15.3 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriOJPC Dolj s-a autosesizat în scandalul taxei radio-TV

OJPC Dolj s-a autosesizat în scandalul taxei radio-TV

Clienţii CEZ sunt sfătuiţi să ceară facturarea separată a consumului de energie electrică şi a taxei radio-TV

Cititorii GdS sunt scandalizaţi de modul în care compania CEZ, distribuitorul de energie electrică în Oltenia, colectează taxa radio-TV. Oamenii au sesizat şi au taxat imediat abuzul de poziţie dominantă pe piaţa locală de energie electrică.
„Se pare  că cei de la CEZ cu aceste facturi «all inclusive» au întrecut în totalitate regulile bunului-simţ, vor să stoarcă şi ultimul bănuţ pe care amărâtul de românaş îl mai are agonisit, dacă se poate spune aşa“, spune Daniel Tuţă pe site-ul GdS.
„Unde putem depune o plângere/sesizare referitor la această problemă? Poate face redacţia dvs. o plângere la Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor (OPC)“, întreabă Daniel Vasile.
„Legalitate, câtă o fi, dar şantaj este cât se poate“, este de părere Carmen Iancu, o altă cititoare. Virgil Călin, client al CEZ, ne descrie pe scurt o experienţă personală.
„Pe 9 februarie, la ora 12.00, am primit de la poştaş o somaţie de plată a energiei electrice, prin care eram înştiinţat că urma să fiu deconectat. Somaţia fusese emisă pe 31 ianuarie, şi urma să fiu deconectat pe 9 februarie, adică exact în ziua în care tocmai primisem somaţia. Eu plătisem pe 16 ianuarie factura la zi pentru energie electrică – 81 de lei. Numai că CEZ a considerat că trebuie să mi se scadă facturile de radio-TV. Drept explicaţie, mi-au spus că aşa este legea. Mie nu mi se pare normal. Este ca şi cum te duci la magazin să cumperi pâine, iar vânzătoarea spune că trebuie să cumperi şi detergent. La întârzierea somaţiei timp de nouă zile mi s-a dat o singură replică: dacă nu vă convine, daţi în judecată Poşta! Spre surprinderea mea, nu eram singurul cu această problemă. Îşi bat joc de oameni!“, ne-a povestit acesta.
„În ziua de astăzi, nu te mai miră nimic. Ar putea să ne taxeze şi aerul, aşa cum este el, mizerabil şi toxic“, concluzionează Cătălin Andreescu, un alt cititor.
Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OJPC) Dolj s-a autosesizat după aspectele prezentate în GdS.
„Nu este normal ce se întâmplă, trebuie să existe două facturi separate. Ne‑am sesizat şi vom merge în control la CEZ. Cine greşeşte plăteşte“, a declarat directorul Gheorghe Marinescu.
Consumatorii trebuie să ştie că au anumite drepturi peste care nu se poate trece. Ei trebuie să se adreseze CEZ, cerând facturarea separată a celor două servicii. Dacă aveţi probleme, contactaţi-ne.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS