13.7 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalCraiovenii au vânat reducerile de Black Friday

Craiovenii au vânat reducerile de Black Friday

\n

Febra cumpărăturilor de Black Friday sau Vinerea Neagră pe româneşte i-a cuprins şi pe craioveni. În magazinele de electrocasnice şi IT, vineri a fost bătaie pe toate produsele. Chiar dacă reducerile nu au fost foarte mari, după cum au declarat oamenii, aproape toţi au cumpărat ceva numai să nu plece cu mâna goală acasă. În premieră pe ţară, anul acesta unul dintre marile magazine online a avut oferte la autoturisme, care s-au vândut ca pâinea caldă.

Deşi am preluat obiceiul de la americani, l-am sărbătorit româneşte, mai devreme cu o săptămână. Craiovenii au luat cu asalt magazinele încă de la primele ore ale zilei pentru că mai multe produse s-au vândut la preţ redus. Craiovenii au fost cu ochii mai ales pe televizoare, calculatoare şi aparate foto. Gospodinele au fost interesate să cumpere mixere, cuptoare cu microunde şi aspiratoare.
În magazinul Flanco, craiovenii s-au călcat în picioare ca să prindă produsele care s-au ieftinit cel mai mult. Deşi reducerile nu li s-au părut mari, unii au plecat cu televizoarele în spate, alţii au cărat cu greu până la maşini frigiderele şi aragazele.
Paula Tenovici a venit în Flanco cu gândul că va găsi reduceri consistente, dar a plecat dezamăgită. „Preţurile nu mi s-au părut foarte reduse. Eu mi-am cumpărat un epilator care înainte costa 200 de lei, iar acum am dat pe el 170 de lei. Am luat şi un ondulator, care a avut reducere de numai 20 de lei“. Femeia a fost dezamăgită şi de faptul că a trebuit să aştepte prea mult la coadă: „Nu mi se pare normal aşa ceva. Trebuia să dea bonuri exact câte produse au, nu mai multe“.
După ce a stat la rând să cumpere un robot de bucătărie şi un aspirator, Valerica Dobre spune că se aştepta la reduceri mai mari: „În general, nu sunt reduceri mari. Eu anul trecut am prins Black Friday în Spania şi acolo se fac mult mai multe reduceri decât la noi. În plus, angajaţii magazinelor sunt mai amabili şi te ajută să cumperi produsele cu cele mai mari reduceri“.

„O luai şi pe asta că nu plecai degeaba de acasă“

Oamenii s-au strâns şi în magazinul Altex, însă nu în număr atât de mare ca la Flanco. Cei mai mulţi au intrat de curiozitate, s-au uitat, au bombănit pe lângă produse şi au plecat cum au venit. Alţii nu au găsit ceea ce îşi propuseseră să cumpere, dar au achiziţionat orice produs numai să nu plece cu mâna goală. Florin şi-a cumpărat o tabletă, care a costat 200 de lei. „O luai şi pe asta, că nu plecai degeaba de acasă“, s-a consolat el. În acelaşi magazin, Doina Chiriţescu îşi căuta un laptop. „Nu sunt reduceri foarte mari, iar produsele cu cele mai mici preţuri sunt cele care nu au o calitate foarte bună. Până acum nu mi-am cumpărat nimic. Aş vrea să îmi cumpăr un laptop, dar aici nu am găsit“.
Cea mai mare agitaţie a fost în magazinul Domo, unde unii oamenii au stat la coadă aproape o oră. Cei mai mulţi au cumpărat televizoare, laptopuri şi tablete. Cu nervii întinşi la maximum, craiovenii îşi dădeau coate şi împingeau în faţă cutiile cât ei de înalte, în ciuda celor care îşi aşteptau liniştiţi rândul. „Reducerile au fost bune pentru buzunarul meu. Am găsit plasma la un preţ convenabil, dar nu îmi place că trebuie să aştept atât la rând“, s-a plâns Marian Sonea. Pentru că site-urile s-au blocat, Loredana Novac a venit în magazin să îşi cumpere o plită, pe care a plătit la reducere 700 de lei. Despre cât de ieftine sunt produsele, femeia a spus că numai anumite produse au avut preţuri într-adevăr reduse. „Şi aşa sunt scumpe, şi nu toţi şi le permit“.

„Reducerile nu sunt atât de mari pe cât mă aşteptam“

În magazinul Emag, lumea nu s-a înghesuit să intre şi asta pentru că specificul magazinului este online. Cei care au trecut pragul au analizat preţurile, eventual au cerut angajaţilor câteva detalii şi au plecat.
„Oferta este foarte slabă. Doar unele produse sunt reduse cu 50%, dar acelea sunt produse foarte scumpe pe care nici reduse oamenii nu îşi permit să le cumpere“, a spus Silviu Găvrilă. Silviu şi-a cumpărat doar un card de memorie şi crede că, în comparaţie cu reducerile care se fac de Black Friday în străinătate, „la noi reducerile nu sunt semnificative“.
De aceeşi părere este şi Lucian Bureţa, care şi-a cumpărat boxe. „Reducerile nu sunt atât de mari pe cât mă aşteptam eu. Sunt şi reduceri mai mari, dar la produse care nu mă interesează“, a spus el.

Vinerea neagră pentru autoturisme

Aşteptările legate de scăderea semnificativă a preţurilor au fost mari. Magazinele de specialitate au aplicat reduceri consistente mai ales la laptopuri, televizoare şi electrocasnice, în medie cu 25-30%. Cei care au sperat că îşi vor cumpăra produse reduse cu cel puţin 50% au fost dezamăgiţi. Tăieri mari de preţuri s-au făcut la produse foarte scumpe sau la cele foarte ieftine, cum ar fi accesoriile pentru telefoane mobile sau perifericele mici, de exemplu mouse-urile sau tastaturile pentru PC-uri. Noutatea de anul acesta a reprezentat-o includerea în promoţie a vânzărilor de autoturisme. Ford România a avut propria promoţie prin care a oferit avantaje de mii de euro la cumpărarea unui autoturism. Emag, magazin online specializat în comerţul de electrocasnice, a pus la bătaie mai multe mărci de autoturisme. Stocurile s-au epuizat imediat. De exemplu, un autoturism Ford Focus cu echipare Trend, inclusiv scaune încălzite, a costat 10.999 de euro, preţul fiind redus de la 16.635 de euro. Stocurile de Dacii Duster şi Logan au fost consumate şi ele rapid. Cel mai ieftin Logan a costat 7.299 de euro. Emag a vândut bine şi Ford Kuga, reducerea fiind de circa 8.000 de euro. Surprinzător, magazinul de electrocasnice a epuizat stocul la cel mai scump autoturism Mercedes clasa E. Cumpărătorii au plătit aproape 45.000 de euro pentru o astfel de maşină, reducerea fiind de 11.700 de euro. Mai puţin căutate au fost autoturismele Hyundai şi Mitsubishi, ale căror stocuri nu fuseseră epuizate vineri seară.
Spre deosebire de anul trecut, pe paginile de internet ale marilor magazine erau aseară foarte multe oferte active. Dacă în 2012 rar găseai produse disponibile, acum majoritatea figurau în stoc. Una dintre explicaţii ar fi că românii au cumpărat mai puţin decât anul trecut. Alta ar fi faptul că magazinele au făcut stocuri mai mari de produse pe care le vor vinde pe parcursul celor trei zile de Black Friday.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS