16.8 C
Craiova
joi, 2 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriGuvernul a aprobat nivelul tarifelor de trecere pentru utilizarea podului Calafat-Vidin

Guvernul a aprobat nivelul tarifelor de trecere pentru utilizarea podului Calafat-Vidin

Guvernul a aprobat în şedinţa de astăzi o hotărâre privind nivelul şi aplicarea tarifelor de trecere pentru utilizarea podului peste Dunăre Calafat – Vidin,  potrivit unui comunicat postat pe site-ul Executivului.
Guvernul bulgar a aprobat pe 12 iunie aceste taxe, care vor varia de la 6 la 37 euro pentru diferitele vehicule rutiere. Pietonii şi bicicliştii, precum şi ambulanţele şi vehiculele folosite de poliţie şi pompieri vor fi scutite de plata taxelor care vor fi percepute pentru traversarea noului pod de peste Dunăre, la Calafat-Vidin.
Sediul companiei româno-bulgare care va administra podul Calafat – Vidin va fi în Bulgaria, pentru că a investit mai mult în realizarea proiectului, menţiona premierul Victor Ponta.
Bugetul Ministerului Transporturilor a fost suplimentat pe 4 iunie cu 1,667 milioane de lei din fondul de rezervă aflat la dispoziţia Guvernului, oferindu-se fondurile necesare pentru constituirea acestei entităţi comerciale româno-bulgare pentru exploatarea noului pod mixt – rutier şi feroviar – peste Dunăre între oraşele Calafat şi Vidin.
Guvernul a aprobat în acest sens o hotărâre care stabilea că entitatea comercială mixtă trebuie înfiinţată de cele două state înaintea finalizării investiţiei comune, astfel încât la darea în exploatare a acesteia entitatea să fie deja organizată – să aibă capital social, sediu, angajaţi, utilităţi.
Conform articolului 11 din Acordul-cadru, „România va deveni proprietarul acelei părţi de pod situate între malul românesc al fluviului şi mijlocul podului între cele două maluri”, iar „Republica Bulgaria va deveni proprietarul acelei părţi de pod între malul bulgăresc al fluviului şi mijlocul podului între cele două maluri”.
Partea din pod care îi revine României va face parte din domeniul public al statului român şi se va concesiona noii structuri de management a obiectivului prin excepţie de la prevederile OUG 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică aprobată cu modificări prin Legea 22/2007.
Partea din obiectiv care face parte din domeniul public al statului român nu i se încredinţează prin contract de concesiune Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romania SA, ci unei societăţi comerciale mixte ce urmează a se înfiinţa şi funcţiona potrivit legii bulgare.
Structura de management va funcţiona ca o societate comercială cu capital integral al ambelor state cu surse de finanţare de la bugetele celor două state pentru buna funcţionare a acesteia până la punerea în funcţiune a Obiectivului „Pod peste Dunăre la Calafat-Vidin” şi apoi va funcţiona cu surse proprii.
Aceasta va desfăşura activităţi de exploatare şi întreţinere a infrastructurii Podului propriu-zis, a infrastructurii rutiere de pe pod şi a infrastructurii rutiere conexe de pe teritoriul celor doua state. De asemenea, va exploata şi întreţine domeniul public al statului.
Capitalul social al societăţii, care include şi capitalul social pentru funcţionarea societăţii până la darea în funcţiune a obiectivului „Pod peste Dunăre la Calafat-Vidin”, va fi constituit din sumele alocate în mod egal de la bugetele celor două state.
Bugetul de funcţionare preconizat de la înfiinţare pentru primul an este estimat la 765.000 euro, partea României de participare fiind de 382.500 euro (1.667 mii lei calculat la data de 1.03.2013).

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS