10.3 C
Craiova
sâmbătă, 4 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljDrumurile Noului Rast, prea scumpe pentru CJ Dolj

Drumurile Noului Rast, prea scumpe pentru CJ Dolj

Preturile pentru drumurile Noului Rast estimate de Consiliul Judetean (CJ) Dolj nu se potrivesc cu cele prezentate de firmele de constructii care au participat la selectia de oferte. Acestea au prezentat ieri la deschiderea plicurilor de oferte pentru cele cinci sectoare sume ce depaseau cu mult valorile maxime impuse de CJ Dolj.


Cu toate ca zece firme si-au anuntat prezenta la licitatie si au achizitionat inca de saptamâna trecuta caietele de sarcini, doua dintre acestea, SCT Bucuresti si SC Ferat SRL Craiova, nu s-au prezentat la deschiderea plicurilor. Celelalte opt firme s-au batut in special pentru sectoarele patru si cinci, iar sectorul trei care include centrul civic al Noului Rast si singura zona asfaltata a fost ocolit de firmele ofertante. Astfel, pentru construirea primului sector de drumuri de 4,85 kilometri, in valoare de aproximativ 20 de miliarde de lei, s-au batut patru firme, ofertele a trei dintre ele depasind 30 de miliarde de lei si doar una având o oferta de aproape 25 de miliarde. Pentru primul sector, cele patru firme au estimat o durata de executie de doua – trei luni si o perioada de garantie de doi ani. Si pentru cel de-al doilea sector de drumuri de 4,8 kilometri, in valoare de 18 miliarde de lei, au licitat tot patru firme, doua dintre ele prezentând oferte ce au depasit 30 de miliarde, iar celelalte doua sub 25 de miliarde de lei.


Firmele de constructii fug de asfalt


Singura zona asfaltata din Rast reprezentând centrul civic, de 22 de kilometri si a carui valoare nu poate depasi 26 de miliarde si jumatate, a fost licitata de numai doua firme, care au prezentat oferte de valori asemanatoare, durata de executie de doua luni si jumatate si perioada de garantie de doi ani. Pentru sectorul patru de drumuri al Noului Rast de 4,4 kilometri, in valoare de 17 miliarde, s-au batut sase firme, ofertele a doua dintre ele depasind 30 de miliarde de lei. Alte doua societati au prezentat oferte de 28, respectiv 21 de miliarde, una a oferit 19 miliarde, iar ultima a oferit un pret asemanator cu cel estimat de CJ Dolj. Pentru ultimul sector de 4,4 kilometri, in valoare de aproape 18 miliarde de lei, au licitat tot sase firme, doua dintre ele având oferte ce au depasit 30 de miliarde de lei. Alte doua au prezentat oferte de peste 20 de miliarde, iar doua societati au avut oferte sub pretul CJ Dolj.


Vicepresedintele CJ Dolj, Victor Odolbasa, a declarat ca, desi preturile firmelor sunt mari, in urma negocierilor care se vor purta, acestea si timpii de executie pot sa scada. „Am inceput sa analizam ofertele si sa purtam discutii cu firmele. Cu toate ca preturile lor sunt destul de mari si am stat sa reevaluam analiza noastra initiala, din negocierile pe care le-am avut pentru trei sectoare am reusit sa câstigam peste un miliard, bani care pot fi directionati catre alt sector. In plus, am reusit sa reducem timpii de executie si sa marim perioada de garantie pentru firmele care au avut o perioada mai mica. Momentan se negociaza si pentru primele doua sectoare, iar daca nu vom ajunge la un numitor comun putem sa reluam procedurile pentru ca vorbim aici pentru o suma fixa alocata de guvern de care dispunem pentru reteaua de drumuri, iar CJ nu mai are fonduri ca sa o suplimenteze. In cel mult doua zile vrem sa semnam contractele“, a explicat Odolbasa.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS