Acasă Local Teza cu subiect unic, un experiment încheiat

Teza cu subiect unic, un experiment încheiat

-

Cei peste şapte mii de elevi doljeni din clasa a VII-a au încheiat ieri experimentul tezelor cu subiect unic cu lucrarea la limba şi literatura română. Dacă subiectele la teza de la matematică le-au dat bătăi de cap, caracterizarea unui personaj dintr-o operă epică pare să fi fost pe placul elevilor.

La ora 12.00, teza cu subiect unic la română a început în toată ţara şi elevii au făcut cunoştinţă cu subiectele din varianta numărul 2, extrasă de ministrul educaţiei, Cristian Adomniţei.
Exerciţiile de gramatică pe care le-au avut de rezolvat dintr-un fragment din povestea „Fata babei şi fata moşului“ de Ion Creangă şi caracterizarea unui personaj dintr-o operă epică nu au pus probleme elevilor doljeni. Aceştia au ieşit din sălile de examen mulţumiţi de modul în care au tratat subiectul de gramatică, dar şi pe cel de literatură.
„Au fost subiecte medii, iar mie mi s-au părut uşoare. Eu sper să iau 10, aşa cum am luat şi la matematică“, a spus Luciana Tudor, elevă în clasa a VII-a la Colegiul Naţional „Carol I“ din Craiova. Au existat şi nemulţumiri legate de profesorii care i-au asistat şi care nu au fost toţi la fel de exigenţi.
„Eu l-am caracterizat pe Paşa Hassan şi cred că o să iau 10. A fost totul bine, dar am auzit că la unele clase le-au şoptit profesorii, pe când la noi nu s-a putut nici măcar mişca“, a explicat Bianca Olaru, elevă în clasa a VII-a la CN „Carol I“. Colegul ei, Alin Mănescu, consideră însă că timpul pe care l-au avut pentru pregătirea materiei a fost foarte scurt. „Nu a prea fost timp ca să punem la punct toată materia pe care am avut-o de parcurs. De exemplu, imnul de-abia ni l-a predat acum câteva zile, când noi trecusem deja prin materie. Oricum, cred că o să iau un opt“, a spus Alin Mănescu de la CN „Carol I“.
Căldura pare să fi fost o problemă pentru unii elevi, care nu s-au putut concentra. „Nu am avut inspiraţie. Mi-a fost cald, sete şi nu am avut timp să termin tot. Sper să iau peste cinci şi să am norocul care l-am avut la matematică“, a spus Marius, elev în clasa a VII-a la CN „Elena Cuza“.

Referendumul a schimbat centrele de corectare

Conform programului stabilit de Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Dolj, directorii şcolilor doljene au ridicat plicurile cu subiecte de la ISJ Dolj la ora 11.00 le-au deschis şi până la 12.00, ora începerii tezei, acestea au fost multiplicate şi distribuite elevilor. „Nu au fost nici un fel de probleme tehnice şi teza s-a desfăşurat normal. De astăzi – după-amiază (n.r. – ieri) va începe corectarea şi sper ca până mâine după-amiază să se finalizeze şi preşedinţii centrelor să primească listele cu rezultate“, a explicat Diana Buşoi, inspector şcolar general al ISJ Dolj. Zece unităţi şcolare care au fost desemnate centre ale tezelor cu subiect unic au fost schimbate, deoarece aici se vor amenaja secţii de votare. Zece centre coincideau cu secţiile de votare, aşa că au fost modificate pentru a evita problemele şi am ales alte şcoli din zona respectivă, unde au fost duse lucrările pentru corectare“, a precizat Diana Buşoi.
 Lucrările vor fi corectate de câte doi profesori, iar în cazul în care între cele două note diferenţa este foarte mare va interveni un al treilea profesor, astfel încât să nu existe dubii. Spre deosebire de bacalaureat şi capacitate, nu se admit contestaţii. Cei care au lipsit de la teza de limba şi literatura română mai pot da testul pe 12 iunie, iar  în cazul în care nu vor fi prezenţi nici atunci, tezele mai pot fi susţinute în luna august. Notele obţinute de elevi vor avea o pondere de 25% din media semestrială şi nu vor influenţa admiterea acestora la liceu. 

ȘTIRI VIDEO GdS