14.5 C
Craiova
luni, 29 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPublireportajCe trebuie să știm atunci când alegem anvelopele pentru mașina noastră

Ce trebuie să știm atunci când alegem anvelopele pentru mașina noastră

Merită să alegeți anvelope mai scumpe sau sunt toate la fel? Ce înseamnă acele coduri ciudate care pot fi citite pe anvelope? Cunoașterea a tot ceea ce înconjoară cauciucurile este vitală pentru a asigura siguranța dvs. și a ocupanților mașinii dvs.

Dacă există ceva de care nu ținem cont atunci când cumpărăm o mașină, acestea sunt anvelopele standard. Ne concentrăm pe montarea celor mai frumoase anvelope pe autoturism și uităm că într-o zi acestea se vor uza și va trebui să le schimbăm. Fără îndoială, atunci buzunarul nostru va suferi consecințele.

Alegerea anvelopelor greșite atunci când cumpărați mașina va duce la un confort mai mic și la un consum mai mare. Așa cum spunem, trebuie să puneți rațiunea înainte de inimă atunci când alegeți anvelopele.

În mod normal, producătorii nu ne permit să alegem anvelopele care vin montate pe mașina noastră, iar acestea sunt asociate în mod implicit în funcție de janta pe care o alegem sau de pachetul sport, dacă optăm pentru pachetul mai agresiv. Cu cât este mai sportiv, cu atât anvelopa ar trebui să fie mai lată.

Codurile anvelopelor, cifrele care ni se par abstracte

La schimbarea anvelopelor de iarna sau de vara, va trebui să ne uităm la o serie de coduri tipărite pe anvelopă pentru a le alege pe cele care ni se potrivesc cel mai bine și se potrivesc mașinii noastre.

Acestea sunt elementele care reprezintă fiecare număr pe care îl vedeți scris în înșiruirea de caractere de pe marginea anvelopei:

– Lățimea: este lățimea anvelopei umflate, în milimetri.

– Înălțimea: corespunde proporției dintre înălțimea profilului și lățimea anvelopei, ca procent.

– Jantă: este diametrul jantei pentru care este proiectată anvelopa. Nu poate fi montat pe una mai mare sau mai mică.

– Indice de încărcare: se referă la greutatea maximă pe care o poate suporta o anvelopă. Acest număr nu este echivalentul în kg. Mai degrabă, este asociat cu un tabel de echivalențe.

– Cod de viteză: această valoare este asociată cu viteza maximă la care o poate rezista anvelopa într-o perioadă de zece minute fără a fi în pericol. Poate fi alcătuit dintr-o literă sau o literă și un număr și este, de asemenea, asociat cu un tabel de echivalențe.

De asemenea, trebuie să ținem cont de anul de fabricație al anvelopei, pentru a fi siguri că nu ne alegem cu cauciucuri vechi. Același argument este valabil și pentru a ști cât de vechi sunt anvelopele de pe un autorusim pe care-l cumpărăm la mâna a doua.

Pentru a face acest lucru, va trebui să vedem grupul de patru cifre care apare pe anvelopă; primele două indică săptămâna de fabricație, iar ultimele două anul. Număru 1419, de exemplu, ne arată că respectiva anvelopă a fost fabricată în săptămâna 14 din 2019.

Mitul anvelopelor care reduc consumul

În prezent, anvelopele cu rezistență redusă la rulare au devenit foarte la modă. Unii producători susțin că utilizează componente care generează mai puține fricțiuni atunci când rulează pe asfalt și care, la rândul lor, reduc uzura; unii chiar promit să reducă consumul de combustibil al vehiculului nostru.

Acest lucru nu este, însă, atât de adevărat precum se spune. Chiar și în cadrul aceleiași mărci observăm cum anvelopele sport au un nivel de consum și zgomot foarte similar cu cel al anvelopelor cu rezistență redusă la rulare.

Și cum nu putem cere pere de la plop, consumul va fi în fricțiunea pe care o are secțiunea anvelopei și cât de tare apăsăm cu piciorul drept pe accelerație.

Este adevărat că se fac progrese din ce în ce mai mari în tehnologia compusă și că există anvelope din ce în ce mai silențioase, cu aderență mai bună, dar diferența de consum în orice caz nu va fi una impresionantă.

În mod logic, cu cât mașina noastră este mai mare, va necesita anvelope mai groase, care vor afecta consumul. Observăm diferența atunci când montăm anvelopele unei mașini sport pe un vehicul utilitar. În acest caz, mașina devine mai neîndemânatică în reacții și consumul este mărit.

Anvelope second-hand și reșapate

Așa cum am spus mai devreme, producătorii nu ne permit să alegem tipul de anvelope pe care le va monta pe mașina noastră și nici marca lor. Așa că va trebui să rămânem la ceea ce vine standard și, atunci când trebuie să le schimbăm, să alegem marca care ni se potrivește cel mai bine, ne place sau se potrivește bugetului nostru.

Sincer, nu recomandăm montarea anvelopelor de origine discutabilă pentru a economisi până la jumătate din preț. Obținerea aderenței necesare într-o situație periculoasă este ceva neprețuit.

Mulți vor opta probabil pentru cele mai ieftine anvelope oferite de service-ul lor de încredere, deoarece nu vor observa nimic diferit față de celelalte, dar unde se face diferența este în situații dificile, pe șosea.

O altă practică din ce în ce mai răspândită, în special în perioade de criză economică, este cumpărarea de anvelope second-hand sau reșapate. Acestea nu sunt altceva decât anvelope vechi din care se păstrează vechea structură și care sunt acoperite cu cauciuc nou.

Anvelopele second-hand pot fi mai uzate decât par

Deși tehnicile de reșapare s-au îmbunătățit foarte mult în ultimii ani, nu vei fi primul care va avea o roată explodată la viteză mare, dislocând banda de rulare și distrugând arcul roții și aripile.

Anvelopele la mâna a doua, aparent, sunt de orice marcă, chiar și mărci de top, cu câțiva kilometri care sunt puse în vânzare la un preț foarte mic. Rău este că nu știm care a fost originea lor anterioară, dacă le-a părut rău că au prins o gropă mare, dacă provin dintr-o mașină distrusă etc.

Prin urmare, sfatul este să încecăm mereu, pe cât posibil, să cumpărăm anvelope de calitate, chiar dacă acestea ne costă puțin mai mult. La urma urmei, securitatea noastră este neprețuită.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS