24.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăEducatieSoarta şcolilor din Brazdă, în suspans

Soarta şcolilor din Brazdă, în suspans

Decomasarea Şcolii nr. 23 de Şcoala nr. 24 din cartierul craiovean Brazda lui Novac rămâne un subiect care nu are un răspuns concret. Primăria Craiova a solicitat Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj, printr-un comunicat de presă, reanalizarea situaţiei, însă inspectorul şcolar general Georgică Bercea a precizat ieri că la instituţie nu a primit nimic oficial pentru a întruni şi a dezbate problema în Consiliul de Administraţie.

Cererea de decomasare a unităţilor de învăţământ din cartierul craiovean Brazda lui Novac a venit din partea părinţilor de la Şcoala nr. 23, care au depus memorii către autorităţile publice locale, pentru ca şcoala să recapete personalitate juridică. „S-au făcut demersuri încă din 2010, când unităţile au fost unite, dar fără nici un rezultat. Au fost şi mitinguri. În acest an, am reluat procedeul memoriilor şi am primit şi răspunsuri care ne-au dat din nou speranţe. În primă fază, ne-am adresat Primăriei Craiova în luna iunie 2013, când am şi primit răspuns favorabil. Am fost şi la Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj, unde ni s-a promis ferm că se va rezolva problema, numai că în cele din urmă Consiliul de Administraţie nu a mai dat avizul conform ca Şcoala nr. 23 să recapete personalitate juridică“, a precizat Alice Duma, reprezentanta părinţilor de la Şcoala nr. 23.
Părinţii copiilor susţin că decomasarea este necesară pentru ca unitatea de învăţământ să aibă director şi să revină la vechile dotări. „Avem nevoie de un manager care să fie la şcoală să vorbească şi cu părinţii pentru că în corpul Şcolii 23 sunt 123 de preşcolari şi 392 de elevi, cu totul 515 copii, care trebuie monitorizaţi. Acum este un manager care trebuie să se împartă între cele două corpuri de clădire, iar siguranţa elevilor nu este aşa cum ar trebui să fie. Sunt camere de supraveghere, dar, dacă nu este cineva care să stea să urmărească exact ce se întâmplă în clădirea respectivă, când un elev devine violent sau creează probleme, reacţiile apar cu întârziere, la sesizarea părinţilor. E nevoie, de asemenea, ca în unitatea respectivă să se reînfiinţeze secretariatul. Pentru o adeverinţă, copiii trebuie să traverseze două străzi să ajungă la Şcoala nr. 24, unde sunt două secretare, una aparţinând înainte acestei unităţi de învăţământ. La fel fac şi când au laboratoare, merg nesupravegheaţi, au de traversat străzi să ajungă la ore pentru că laboratoarele s-au mutat la Şcoala nr. 24. De asemenea, în Consiliul de Administraţie al Şcolii nr. 24 nu sunt şi profesori de la Şcoala nr. 23 care să spună de ce reparaţii este nevoie şi de câteva ori au fost accidente în urma cărora elevii au ajuns la spital cu hemoragii. Acestea sunt motivele pentru care eu, personal, dar şi alţi părinţi din şcoală cerem decomasarea. Să aibă şi aceşti elevi ce au nevoie în unitatea lor de învăţământ“, a precizat Alice Duma.

Ministerul recomandă repetarea solicitărilor

Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj invocă motive financiare în respingerea cererii părinţilor. „Motivul pentru care Consiliul de Administraţie al Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj a decis păstrarea actualei reţele la nivelul judeţului Dolj este strict legat de costul standard în conformitate cu Legea bugetului. Ţinând cont de faptul că la nivelul judeţului Dolj există pe actuala reţea şcolară un deficit, prin adăugarea altei unităţi şcolare cu personalitate juridică acest deficit va creşte“, a precizat Georgică Bercea, inspectorul şcolar general. Din dorinţa de a-şi atinge scopul, părinţii au apelat şi la Ministerul Educaţiei, care a răspuns memoriului lor cu recomandarea să revină şi să reformuleze cererile către autorităţile locale. „Având în vedere că Primăria Craiova vă susţine în demersul reacordării statutului de unitate de învăţământ cu personalitate juridică pentru Şcoala nr. 23, aşa cum reiese din memoriul dumneavoastră, în această perioadă se derulează proiectul de fundamentare a planului de şcolarizare pentru unităţile de învăţământ, precum şi a reţelei şcolare de către autorităţile publice locale, vă recomandăm să reveniţi cu solicitarea fundamentată de a reînfiinţa Şcoala nr. 23. Cele două instituţii au obligaţia de a analiza solicitarea dumneavoastră şi să formuleze un răspuns conform legislaţiei în vigoare, astfel încât prin decizia luată să satisfacă cerinţele educaţionale ale elevilor care studiază în unitatea de învăţământ respectivă, la nivelul standardelor naţionale din educaţie“, se arată în răspunsul Ministerului Educaţiei. O nouă solicitare de a analiza posibilitatea de a reda personalitatea juridică Şcolii nr. 23 a fost formulată şi de Primăria Craiova, printr-un comunicat adresat Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj. Pentru a reanaliza cererea, conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean spune că este nevoie de adresă scrisă pe care nu a primit-o deocamdată. „În cazul în care ni se va solicita acest lucru din partea Primăriei Craiova, Consiliul de Administraţie al Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj va reanaliza situaţia Şcolii nr. 23, ţinând cont şi de ultimele normative apărute la sfârşitul lunii decembrie 2013 prin Ordonanţa nr. 117, care dă posibilitatea consiliilor locale să suplimenteze finanţarea de bază a unităţilor şcolare“, a precizat Georgică Bercea. Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj a respins solicitarea părinţilor în luna decembrie 2013. Aceştia mai pot depune cerere pentru a reanaliza situaţia Şcolii nr. 23 până la 1 februarie 2014, când Ministerul Educaţiei va definitiva planurile de şcolarizare şi reţeaua unităţilor de învăţământ preuniversitar.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS