10.9 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024

Chiul la mate

Mii de elevi doljeni au susţinut ieri teza cu subiect unic la matematică. Toate pregătirile cadrelor didactice şi ale inspectorilor şcolari i-au lăsat indiferenţi pe elevi, care au tratat primul examen din viaţa lor cu multă detaşare, unii dintre ei preferând chiar să absenteze.

Teza cu subiect unic, centre de comunicare, centre de corectare, subiecte care vin pe e-mail direct de la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, şcoli care şi-au reorganizat programul, nimic din toate aceste lucruri nu i-a intimidat pe elevii din clasele a VII-a şi a VIII-a, care au susţinut teza cu subiect unic la matematică. Aceştia au intrat fără prea mari emoţii în săli şi au tratat acest examen ca pe o lucrare de control. „Nu a fost greu deloc şi nici nu am avut emoţii. Oricum, dădeam teză, numai că acum i-au spus că e cu subiect unic. Cred că o să iau opt sau nouă“, a spus Luminiţa, elevă în clasa a VIII-a la Şcoala nr. 18 din Craiova. Pentru unii elevi, singura diferenţă a fost că în sală s-au simţit ca la examen. „A fost ca la examen. Au stat doi profesori cu noi în clasă şi am lipit pagina unde am scris numele. Am avut emoţii când am intrat, dar, când am văzut subiectele, am ştiut că am să fac bine“, a spus Manuel, elev în clasa a VII-a la Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti“.  

„Ne distrugem copiii cu atâtea reforme“

Alţii au avut însă emoţii şi de aceea au mai greşit la unele exerciţii. „Am avut emoţii, că aşa am eu la fiecare lucrare, şi acum, când ştiu cât de importantă e teza asta, am greşit din neatenţie la unele exerciţii. Nu cred că o să iau o notă mare“, a spus Alina, elevă în clasa a VIII-a la CN „Elena Cuza“. Părinţii consideră însă aceste teze un stres în plus pentru copii deoarece trebuie să treacă de două ori pe an prin emoţiile unui examen. „Nu mi se pare normal ca un copil de 13-14 ani să fie supus unei asemenea presiuni în fiecare semestru. Profesorii, părinţii, mass-media, toţi le spun cât de importante sunt aceste teze, că de ele depinde viitorul lor la liceu şi e normal ca unii să se piardă. Era mai bine înainte, cu două-trei examene la final de ciclu. Ne distrugem copiii cu atâtea reforme“, a spus Angela Stamate, mama unei eleve de clasa a VII-a din Craiova.

Absenţi nemotivaţi la teză

Emoţii la aceste teze nu au avut doar elevii, ci şi cadrele didactice şi inspectorii implicaţi în aceste examene deoarece, la un moment dat, examenele au fost la mâna tehnicii şi a curentului electric. „Nu am avut probleme, dar am avut mari emoţii pentru că ne gândeam să nu se ia curentul în vreo localitate din mediul rural şi să nu poată fi transmise subiectele sau cele 29 de centre de comunicare să nu aibă probleme cu internetul şi să nu preia la timp subiectele de la minister. Am avut, în schimb, un număr destul de mare de absenţi, peste 10 % dintre elevii înscrişi majoritatea din mediul rural“, a explicat Alexandru Gîdăr, inspector general adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj. Tezele cu subiect unic s-au susţinut în 185 de unităţi de învăţământ care au fost arondate la 29 de centre de comunicare, lucrările fiind corectate în 19 centre de evaluare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII