• Ofiterul Doinel Popescu i-a indus in eroare pe subordonatii de la Circulatie pentru a obtine de la ASIROM contravaloarea reparatiilor unei masini implicate intr-un accident rutier • Autoturismul il primise spre folosinta de la actualul prefect de Gorj, Mugurel Surupaceanu
Parchetul de pe linga Curtea de Apel Craiova a dispus ieri trimiterea in judecata a inspectorului principal Ion Doinel Popescu, din cadrul Inspectoratului Judetean de Politie (IJP) Gorj, sub acuzatia de fals in declaratii, uz de fals si tentativa de inselaciune. In acelasi dosar penal figureaza in calitate de inculpat si Florian Daniel Popescu, din Tirgu Jiu, care, impreuna cu politistul Doinel, a inscenat un accident de circulatie pentru a da o teapa de peste 100 de milioane de lei societatii ASIROM.
Politistul Doinel, la plimbare cu masina lui Surupaceanu
Doinel Popescu, de 30 de ani, din Novaci, este inspector principal in cadrul IJP Gorj, pina nu de mult desfasurindu-si activitatea la compartimentul Examinare-Calificare de la Serviciul Politiei Rutiere. In vara anului trecut, ofiterul de politie a primit spre folosinta de la apropiatul sau, Mugurel Surupaceanu – om de baza al organizatiei PSD Gorj – un Peugeot 406 cu numarul de inmatriculare GJ-99-DRG, apartinind firmei SC MAESTRO SRL Rovinari a lui Surupaceanu. Intre Doinel Popescu si cel care a devenit intre timp prefect nu fusese incheiat insa nici un document cu privire la masina, pentru ca, oricum, cine putea sa-i puna la indoiala buna credinta a unui ofiter de la Circulatie, mai ales ca folosea autoturismul uneia dintre firmele lui Surupaceanu… Asa cum a declarat ulterior Surupaceanu in fata organelor de ancheta, audiat in calitate de martor in acest dosar, Doinel urma sa se hotarasca dupa un timp daca o sa cumpere sau nu masina cu pricina, insa trebuia sa mearga cu ea o vreme, eventual citeva luni… Numai ca, pe 16 septembrie 2003, masina a fost implicata intr-un accident de circulatie, eveniment care a stat la baza intregului sir de falsuri.
Falsuri pentru repararea masinii prefectului Surupaceanu
In acea zi de inceput de toamna, pe strada Nicolae Titulescu din Tirgu Jiu, Peugeotul cu care umbla politistul a fost lovit de Dacia 1310 cu numarul GJ-98-DDC, condusa de Florian Daniel Popescu, inginer la Exploatarea Miniera Rovinari. Numai ca inginerul, care a pierdut controlul Daciei si a facut ferfenita Peugeotul pesedistului condus de politist, nu achitase asigurarea obligatorie de raspundere civila auto, deci ar fi trebuit sa plateasca din propriul buzunar daunele. Nu avea atitia bani, asa ca tot ofiterul Doinel s-a gindit cum sa rezolve incurcatura si sa repare masina pe banii unei firme de asigurari. Metoda parea simpla: inginerul Popescu urma sa achite polita de asigurare, iar ulterior cei doi Popescu sa insceneze un alt accident de circulatie, in urma caruia societatea de asigurari sa acopere contravaloarea reparatiilor.
Ofiterul Popescu si inginerul Popescu l-au indus in eroare pe agentul Popescu
Zis si facut! In dimineata zilei urmatoare, inginerul Florian Popescu a dat fuga sa achite la ASIROM polita de asigurare, apoi s-a intilnit cu inspectorul Doinel Popescu la cofetaria de linga Politia Rutiera Tirgu Jiu pentru a stabili cum sa puna in practica smecheria planuita. Citeva zile mai tirziu, pe 30 septembrie 2003, dupa ce Peugeotul lovit fusese deja dus in service, cei doi Popescu au pornit la drum cu Dacia lovita catre localitatea Bumbesti-Jiu. Acolo au fost trasi pe dreapta de un agent de circulatie – culmea potrivelii, pe nume tot Popescu. Inspectorul Doinel Popescu a coborit din masina si l-a trombonit pe agentul Ion Popescu, indrugindu-i ca inginerul Florian Popescu i-a lovit Peugeotul cu putin timp in urma, accident produs, chipurile, pe defileul Jiului, in zona Meri. Neinchipuindu-si nici o clipa ca superiorul sau l-ar putea trage pe sfoara, agentul a intocmit imediat documentatia necesara pentru constatarea avariilor, in vederea intocmirii dosarului de daune prin societatea de asigurare. Cu tichetul de asigurare al Daciei in buzunar, inspectorul de politie a dat fuga la ASIROM Dolj, de unde, impreuna cu un inspector de daune, s-a deplasat la reprezentanta Peugeot din Craiova, unde se afla masina lovita, incepind demersurile pentru repararea autoturismului primit de la Surupaceanu.
Prefectul de Gorj, chemat in fata instantei
Doar ca inspectorii de daune de la ASIROM au „mirosit“ unele neconcordante intre avariile masinii si imprejurarile in care s-ar fi produs accidentul, asa ca Doinel Popescu a renuntat pina la urma la despagubirile solicitate, in valoare de 122.203.000 de lei, platind din propriul buzunar reparatiile. Era prea tirziu, pentru ca inselatoria deja iesise la iveala.
Anchetat de colegii sai de la IJP Gorj, apoi de procurorii Parchetului de pe linga Curtea de Apel Craiova, inspectorul principal Doinel Popescu a incercat sa „abureasca“ prin tot felul de subterfugii organele de cercetare – dupa cum se arata in rechizitoriul intocmit de procurori – insa, pina la urma, atit el, cit si „partenerul“ sau de falsuri si-au recunoscut vinovatia. Cei doi Popescu vor da socoteala in fata judecatorilor de la Curtea de Apel Craiova despre acuzatiile de fals in declaratii, uz de fals si tentativa de inselaciune, riscind fiecare pina la sapte ani de inchisoare. In fata judecatorilor craioveni va fi citat in calitate de martor si actualul prefect de Gorj, care va trebui sa explice cum a ajuns masina uneia dintre firmele sale la ofiterul Doinel, mutat la putin timp de la accident la Politia din Bumbesti Jiu. Nu de alta, dar sustinerile initiale ale prefectului Surupaceanu, cum ca Peugeotul era „in probe“ la potentialul cumparator Doinel Popescu, nu mai corespund realitatii, pe 17 octombrie 2003 – la o luna dupa accident, chiar in timpul desfasurarii anchetei – incheindu-se intre cei doi un contract de comodat. Deci nu unul de vinzare-cumparare.