17.6 C
Craiova
luni, 29 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalAlegerea autobuzelor MAN, contestata

Alegerea autobuzelor MAN, contestata

Societatile care au oferit autobuze MAZ si TEZELLER Regiei de Transport Craiova la licitatie, dar au fost descalificate in favoarea firmei bavareze MAN, au depus contestatii la comisia de evaluare, astfel ca operatorul mai are de asteptat pâna sa se vada cu sacii in caruta.


Regia Autonoma de Transport Craiova nu poate inca semna contractul pentru achizitionarea in sistem leasing a celor 40 de autobuze MAN, conform rezultatului licitatiei incheiate saptamâna trecuta, când firma germana a fost desemnata câstigatoare, din cauza ca doua dintre reprezentantele constructorilor europeni de autovehicule participante la licitatie au facut contestatii. Potrivit legii, comisia de analiza a ofertelor, stabilita de Bursa de Marfuri, are la dispozitie 15 zile pentru a le raspunde contestatarelor, dupa care pot trimite contestatii la alta comisie, nationala de aceasta data, a carei concluzie este hotarâtoare. In aceasta perioada, beneficiarul craiovean nu poate semna contractul cu MAN. „Aceasta este legislatia, nu avem ce face. Trebuie sa asteptam deciziile comisiei“, a declarat directorul general al Regiei Autonome de Transport (RAT), Virgil Boboc. El a spus ca distribuitorii de autobuze MAZ, rusesti, si TEZELLER, turcesti, au pus sub semnul intrebarii rezultatul licitatiei. „Nu am facut parte din comisie si nu vreau sa influentez in vreun fel verificarile. Mi s-a comunicat ca MAZ si TEZELLER sunt nemultumite, tot asa cum mi s-a comunicat ca MAN a fost singura care a indeplinit toate conditiile. De pilda, nici una dintre celelalte firme nu a avut in oferta avans zero si nu ne poate acorda un an de gratie, asa cum s-a cerut in caietul de sarcini. MAN nu este cel mai ieftin produs, nici cel mai scump, dar am inteles de la membrii comisiei ca, pur si simplu, este singurul care a intrunit cererile legale“, a mentionat directorul RAT Craiova.


Sapte ani de leasing


Suma aprobata pentru cumpararea celor 40 de autobuze este de 6,7 milioane de euro, plus cheltuielile ocazionale, in care intra dobânzi, comisioane, asigurari etc. Directorul RAT, Virgil Boboc, a mai spus ca diferenta dintre valoarea produselor, respectiv 160.000 de euro pentru un autobuz, si suma totala, care nu se cunoaste inca, nu putea fi aprobata in prealabil, din simpul fapt ca nu se cunostea. „Este procedura standard de achizitie in sistem leasing, in care alocam si avizam cheltuirea unei sume care sa acopere valoarea bunului care trebuie achizitionat. Restul cheltuielilor vor fi suportate de RAT Craiova“, a declarat Boboc. El sustine ca RAT nu-si permitea sa cumpere autobuze cu banii jos, tocmai de aceea a fost introdusa in caietul de sarcini conditia de avans zero. Virgil Boboc crede ca, in 2007, pe masura ce autobuzele noi vor sosi in parcul RAT, minibuzele vor fi scose din uz si va fi cautat un cumparator. „Speram ca, in anul in care nu platim dobânzile, sa reusim sa valorificam si masinile care nu mai corespund normelor europene, iar banii sa ii folosim pentru plata dobânzilor la ultimul leasing“, a spus Boboc. Garant in contractul pentru cele 40 de autobuze este Consiliul Local Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS