16.2 C
Craiova
joi, 23 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalGranita Baniei „alearga“ dupa profit

Granita Baniei „alearga“ dupa profit

Mutarea granitei Craiovei cu câteva sute de metri pâna in dreptul magazinului Selgros a transformat Primaria din Banie in stapân fara drepturi peste pamânturile comunei Malu Mare. Fara sa miste un deget pentru atragerea investitiilor straine care sa genereze venituri la bugetul local, fostul primar Vasile Bulucea si actualul edil-sef, Antonie Solomon, s-au multumit sa incaseze taxe si impozite de pe sute de hectare de teren aflate pe teritoriul altei localitati.


Colectarea ilegala a darilor a culminat cu mutarea tablitei de intrare in Craiova cu câteva sute de metri, demers de care atât Primaria Craiova, cât si Politia doljeana spun ca habar nu au. Soferii care vin dinspre Caracal catre Craiova vor descoperi cu surprindere ca tablita pozitionata in urma cu câteva saptamâni la câteva zeci de metri inainte de Daewoo „a sarit“ câteva sute de metri si s-a asezat cuminte chiar in dreptul magazinului Selgros. In felul acesta, pentru ca se afla in interiorul unei localitati, soferii trebuie sa reduca viteza pâna la 50 de kilometri pe ora de la 90, cât era inainte. Cea care a mutat buclucasul indicator este Sectia Drumuri Nationale din cadrul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Craiova. Actiunea s-a bazat pe doua protocoale semnate in noiembrie 2004 cu Primaria Craiova, prin care cele doua institutii isi imparteau drepturile de administrare a drumurilor si modalitatea de montare a tablitelor indicatoare de localitate si a regimului juridic al drumurilor.


Imparteala drumurilor


Conform intelegerii parafate din partea Primariei Craiova de primarul Antonie Solomon si de directorul adjunct al Directiei Tehnice, Investitii si Gospodarire Comunala, Sever Bordu, municipalitatea urma sa suporte costurile de administrare a drumului Craiova – Caracal, unde este situat Selgros, pentru portiunea cuprinsa intre kilometrul 222+100 si kilometrul 233+100. Cu alte cuvinte, primaria are in ingrijire zona de pe Drumul National 6, care incepe la intersectia cu Banu Maracine si se continua apoi in Craiova.


De asemenea, edilii locali raspund si pentru o parte din drumul Craiova – Bals (care trece prin dreptul Metro) care tine de la primul pasaj peste calea ferata din dreptul Electroputere si se continua in oras. Astfel, Primaria Craiova nu are competente de administrare a nici uneia dintre portiunile de drum care se afla in dreptul Selgros sau Metro. Acolo, „stapâni“ sunt cei de la Sectia Drumuri Nationale (SDN), aceiasi care au schimbat si tablita de intrare in oras si care explica decizia luata prin faptul ca vor sa asigure siguranta circulatiei. Motivul invocat de reprezentantii SDN sunt prevederile mai multor acte normative si a normelor de amplasare a tablitelor indicatoare prevazute in lucrarea „Siguranta Circulatiei“, publicata in 1998.


Stasul buclucas


Stasurile care reglementeaza respectiva activitate prevad ca tablita care marcheaza intrarea intr-o localitate se amplaseaza „inainte de prima cladire din grupul compact de cladiri pe ambele parti ale localitatii. Deoarece indicatorul creeaza obligatii pentru conducatorii autovehiculelor, locul de instalare nu trebuie sa coincida cu limita administrativa a localitatii decât in masura in care se respecta conditia de mai sus“, se arata in respectivul volum. Asta inseamna ca indicatorul cu pricina nu ar trebui cu siguranta amplasat inainte de Selgros, deoarece magazinul nu se afla in localitatea Craiova, ci in comuna Malu Mare. In aceste conditii, intrarea in Craiova ar trebui sa fie semnalizata in dreptul primului grup de cladiri aflate pe teritoriul administrativ al orasului, adica in zona Tufon. Un reprezentant al SDN cu putere de decizie, care a dorit sa-si pastreze anonimatul, a declarat pentru GdS ca Sectia nu este interesata de regimul juridic al terenurilor si ca nu conteaza disputele administrative dintre primari. „Pe noi ne intereseaza doar siguranta circulatiei“, a declarat sursa mentionata. Am considerat ca o data cu aparitia unui magazin trebuie restrictionata viteza, iar asta se poate face si prin amplasarea indicatorului de localitate. De respectivele portiuni de drum ne ocupam noi si nu dorim sa fim responsabili de eventualele accidente“, a precizat sursa amintita. Mai mult, SDN a trimis catre toate comunele si catre Consiliul Judetean Dolj o adresa prin care toate certificatele de urbanism care prevad acces la drumul national trebuie sa aiba si avizul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Craiova. Intr-o astfel de situatie, orice firma care isi va construi sediu lânga Selgros va depinde de avizul DRDP. Reprezentantii SDN recunosc ca actualul loc de amplasament al indicatorului nu este batut in cuie. El poate suferi modificari ori de câte ori apar societati noi, deoarece stasul din 1998 prevede ca tablita sa fie asezata inaintea primei cladiri. In atare situatie, soferii ar putea intra, in câtiva ani, in Craiova prin dreptul comunei Leu sau, de ce nu, chiar Diosti.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII