13.4 C
Craiova
luni, 29 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalCât costă înmatricularea maşinilor second hand

Cât costă înmatricularea maşinilor second hand

Având în vedere ordonanţa aprobată miercuri de guvern, valoarea taxei auto a ajuns la valori cuprinse între 500 şi 3.200 de euro pentru motorizările de 1,4 şi 1,6 litri, în timp ce, pentru maşinile cu propulsoare mari, proprietarii vor plăti mai mult de 16.000 de euro. De la plata taxei auto vor continua să fie exceptate autovehiculele cu motoare Euro 5, cu propulsoare electrice şi hibridele, precum şi modelele noi cu motorizări Euro 4 sub 2.000 de centimetri cubi (cmc).

Modelele cu motorizări de 1,4 litri vor avea o taxă de 500 de euro în cazul normelor Euro 1, pentru cele Euro 3 taxa va fi de aproape 860 de euro, iar pentru propulsoarele non-Euro taxa va fi de 1.460 de euro. Proprietarul unei maşini cu propulsor de 1.400 cmc Euro 2 va plăti aproximativ 1.800 de euro, cea mai mare taxă pentru o astfel de cilindree. Printre maşinile cu astfel de propulsoare încadrate în normele Euro 2 se numără Opel Astra F şi Volkswagen Golf III.

În cazul automobilelor cu motoare de 1.600 cmc, taxa va fi de 880 de euro pentru propulsoare Euro 1 şi de 1.450 de euro pentru Euro 3. La motorizările non-Euro taxa va fi de 2.600 euro, iar la cele Euro 2 cu puţin peste 3.200 de euro.

Cumpărătorii de vehicule second hand de import echipate cu propulsoare de 2 litri vor plăti o taxă de aproximativ 1.400 de euro pentru maşini Euro 1 (cum ar fi Opel Vectra A şi BMW Seria 3) sau de circa 5.100 de euro în cazul motoarelor Euro 2. Modele precum Opel Vectra B, Volkswagen Passat, BMW Seria 3 şi Audi A4 sunt câteva exemple de maşini Euro 2 pentru care taxa va trece de 5.000 de euro, depăşind de aproximativ două ori valoarea de achiziţie a vehiculului. Pentru un motor de 2 litri Euro 3 taxa va fi de circa 2.400 de euro, iar la non-Euro va ajunge la 4.200 de euro.

O maşină cu motor de 3.000 cmc Euro 1 va avea o taxă de aproximativ 4.200 de euro. În cazul în care propulsorul este Euro 3, cumpărătorul va achita 6.200 de euro, iar la non-Euro va plăti 2.600 de euro.

Suma depăşeşte de 10-12 ori valoarea de cumpărare a autovehiculelor

Pentru motorizările de 3 litri Euro 2 taxa trece de 16.000 de euro, de 10-12 ori mai mult decât valoarea de cumpărare a autovehiculelor. În această categorie se încadrează maşini precum Opel Omega, Ford Scorpio, Mercedes Benz Clasa E, BMW Seria 5, Jeep Grand Cherokee şi Ford Explorer, care au motoare de 3.000 de centimetri cubi (cmc) sau mai mari, conforme normelor Euro 2. Modelele menţionate se găsesc de vânzare la preţuri începând de la 1.500 de euro în statele din Uniunea Europeană, potrivit site-urilor de anunţuri.

Taxa de poluare auto va fi redusă cu o treime şi pentru maşinile noi Euro 4 care au motoare mai mari de 2.000 de centimetri cubi. Astfel, după ce ordonanţa de guvern va intra în vigoare, taxa auto pentru un Audi Q7 nou cu motor de 4,2 litri pe benzină va fi de 7.300 de euro, iar pentru aceeaşi maşină echipată cu propulsor diesel de 3 litri cu filtru de particule va fi de circa 3.200 de euro. Pentru un Mercedes Benz C 200 CDI nou şi cu motor diesel de 2.148 cmc Euro 4 valoarea redusă a taxei va fi de circa 1.800 de euro. Cumpărătorul unui Opel Vectra nou cu motor pe benzină de 2,2 litri va achita o taxă de circa 2.000 de euro. Alt exemplu este SUV-ul Renault Koleos echipat cu motor pe benzină Euro 4 de 2,5 litri, al cărui posesor va fi taxat la înmatriculare cu 2.600 de euro.

APIA: Reducerea este insuficientă pentru relansarea industriei de profil

Preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) a declarat că măsura reducerii taxei auto este insuficientă pentru relansarea industriei auto şi că ar trebui suplimentat numărul de unităţi în cadrul programului „Rabla“, în ciuda eşecului înregistrat anul trecut în cadrul programului. În 2008 au fost casate doar 30.466 de maşini din cele 40.000, care reprezentau obiectivul propus, iar Ernest Popovici, preşedintele APIA, propune pentru anul acesta un obiectiv de 60.000 de maşini casate. „Dacă în următorii cinci ani se continuă programul („Rabla“ – n.r.) măcar cu înlocuirea a 60.000 de unităţi vechi anual, tot este un lucru bun“, a spus Popovici.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

7 COMENTARII