe lângă Judecătoria Novaci împotriva CNADNR. Au mai fost reclamaţi directorul CNADNR, Narcis Neaga, şi şeful Secţiei Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale, Ion Tudor. Cabanierii îi acuză pe aceștia de abuz în serviciu, întrucât au închis în această vară un drum care se afla în administrarea altcuiva, respectiv a Romstrade. Cabanierii susţin că din cauza închiderii drumului au înregistrat pierderi, numărul turiştilor fiind mai mic decât în ultimii doi ani, când Transalpina a fost deschisă traficului.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS