17.5 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalVopsim şi noi ceva?

Vopsim şi noi ceva?

Marcajele de pe multe din străzile Craiovei sunt aproape şterse. Semnele de circulaţie trasate anul trecut pe carosabil abia se disting, iar pietonii traversează strada deoarece ştiu că acolo este trecere de pietoni. Conducătorii auto sunt de multe ori nedumeriţi dacă să acorde sau nu prioritate. Cei din oraş sunt familiarizaţi cu zonele. Mai greu este pentru conducătorii auto care tranzitează oraşul. Până şi marcajele din staţiile de autobuz sunt şterse. Acolo unde există alveole îţi dai cu uşurinţă seama că este staţie RAT. Însă multe staţii ale mijloacelor de transport în comun nu sunt amenajate şi nici marcate, iar conducătorii auto parchează aici fără nici o reţinere.
Greu vizibile sunt şi marcajele care separă sensurile de circulaţie sau cele pentru delimitarea părţii carosabile, ceea ce îngreunează foarte mult circulaţia vehiculelor, atât ziua, cât şi noaptea. „În Craiova, nici o trecere de pietoni nu s-a revopsit şi dacă noi le mai ştim pe unde sunt, mă gândesc că pentru cei străini de oraş este o problemă. Poate sesizaţi şi acest aspect acolo unde trebuie sau, pur şi simplu, poate citeşte cine trebuie“, a scris într-un e-mail Mădălina Lupean. Şi cum în zadar încercăm să sesizăm problemele urbei acolo unde trebuie, ne-am gândit că „poate citeşte cine trebuie“.

Unde este trecerea?

Marcajele şterse nu sunt o problemă doar pe străduţele mici, din cartierele oraşului. Nici pe marile bulevarde nu este mai bine. Pe bulevardul Carol I, pe direcţia de mers centru – gară, în apropierea sensului giratoriu, trecerea de pietoni este pe jumătate ştearsă, mulţi dintre cetăţeni traversează chiar pe la staţia de autobuz, care este la câţiva zeci de metri de trecere. „Eu ştiu că trecerea s-a mutat mai în spate, acolo, la staţia de autobuz, după ce s-a făcut giratoriul. Acolo este şters, iar aici, unde este staţia, maşinile nu ne dau prioritate. Fiecare traversează cum se pricepe“, spune Dorina Oprişor. Pe bulevardul Carol mai este o problemă, chiar la intersecţia cu bulevardul Calea Bucureşti, trecerea de pietoni se află la o distanţă de trei, patru metri de semafoarele care sunt instalate de o parte şi de alta a străzii.
La intersecţia străzii Doljului cu strada 1 Decembrie 1918 din Brazda lui Novac este aceeaşi situaţie, noroc că este „blindată“ cu indicatoare.
Marcajele de pe carosabil sunt şterse. Ele ar fi trebuit să le arate pietonilor care este locul prin care se traversează regulamentar strada.
O altă problemă cu marcajele rutiere este chiar la giratoriul de la Tribunalul Dolj, intersecţia străzilor Brestei cu Iancu Jianu. Aici, trecerea de pietoni este desfiinţată de aproximativ doi ani. Aceasta a fost mutată la cinci metri distanţă. Cei drept, aceasta din urmă este bine marcată, dar şi cea veche este marcată, astfel încât bietul pieton nu ştie ce să mai creadă. „Nu ştiam că nu este trecere aici. Eu văd că este. Nu ştiu că este desfiinţată. Ce să fac acum? Unde este trecerea, că aici este şi intresecţie?“, a spus nedumerită o tânără surprinsă pe trecerea de pietoni desfiinţată.
Surprinzător, chiar pe strada Brestei, în faţa instituţiei care se ocupă cu trasarea acestor marcaje rutiere şi pietonale – RAADPFL Craiova – există o trecere de pietoni, unde bineînţeles că vopseaua este ştearsă.
Am încercat să aflăm de la reprezentanţii RAADPFL Craiova când vor demara lucrările pentru trasarea marcajelor rutiere în Craiova, dacă s-a ţinut licitaţia pentru achiziţionarea vopselei speciale şi care sunt costurile. Nu am putut afla acest „mare secret“. Directorul RAADPFL, Florin Lungu, nu este de găsit şi nici la telefon nu răspunde. Ieri, la sediul RAADPFL, secretara a spus: „Nu este domnul director, nici directorul adjunct. Nu avem un purtător de cuvânt“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS