27.8 C
Craiova
duminică, 17 august, 2025
Știri de ultima orăLocalGara Craiova, pericol pentru calatori

Gara Craiova, pericol pentru calatori

Gara Craiova este in intuneric din luna martie, de când Electrica Oltenia a intrerupt furnizarea energiei electrice din cauza datoriilor. Cei mai afectati de aceasta masura sunt calatorii, care noaptea risca sa-si rupa gâtul si picioarele la urcarea in tren.


Un craiovean care si-a condus familia la rapidul din dimineata zilei de duminica, de la ora 4.07, a cazut intr-un canal descoperit de lânga peronul numarul 1. Nici Regionala CFR Craiova, care ingrijeste de gara, si nici CFR Calatori, care raspunde de trenurile de calatori, nu isi asuma raspunderea pentru acest incident. In concluzie, vinovatul ar fi mecanicul de locomotiva, care nu a tras trenul mai in fata, dar si intunericul din gara, pentru ca noaptea Gara Craiova este iluminata doar cu doua becuri. „Duminica dimineata am condus copiii la tren pentru ca plecau in tabara. Intotdeauna la trenul Timisoara – Mangalia se ataseaza trei vagoane la Craiova, iar in acea dimineata ultimul vagon a fost dincolo de peron. Când sa urc copiii in vagon am cazut intr-o gura de canal pe care nu am observat-o pentru ca nu este decât un bec si acela pe peron. Am avut noroc ca m-am prins de un lemn care iese din canal, pentru ca praf ma faceam. Copiii s-au speriat pentru ca au vazut cum lemnul ala trece pe lânga gâtul meu, iar eu nu am putut sa vorbesc cinci minute“, a povestit craioveanul care a dorit sa-si pastreze anonimatul.


In urma incidentului, barbatul s-a ales cu mai multe rani la ambele picioare, insa ii multumeste lui Dumnezeu ca nu a cazut un copil acolo.


„Am injurat mecanicul, chiar daca era ceferist ca si mine“


Reprezentantii Regionalei CFR Craiova spun ca vina apartine CFR Calatori, pentru ca trenul a fost tras in afara peronului. „Nu e vina infrastructurii, pentru ca acolo nu este peron, deci trenul nu avea ce cauta in acea zona. La Calatori trebuie intrebat, pentru ca ei raspund de trenuri. Si mie mi s-a intâmplat sa am probleme in acea zona, când am vrut sa urc in tren si am injurat mecanicul, chiar daca era ceferist ca si mine“, a explicat un angajat al Regionalei CFR Craiova.


Directorul CFR Calatori a spus ca acest incident este o intâmplare nefericita si este cauzat de manevrarea trenului. „Acel tren are 13 vagoane, iar la Craiova se mai ataseaza trei, pentru a face fata solicitarilor din sezonul estival. In mod normal ar incapea toata garnitura pe peron, insa unii mecanici nu trag trenul mai in fata de teama sa nu depaseasca semnalul. Ce s-a intâmplat a fost o intâmplare nefericita, insa acel canal este al infrastructurii, nu al nostru“, a declarat Cosmin Radulescu, directorul CFR Calatori.


Gara in bezna


Inca din luna martie a acestui an, Electrica Oltenia a decis sa sisteze furnizarea energiei electrice catre Regionala Craiova din cauza datoriilor acumulate si nici pâna azi situatia nu s-a schimbat.


„Cât despre iluminatul din gara, aceasta este o problema veche. Am fost deconectati de la energia electrica si ne descurcam cum putem cu un grup electrogen. Suntem prinsi intr-un cerc vicios din care vom iesi cu greu. CFR Marfa si Calatori ne folosesc infrastructura si nu ne platesc pentru ca si ei asteapta bani de la altcineva, iar noi acumulam datorii peste datorii“, a mai spus reprezentantul Regionalei. Lipsa iluminatului din gara este simtita si de CFR Calatori. „Iluminatul de pe peroane este o mare problema pentru noi. Este o situatie dificila pentru ca noi si marfa platim infrastructura pentru ca o folosim, insa banii se blocheaza la un moment dat si se ivesc astfel de situatii. Din pacate, cel mai mult sufera calatorii din cauza acestei situatii dificile“, a mai spus Cosmin Radulescu.


Infrastructura


Regionala Craiova este una dintre cele mai mari de pe reteaua feroviara din România: se intinde pe raza a opt judete – Arges, Vâlcea, Gorj, Mehedinti, Dolj, Olt, Teleorman si Sibiu. Acopera practic o mare parte a zonei de sud a tarii, calea ferata traversând toate formele de relief. Dispune de 2.777 kilometri de cale, dintre care 2.158 – cale simpla si 618 cale dubla.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU