10 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalLa parcarea subterană se va lucra 24 de ore din 24

La parcarea subterană se va lucra 24 de ore din 24

Lucrările de amenajare a parcării subterane din zona Teatrului Naţional „Marin Sorescu“ Craiova au început. Timp de un an şi jumătate, consorţiul de firme Mitliv – Polystart – Habau va realiza peste 600 de locuri de parcare, într-un proiect cu finanţare europeană de 48.833.976,20 lei (inclusiv TVA). În primele patru luni, spun reprezentanţi ai constructorului, lucrările se vor desfăşura atât pe timpul zilei, cât şi noaptea.

Consorţiul de firme SC Mitliv SRL – SC Polystart Impex SRL – Habau Construcţii SRL, cu Mitliv ca lider de asociere, a început să lucreze la amenajarea parcării subterane din zona Teatrului Naţional „Marin Sorescu“. Perimetrul şantierului a fost împrejmuit şi semnalat corespunzător, iar circulaţia nu este afectată pentru moment. În perioada următoare se va pregăti decopertarea, iar cea mai mare parte a lucrării, execuţia incintei, va fi realizată, printre altele, cu patru maşini speciale.

Pereţi adânci de 25 de metri

„Prima etapă este decopertarea. Mutarea statuilor a început deja, se vor scoate şi soclurile, iar apoi le vom transporta către RAADPFL, acolo unde avem locaţia. Stâlpii de iluminat pe timp de noapte trebuie scoşi, după care cea mai mare lucrare a noastră va fi execuţia incintei, a pereţilor mulaţi. Pereţii mulaţi se vor face cu patru maşini tip Kelly. Trebuie amenajată o platformă, maşina se amplasează, apoi vine şi sapă sub protecţia de noroi bentolitic. Noroiul acesta este o emulsie care are rolul de a sprijini, de a nu se surpa malul, dat fiind faptul că adâncimea pereţilor este destul de mare, au 25 de metri. Este nevoie de această protecţie. Înspre Calea Bucureşti, adâncimea este mai mică, acolo vor fi pereţi până la 15 metri, dar tot aceeaşi tehnologie se va folosi“, a explicat ing. Marian Turluc, şef de şantier din partea Mitliv.
În ceea ce priveşte săpăturile, acestea vor fi realizate în trei etape. „În prima etapă, vom decoperta pe 1,5 metri. Se vor executa nişte ancoraje ale pereţilor mulaţi, iar după ce se fac aceste ancoraje se continuă săpăturile, până la cota radierului, undeva la zece metri. Se va începe structura de beton, compactări şi operaţiile care trebuie făcute înainte. Vom începe apoi cu structura de rezistenţă, stâlpi, pereţi, grinzi, planşee“, a spus şeful de şantier.

Decizia de taxare, în mâinile beneficiarului

Parcul din spatele Teatrului Naţional „Marin Sorescu“ va avea de suferit, într-adevăr, dar numai pe perioada lucrărilor. După terminarea acestora, spaţiile verzi vor fi reamenajate, însă cu copaci de înălţimi mai mici. „În final, parcul se va reface. Nu se va şti că este parcare. Va fi aproximativ la fel, însă nu vor mai fi pomi de înălţime foarte mare, pentru că rădăcinile se întind. Va fi o vegetaţie cu arbuşti de talie mai mică, dar asta peste 18 luni“, a explicat reprezentantul Mitliv. Parcarea subterană va avea 619 locuri pentru autoturisme, dar şi motociclete, iar decizia de a aplica o taxă de acces în parcare va fi luată de beneficiarul proiectului, Primăria Craiova.

În primele patru luni se va lucra zi şi noapte

Reprezentanţii constructorului cer înţelegere de la locatarii din zonă pentru disconfortul creat, având în vedere mai ales faptul că, în primele patru luni de execuţie a lucrărilor, vor lucra 24 de ore din 24. „Noi încercăm să facem cât mai puţin deranj locatarilor din zonă, dar, ca la orice şantier, vor fi probleme cu zgomotul, vor fi utilaje, oameni mulţi. Se va lucra zi-noapte, în primele patru luni vom lucra nonstop. Vor fi patru maşini de săpat pereţi, vor fi probabil zeci de basculante care vor lucra aici, excavatoare de diferite dimensiuni, vor fi foarte multe utilaje. Ca număr de oameni, ne vom axa pe etapizările pe care le-am făcut. În prima etapă vor fi undeva pe la 50 de oameni, după care se va ajunge undeva pe la 150 de oameni, cu siguranţă, pentru că suprafaţa este mare aici. Am dori să se găsească înţelegere din partea vecinilor, pentru că nu se poate face un lucru – să aduci un plus de confort acestui oraş – dacă nu se face un deranj înainte. Aşa se întâmplă pe toate şantierele din toată lumea“, a conchis ing. Marian Turluc.
În ceea ce priveşte accesul în parcare, peste 18 luni acesta se va face din Calea Bucureşti colţ cu strada Romul, iar ieşirea din subteran va fi amenajată în zona staţiei de autobuz de la Universitate.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS