5.3 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalMecanicii de locomotiva se pregatesc de miscari sindicale ample

Mecanicii de locomotiva se pregatesc de miscari sindicale ample

O parte a salariatilor ceferisti se afla de ieri in conflict deschis de munca. Este vorba de mecanicii de locomotiva, membrii Federatiei Sindicatelor Libere Independente a Mecanicilor de Locomotiva din Romania (FSLIMLR), al carei presedinte este Sala Voicu Lucian. Ultimul protest de amploare in aceasta ramura a avut loc in decembrie 1999. Mecanicii de locomotiva se confrunta cu aceleasi probleme ca in 1999, acestea parind sa nu aiba sanse de solutionare. Ceferistii reprezinta cel mai numeros segment din cadrul Ministerului Transporturilor.

Administratia i-a impins la greva

Conform contractului colectiv de munca, negocierile intre sindicatul pe ramura si patronat trebuia sa inceapa pe 15 noiembrie si sa se incheie cel tirziu pe 30 noiembrie, avind aplicabilitate de la 1 decembrie 2001. Initiativa trebuia sa vina din partea administratiei.

Pentru ca nu s-a intimplat asa, FSLIMLR a declansat conflictul colectiv. Desi cele doua administratii – Societatea Nationala de Transport Calatori si cea de Transport Marfa – aveau obligatia contractuala sa inainteze toate documentele necesare procesului de negocieri inca din 15 octombrie (cu 30 de zile inainte, conform legilor in vigoare), acest lucru nu s-a intimplat. Abia ieri SNT Calatori a trimis o parte din documente FSLIMLR, iar SNT Marfa a promis ca le va trimite in cursul acestei dimineti.

Presedintele Federatiei sindicale la nivel de tara, Sala Voicu Lucian, a precizat: „Intirzierea negocierilor pentru contractul colectiv de munca nu constituie singurul punct al conflictului deschis de munca. Mai sint si conditiile de munca, politica resurselor umane si corelarea salariilor cu cresterea preturilor. Noi am solicitat si tichete de masa, care degreveaza bugetul de cheltuirea multor sume in mod inutil. In functie de raspunsul pe care-l vom primi de la administratie, vom inregistra conflictul deschis la Directia Generala de Munca – Sectorul 1 Bucuresti“.

Calatorii fug la concurenta

Mirel Stegaru, liderul de sindicat al mecanicilor de locomotiva din cadrul Regionalei Craiova, a spus: „Ministrul Miron Mitrea a distrus calea ferata din Romania. Mecanicii nostri lucreaza in conditii inumane. Numarul extrem de mare de ore prestate genereaza un grad mare de surmenaj. In aceste conditii, un mecanic nu mai poate da randamentul maxim, lipsa de concentrare putind conduce la accidente grave.

Majorarea repetata a pretului biletului de tren nu a dus la sporirea gradului de confort si a conditiilor de transport pentru calatori. Acestia circula tot mai des cu vehicule rutiere ale firmelor particulare, pe care nu le putem concura.

Liderul sindicalistilor de la Depoul Rosiori de Vede, care in urma cu doi ani s-a aflat in greva generala, Florin Radita, a adaugat: „I-as intreba pe Miron Mitrea si pe toti factorii de decizie daca ei considera ca te poti urca la postul de comanda, sa pleci in cursa, gindindu-te la problemele pe care le ai acasa? Am avut nu stiu citi colegi care mi-au spus ca, gindind la aceste probleme, au trecut pe culoarea rosie a semnalului si din intimplare nu s-a produs nici un accident. Cum ramine cu siguranta traficului feroviar? La capatul sectiilor, mecanicii sint asteptati de dormitoare reci, pline de igrasie, cu asternuturi insalubre“.

Daca nu se ajunge la un numitor comun, in cursul acestei luni ar putea avea loc o greva de avertisment de doua ore, urmind ca, in expectativa unei greve generale, sa continue negocierile intre sindicat si administratii.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS