18.3 C
Craiova
vineri, 10 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalAvionul prabusit in Queens - posibil accident

Avionul prabusit in Queens – posibil accident

Dupa prabusirea avionului Airbus A300 in cartierul Queens, echipele de salvare au recuperat ieri 262 de cadavre. Primarul New York-ului, Rudolf Giuliani, spune ca „intre sase si noua“ persoane au fost ucise la sol, in afara de cei 251 de pasageri si noua membri ai echipajului care se aflau la bordul Airbusului prabusit luni dimineata. El a mai precizat ca patru case au fost complet distruse, iar alte 12 au fost avariate in urma prabusirii avionului.

Ancheta asupra prabusirii aparatului Airbus A300 al companiei American Airlines, luni dimineata, in cartierul Queens, la New York se indreapta spre ipoteza unui accident, in lipsa informatiilor care sa indice un act teorist. Primele date ale anchetei, precum si numeroasele relatari ale martorilor oculari au anuntat explozia, in zbor, a aripii avionului. „Noi tratam acest caz ca pe un accident aviatic“, a declarat un purtator de cuvint al Administratiei Federale a Aviatiei Civile (FAA), William Schumann. „Insa, acest lucru se poate schimba pe masura ce aflam mai multe date“, a spus el. In conformitate cu rolul sau, Biroul National pentru Securitatea Transporturilor (NTSB) a preluat conducerea anchetei pentrru a determina cauzele accidentului. Acesta va fi asistat de un constructor al aparatului, Airbus, din partea companiei aeriene si FAA. NTSB va conduce, pentru moment, ancheta, „deoarece toate informatiile arata ca acesta este un accident“, a declarat presedintele NTSB, Marion Blakey. Anchetatorii care se aflau linga resturile avionului, raspinditi pe o zona larga intr-un cartier rezidential, in apropierea de Rockaway, in Queens, au gasit deja una dintre cutiile negre, inregistratorul datelor de zbor. Analiza acestui echipament care inregistreaza sute de parametri de zbor (viteza, altitudine, comenzi, reactoare, sisteme hidraulice) urmeaza sa furnizeze informatii precise referitoare la ultimele evenimente din avion. O a doua cutie neagra, care continea inregistrarea discutiilor din cabina pilotilor, inca era cautata. A300, care asigura zborul 587 care facea legatura dintre New York si Santo-Domingo (Republica Dominicana), a decolat la ora locala 9.13 (14.13 GMT) „Contactul radio a fost pierdut la ora locala 9.17 (14.17 GMT), adica dupa patru minute. Contactul radar a fost pierdut in acelasi moment”, a declarat un purtator de cuvint al FAA, Paul Takemoto. Potrivit controlorilor de zbor nu a existat nici o comunicare neobisnuita din cabina, in secundele care au precedat pierderea contactului cu echipajul, a subliniat Blakey. Resturile avionului sint imprastiate pe o raza mare. Daca ipoteza unui accident pare sa primeze, nu este exclusa nici cea a unui act terorist sau, de exemplu, a unei explozii la bord sau a unui tir de proiectil. Anchetatorii vor incerca sa faca epava „sa vorbeasca”: deformarile carlingii, fisura metalului, impartirea fragmentelor, urme ale elementelor chimice care ar putea semnala prezenta unui explozibil. Pierderea unuia dintre cele doua reactoare pare sa ofera o prima pista pentru anchetatori: un reactor a fost gasit la sute de metri de restul epavei, in parcarea unei statii de benzina. Un altul a fost gasit in apropierea unui grup de case, potrivit primarului orasului New York, Rudolph Giuliani. Avionul avea doua reactoare General Electric CF6, cu ore de zbor foarte diferite: unul avea circa 700 de ore, altul circa 10.000, potrivit American Airlines.

Prabusirea avionului va costa firmele de asigurare circa un miliard de dolari

Prabusirea avionului Airbus ar putea costa companiile de asigurare si reasigurare in jur de un miliard de dolari (1,12 miliarde de euro). Acest tip de accident este acoperit cu maximum 1,5 miliarde de dolari, suma fiind insa valabila doar in cazul unor catastrofe de amploare. „Trebuie, de exemplu, ca avionul sa se prabuseasca peste uzine mari si, dupa toate probabilitatile, nu este cazul“, a explicat un specialist american in asigurari.

O noua lovitura data turismului mondial

Prabusirea avionului Airbus va ingreuna procesul de redresare a industriei turismului, confruntata deja cu diminuarea cererii dupa atentatele teroriste din 11 septembrie din Statele Unite. Cu toate ca agentiile de turism din intreaga lume au inceput, in ultima perioada, sa inregistreze o usoara revenire in privinta numarului de rezervari, accidentul petrecut luni ar putea avea un impact major asupra increderii oamenilor in transporturile aeriene, fiind de asteptat ca solicitarile din acest sector sa intre, din nou, pe o curba descendenta. Companiile de turism din Asia au anuntat deja un val de anulari a rezervarilor, clientii acestora razgindindu-se in privinta calatoriilor pe care urma sa le efectueze, in urmatoarele saptamini, in Statele Unite si Canada. Majoritatea firmelor din industria turismului au incercat, in perspectiva accentuarii declinului cererii, sa profite de Tirgul International de Turism – World Travel Market, care se desfasoara in aceste zile la Londra, pentru a readuce increderea in aceste activitati. Cu numai citeva ore inainte de accidentul aviatic de la New York, directorul general al Asociatiei Internationale din Industria Transporturilor Aeriene (IATA), Pierre Jeanniot, a declarat ca momentul 11 septembrie a fost depasit. Reprezentantul IATA a adaugat chiar ca, deacum, singurul motiv de ingrijorare al operatorilor din acest sector va fi reprezentat de cozile lungi care se vor forma la aeroporturi si nu frica de a mai zbura a calatorilor. Asociatia din Industria Turismului din America a prezentat, cu aceeasi ocazie, o campanie publicitara ale carei costuri se ridica la 20 de milioane de dolari si care il va avea ca figura centrala pe presedintele american George W. Bush incurajind americanii sa calatoreasca. Este pentru prima data, dupa razboiul din Golf din 1991, cind operatorii din industria transporturilor aeriene din Statele Unite considera necesara o campanie de promovare pe plan international.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS