17.5 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPublireportajCum a devenit Samsung cel mai cunoscut brand de smartphone cu Android

Cum a devenit Samsung cel mai cunoscut brand de smartphone cu Android

Samsung, unul dintre cei mai mari producători de smartphone-uri din lume, are cea mai mare cotă de piață la nivel mondial a smartphone-urilor, de aproape 21%. Această cotă este inclusiv mai mare decât a altor producători, precum Apple și Huawei.

Succesul Samsung cu Android nu a fost deloc întâmplător. Ceea ce este și mai interesant este faptul că producătorii existenți de Android, precum HTC, LG și Sony, nu au reușit să ajungă la succesul Samsung.

Chiar și Google, compania-mamă Android, se luptă în continuare cu vânzările propriilor smartphone-uri marca Pixel. Așadar, cum a devenit Samsung a devenit un jucător atât de mare în lumea smartphone-urilor?

Începutul erei smartphone-ului și lansarea seriei S

În 2007, Apple a lansat primul iPhone, un dispozitiv revoluționar, care intenționa să schimbe piața de telefoane pentru totdeauna. A introdus și un nou tip de sistem de operare, iOS, care era diferit de celelalte sisteme de operare mobile în două moduri: era destinat exclusiv dispozitivelor cu ecran tactil și a lansat un magazin de aplicații.

Pe de altă parte, Google lucra la propriul sistem de operare mobil, cunoscut astăzi sub numele de Android. Odată cu lansarea Android, Samsung a lansat și primul său smartphone, prin seria de dispozitive Galaxy.

Mai exact, Samsung a lansat seria Galaxy S în 2010, intenționând să facă competiție iPhone-ului. Acesta a fost unul dintre cei mai mari pași în succesul companiei. Seria Galaxy S din Samsung este astăzi una dintre cele mai vândute serii de smartphone-uri.

Dispozitive cu ecran mare: Galaxy Note

În 2011, într-o mișcare destul de neobișnuită, Samsung a lansat o altă serie de dispozitive. Aceasta a fost numită Galaxy Note.

Aparatul a avut două lucruri neobișnuite: avea un stylus, lansat de Samsung sub numele de stiloul S. În al doilea rând, telefonul avea o dimensiune de ecran de 5,3 inci.

La vremea respectivă, ecranul telefonului era atât de mare, încât mulți oameni au citat dispozitivul drept „phablet”, o combinație între un telefon și o tabletă. Ca și comparație, iPhone-ul lansat în acel an avea o dimensiune a ecranului de 3,5 inci, iar Galaxy S2 de la Samsung avea un ecran de 4,3 inci.

Mulți analiști s-au arătat sceptici față de succesul Galaxy Note, din moment ce credeau că acel dispozitiv este prea mare. Însă dispozitivul Note s-a dovedit a fi începutul unei tendințe de smartphone-uri cu ecrane mari.

Această tendință a forțat Apple să-și reproiecteze modelul iPhone 5 din anul 2012, cu un ecran mai mare de 4 inci și din nou pentru iPhone 6 și 6 Plus cu 4,7 inci, respectiv 5,5 inci.

Acum, smartphone-urile moderne au dimensiuni de ecran de peste 6 inci. Chiar și Samsung a început să-și modeleze dispozitivele din seria S cu ecrane mai mari pentru viitoarele iterații. Toată această tendință a dispozitivelor cu ecran mare a început cu modelul Samsung Note.

Seria Galaxy Note are propria sa bază unică de fani, cărora le place să vadă și să încerce un nou dispozitiv Note în fiecare an.

Smartphone-uri pentru toate segmentele de preț

Spre deosebire de Apple, Samsung a adoptat o strategie diferită de prețuri. Apple oferă numai dispozitive premium, în timp ce Samsung a ales o abordare complet diferită.

Samsung a încercat întotdeauna să ofere câte o serie de telefoane pentru fiecare segment de preț, inclusiv cele mai mici. Modele precum Samsung J5 sunt încă populare, deoarece oferă un pachet de performanță și funcționalitate la un preț accesibil. Această strategie a făcut ca Samsung să fie gigantul smartphone pe care îl cunoaștem astăzi.

În 2018, văzând ascensiunea unor branduri chinezești precum Oppo, Vivo, OnePlus, RealMe și Xiaomi, Samsung și-a consolidat linia de smartphone-uri prin lansarea seriei Galaxy M și a seriei Galaxy A în anumite părți din Asia și Europa.

Această mutare Samsung indică clar că nu există nicio schimbare de strategie pentru Samsung pentru viitorul apropiat. În schimb, arată dorința brandului de a concura cu noii jucători de pe piață și intenția de a rămâne în topul vânzărilor de smartphone-uri.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS