Acasă Local Dolj Directorii de școli pot fi demiși de Consiliile de Administrație

Directorii de școli pot fi demiși de Consiliile de Administrație

-

Directorii unităților de învățământ
Directorii unităților de învățământ

Școlile trebuie să constituie în câteva zile alte Consilii de Administrație, cu o nouă componență și cu mai multă putere decizională, în sensul că pot cere demiterea directorului. În plus, aceste consilii sunt valabile doar pe durata unui singur an școlar, iar deciziile luate în cadrul ședințelor trebuie făcute publice.

Regulile de constituire și de funcționare a Consiliilor de Administrație la nivelul unităților de învățământ preuniversitar sunt reglementate în acest an prin metodologia elaborată de Ministerul Educației. Aceste Consilii de Administrație vor fi formate în majoritate de părinți și reprezentanți ai administrației locale, iar personalul didactic va fi mai slab reprezentat.
Luni, la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Dolj s-a decis ce componență vor avea aceste foruri decizionale în Dolj. „Pentru grădinițele și școlile gimnaziale cu un singur rând de clase, Consiliul de Administrație va fi format din șapte membri, trei cadre didactice, doi părinți, primarul sau un reprezentat al primarului, și un reprezentat al consiliului local, la unitățile gimnaziale cu mai multe clase va fi format din nouă membri, patru cadre didactice, primarul sau reprezentatul său, doi consilieri locali și doi părinți. Doar la licee vor fi 13 membri în Consiliul de Administrație, dintre care șase vor fi cadre didactice, un reprezentant al primarului, trei consilieri locali și trei reprezentanți ai părinților“, a precizat Nicușor Cotescu, inspector școlar general adjunct.
Membrii Consiliului de Administrație vor fi aleși prin vot secret. În plus, directorul adjunct sau consilierul local pot face parte din acest for numai dacă primesc votul consiliului profesoral. Din acest an, dezbaterile și deciziile Consiliului de Administrație nu se vor limita doar la angajări și buget, ci se vor extinde până la demiterea directorului școlii. Acesta poate fi demis prin votul a două treimi din numărul de membri sau cu două treimi din voturile membrilor Consiliului Profesoral. În acest ultim caz va fi nevoie însă și de un audit al Inspectoratului Școlar Județean Dolj.

Cum văd directorii noile prevederi

Noile reglementări i-au pus pe jar pe managerii școlilor. „Mă gândesc că nu vor lua decizia de a propune schimbarea directorului membrii Consiliului de Administrație pentru că sunt membri responsabili aleși de Consiliul Profesoral. În plus, de multe ori sunt probleme la întrunirea cvorumului. De obicei, reprezentanții părinților și ai consiliului local nu participă la ședințele Consiliului de Administrație și atunci nu se pot întruni cele două treimi din membri pentru a lua aceste decizii. Dacă solicitarea de demitere vine din partea Consiliului Profesoral, e nevoie de un audit al Inspectoratului Școlar Județean Dolj, prin care să se dovedească dacă sunt reale sau nu reclamațiile angajaților“, a declarat Dumitru Iftimov, directorul Colegiului Național Economic „Gheorghe Chițu“ din Craiova. Sunt și directori de școli care spun că eliberarea nu se poate face automat. „Decizia finală va aparține Inspectoratului Școlar Județean Dolj“, a precizat Ionuț Bistriceanu, directorul Colegiului Tehnic Energetic din Craiova.

Totul se va pune la avizier și pe site-ul instituției

Conform metodologiei, cvorumul Consiliului de Administrație se întrunește dacă sunt prezenți peste 50% dintre membri. Este nevoie să fie prezenți două treimi din membri numai când se fac evaluări, angajări, motivări, recompensări, disponibilizări ori decizii de răspundere disciplinară. În plus, membrii care sunt în conflict de interese nu au voie să voteze. Deciziile Consiliului de Administrație vor fi făcute însă publice din acest an.
„Toate punctele și deciziile vor fi publicate la avizierul fiecărei unități de învățământ și pe site-ul instituției. În plus, pentru reprezentanții sindicatelor trebuie să se dea copii de pe procesele-verbale“, a declarat Constantin Lungulescu, președintele sindicatului „Spiru Haret“, filiala Dolj. Regulile trebuie aplicate cel târziu de la jumătatea lunii octombrie. În prezent, în școli, componența Consiliilor de Administrație este în mare parte stabilită de director și sunt situații în care majoritatea este reprezentată de cadrele didactice.

ȘTIRI VIDEO GdS

Ce a mai inventat Primăria Craiova? Sporul de periculozitate

Toţi angajaţii din Primăria Craiova, de la directori, şefi de serviciu şi până la muncitorii necalificaţi, primesc spor pentru condiţii periculoase sau vătămătoare. Sporurile variază de la 351 de lei brut pe lună, până la 1.808 lei brut. Am întrebat la DSP care sunt condiţiile vătămătoare şi periculoase din Primăria Craiova. Răspunsul a fost... o surpriză de proporţii.