14.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalMotorul de 1,5 litri fabricat la Craiova va echipa Ford Focus

Motorul de 1,5 litri fabricat la Craiova va echipa Ford Focus

\n

Fabrica de la Craiova va exporta în Germania motoare de 1,5 litri pe benzină pe care le produce în uzină, după ce a mai trimis anul trecut motorul de 1 litru la Köln, dar şi la Saarlouis, unde se fabrică actualul Focus. Propulsorul produs în Bănie de 1,5 litri EcoBoost a fost expus săptămâna trecută, alături de noul Ford Focus, la Frankfurt.

Circa 200 de jurnalişti din Europa au fost prezenţi, săptămâna trecută, la Frankfurt, în Germania, unde a fost prezentat, în premieră mondială, noul Ford Focus ce va fi produs la Saarlouis, în ţara gazdă, dar care va fi dotat şi cu un motor fabricat la Craiova. Fiind un vehicul plin de tehnologie, noul Focus își face debutul astăzi, la Congresul Mondial al Telefoniei Mobile din Barcelona, și va fi lansat săptămâna viitoare la Salonul Internațional de la Geneva.

Din nou producem pentru nemţi

Directorul de operaţiuni în cadrul Ford Europa, Barb Samardzich, a precizat la Frankfurt, că producţia noului Focus va începe anul acesta, în ultimul trimestru al anului, ceea ce înseamnă că în aceeaşi perioadă va începe şi uzina de la Craiova să livreze motoarele de 1,5 litri către fabrica Ford din Saarlouis (Germania), acolo unde se fabrică Focusul. Este pentru a doua oară când fabrica din Craiova livrează motoare produse în România către uzinele Ford din Germania. Prima dată au fost livrate motoare EcoBoost de 1 litru la Köln, pentru echiparea modelului Fiesta, înainte ca nemţii să dubleze producţia de astfel de motoare în fabrica lor de la Köln. Anul acesta, vor fi trimise propulsoare de 1,5 litri made in Craiova şi către Saarlouis. Pe generaţia de Focus deja existente pe piaţă sunt deja livrate de la Craiova propulsoare de 1 litru EcoBoost, care echipează acest model pe care îl comercializează deja Ford.
Barb Samardzich, întrebată dacă va creşte producţia de motoare la fabrica Ford din Craiova, ca urmare a apariţiei noului Focus echipat cu motor de 1,5 litri produs în România, a declarat: „Nu comentez în acest moment. Cu cât vindem mai bine, cu atât e mai bine“. Volumul efectiv al motoarelor de 1,5 litri EcoBoost pe benzină, care vor ajunge în uzina din Germania, nu a fost dezvăluit, mai ales că o parte dintre noile vehicule vor fi echipate cu motoare de 1 litru, iar altele vor fi în varianta diesel, şi o altă parte vor avea motoare de 1,5 litri pe benzină. Dacă va creşte sau nu producţia de motoare de la Craiova depinde numai de cererea din Europa pentru noul model Focus, lansat zilele acestea de către Ford.
În România, cota de piaţă a Ford Focus este de 6,26%, în condiţiile în care în aceeaşi categorie s-a luat în considerare şi Dacia Logan la calcularea cotei de piaţă.

Este prima dată când motorul de 1,5 litri de la Craiova ajunge în Europa

Producţia de motoare EcoBoost de 1,5 litri de la uzina Ford din Craiova este destinată exportului. Propulsoarele pleacă de aici către America, unde echipează modelul Fuzion, dar şi către China, unde sunt montate pe varianta de Mondeo produsă acolo. Dacă motorul de 1 litru EcoBoost produs la Craiova a fost livrat la Köln (pentru Fiesta), iar în prezent se livrează către Saarlouis (pentru actualul Focus), din ultima parte a acestui an va fi livrat în premieră pe piaţa europeană şi motorul de 1,5 litri fabricat la Craiova, pentru a echipa noul Focus.
În prezent, în fabrica Ford de la Craiova se produc aproximativ 1.000 de motoare pe zi. Deşi până nu demult, din cele 1.000, circa 700 erau de 1,5 litri şi restul de 1 litru, în prezent situaţia este inversă şi 40% din producţie reprezintă motoare de 1,5 litri pe benzină. În 2013, producţia de propulsoare din Bănie a fost de circa 180.000 de unităţi. În secţia de motoare de la Craiova lucrează aproximativ 1.000 de angajaţi, care muncesc în două schimburi.

Dacă spui în Focus „Îmi e foame!“, sistemul SYNC2 afişează o listă de restaurante

Noul Focus va ieşi în evidenţă cu multă tehnologie încorporată, la fel ca B-Max. Maşina va fi dotată cu SYNC2, sistemul avansat de comunicaţii al Ford. Sistemul are 18 funcţii care ajută conducătorul auto aflat la volanul maşinii, a spus Joe Bakaj, vicepreşedintele Ford Europa privind dezvoltarea produsului. Pe lângă posibilitatea de a suna la 112, şi de a trimite coordonatele locului unde se află maşina (coordonate GPS) prin telefon către sistemul unic de urgenţă, noul SYNC2 are funcţii noi, de utilitate pentru ocupanţii vehiculului. Un reprezentant Ford ne-a făcut o demonstraţie la Frankfurt, legat de modul în care funcţionează noul gadget. În momentul în care conducătorul auto rosteşte „îmi este foame“, în limba engleză, sistemul SYNK2 afişează pe un display de 8 inch toate restaurantele din zona în care se află maşina, pe o rază de câţiva kilometri. Tot acest sistem le permite ocupanţilor maşinii să facă şi rezervări la unul dintre restaurantele afişate. SYNC 2 mai are un control vocal avansat, astfel încât ocupantul de la volan poate rosti numele cuiva din agenda telefonică, iar maşina va suna persoana respectivă, după ce confirmă că o va contacta telefonic pe acea persoană. Întrebat dacă acest sistem va fi disponibil şi în limba română, oficialul Ford a precizat: „Nu ştiu momentan. Se vor face teste privind cererea şi în România“. Vehiculele care vor fi livrate în România pot fi dotate cu acest sistem, dar cu comenzi vocale în engleză sau în alte limbi.

Ce are în plus noul Ford Focus

Designul exterior al Ford Focus este inedit. Vehiculul are o postură mai lată și mai joasă, cu un nou design pentru capotă, partea frontală și grilă. Capota este sculptată într-o formă dinamică, iar farurile mai subțiri și proiectoarele de ceață alungite și mai dreptunghiulare contribuie la o parte frontală mai îndrăzneață, informează compania.
Joe Bakay a spus că noul Focus va avea emisii reduse de CO2, în varianta pe benzină, dar şi diesel. Maşina va fi echipată cu motor de 1,5 litri EcoBoost, în variante de 150 şi 180 cai putere, iar vehiculele care vor fi dotate cu motorul de 1 litru vor fi de 100 şi 125 cai putere.
Focusul este cel mai bine vândut model al Ford la nivel mondial. Noua variantă a Ford Focus care va apărea pe piaţă până la finalul anului va avea un preţ de circa 16.000 de euro, cu dotările standard. În varianta Titanium şi cu toate echipările, noul Ford Focus ajunge la 20.000 de euro. La nivel global, Ford Focus s-a vândut în 1,1 milioane de exemplare, conform estimărilor companiei.

Ford nu a făcut comentarii despre posibila mutare a producţiei de Fiesta la Craiova

Legat de datele apărute recent în presa din Germania, potrivit cărora o parte din producţia de Fiesta ar putea fi transferată de la Köln la uzina din Craiova din 2017, directorul de operaţiuni în cadrul Ford Europa nu a dorit să facă declaraţii pe această temă. „Nu facem nici un comentariu în acest moment. Evident, producem cu succes acolo deja şi ne descurcăm cu drumurile pe care le avem ca să ajungem cu produsele noastre la dealeri şi clienţi“, a spus Barb Samardzich. Ziarul german Bild a publicat recent un articol în care făcea referire la faptul că mutarea unei părţi a producţiei de Fiesta la Craiova ar fi mai competitivă pentru Ford, deoarece o maşină ar fi mai ieftină cu circa 1.300 de euro, datorită costurilor reduse cu forţa de muncă de la uzina din România. Totuşi, managerul respectiv a lăudat fabrica din Köln, în lumina noilor evenimente: „Köln este un partener extraordinar pentru noi în producţia pentru clienţii noştri. Noi analizăm toate operaţiunile noastre, toate structurile, iar fabrica de la Köln este parte integrantă din acestea, şi căutăm să obţinem cele mai bune costuri. Poţi deveni competitiv din punct de vedere al costurilor şi nu neapărat specific pentru Köln. Avem tot felul de programe de reducere a costurilor, de la producţie la proiectare sau cheltuieli de personal, în tot angrenajul. Suntem atenţi cu fiecare structură din angrenaj într-o măsură egală pentru a ne optimiza costurile“.

Ford vede o „luminiţă“… pentru producţia de B-Max

Întrebată de ce există întreruperi temporare de producţie la Craiova, unde se fabrică B-Max, Barb Samardzich a afirmat că în primele luni ale anului 2014 există o cerere ceva mai mare pentru B-Max în Europa: „Cu cât vindem mai mult cu atat mai bine… Unul dintre lucrurile pe care le facem acum ca să fim profitabili este să adaptăm volumul de producţie la cerere. Piaţa cere deja mai mult. În primele luni ale anului, se pare că avem mai multe cereri, că depăşim punctul de recesiune. Avem solicitări mai multe de la clienţi ceea ce înseamnă şi volume mai mari de producţie pentru B-Max. Este încă numărul unu pe segmentul său şi urmărim toate volumele şi toate pieţele să vedem dacă se iese din recesiune“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS