10.9 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljBlocada pe Dunare continua

Blocada pe Dunare continua

Marinarii de pe convoaiele Bondari 96 si Dunarea 3 aflati la Portile de Fier II au primit alimente

Capitania Portului Drobeta Turnu Severin si Comisia de Dezastre a judetului Mehedinti au luat masura aprovizionarii cu alimente a celor 12 marinari de pe convoaiele Bondari 96 si Dunarea 3. Cele doua vase, cu cite sase si respectiv sapte barje, apartin unor societati de navigatie din Constanta si au ramas blocate in aval de barajul Hidrocentralei Portile de Fier II, din cauza sloiurilor de gheata strinse in zona, inca din 4 ianuarie. Desi sint la aproximativ 300 de metri de malul romanesc, marinarii au primit alimente pentru citeva zile de la reprezentantii celor doua institutii, cu ajutorul unui cablu si a unei barci metalice. Marinica Genovo, seful Biroului pentru Siguranta Navigatiei de la Capitania Drobeta, a declarat ca s-ar putea ivi probleme cu patru din vasele convoiului Bondari 96, aflate in zona de curent a fluviului: „Gheata le-ar putea impinge in cazul dezghetului. La PF II avem un pod de gheata pe o lungime de sapte kilometri, iar in amonte avem gheata de la Portile de Fier – kilometrul fluvial 941 pina la km 954-Orsova, de la km 960-968, de la Orsova la Cazanele Mari si de la km 975 – Dubova, pina in zona localitatii Pescari“. Autoritatile mehedintene vor continua sa asigure pe intreaga lungime a fluviului de pe teritoriul judetului toate conditiile pentru mentinerea in stare de siguranta a navelor si a marinarilor. Hidrocentralele Portile de Fier I si II functioneaza in acest moment la capacitate normala.

Barje incarcate cu motorina – blocate in apropiere de Calafat

Impingatorul iugoslav Karlovac se afla in continuare la km 784 pe malul romanesc al Dunarii, in dreptul localitatii Ciupercenii Vechi- Dolj, cu patru unitati pentru produse petroliere si o barja. Plecat inca din luna decembrie din Ucraina, cu destinatia Iugoslavia, impingatorul a ramas blocat din cauza nivelului scazut al Dunarii, de acum patru zile. Trei marinari si o femeie se afla intr-o situatie disperata. Fara hrana, ei au cerut permisiunea sa coboare pe malul romanesc insotiti de politisti de frontiera, pentru a se aproviziona cu alimente si apa. Peria Savic, unul dintre marinari, spune ca din cauza gerului se poate produce o catastrofa ecologica: „Impingatorul va pleca in curind cu barja pe care a reusit sa o scoata dintre gheturi, iar cele patru unitati care sint incarcate cu produse petroliere poate vor pleca peste citeva luni. Daca se vor mentine temperaturi scazute se pot produce fisuri in coca navelor si motorina s-ar deversa in Dunare.“

Baraje de gheata blocheaza navigatia

Inspectoratul Navigatiei Civile informeaza ca Bara si Canalul Sulina, porturile Tulcea, Macin si Hirsova, Bratele Chilia si Sf. Gheorghe si canalul Midia-Lumina sint impracticabile. Mai multe remorchere aflate in zonele afectate incercau ieri sa sparga gheata groasa formata pe Dunare. La km 291, navele de dragare Filesti 1 si Filesti 3 erau asigurate pe malul sting al Dunarii, in afara canalului navigabil. Cele doua nave vor fi trase la adapost intr-un port din Cernavoda cind vremea va permite acest lucru. Cursele de pasageri in Delta Dunarii sint in continuare oprite, iar pe bratul Chilia, pasagerul Moldova este prins, de mai multe zile, in gheata. Potrivit Comandamentului Central de Iarna, in dreptul localitatii Medgidia, la km 42 al Canalului Dunare-Marea Neagra, impingatorul Gorj, cu un convoi format din cinci barje incarcate cu minereu de fier, a ramas blocat in gheata, iar impingatorul Giurgiu – cu sase slepuri – care naviga spre amonte in urma impingatorului Gorj, a ramas in asteptare la km 41 pe canal.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS