14.7 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriComercianţii ocolesc Gara

Comercianţii ocolesc Gara

Citeşte mai jos cu cine a negociat CFR şi ce răspuns a primit

CFR a cheltuit 4,5 milioane de euro pentru transformarea staţiei Craiova într-o eurogară, dar nu reuşeşte să atragă comercianţi în spaţiile modernizate, pentru a amortiza o parte din investiţii. Contractul de execuţie a fost câştigat de firma germană HF Wiebe GmbH&Co, iar lucrările au început în 2005 şi au durat mai bine de patru ani. Fondurile au fost accesate de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD). Suma iniţială, de 2,3 milioane de euro, aproape s-a dublat în timpul execuţiei. Lucrările au fost subcontractate firmei craiovene Cavi Imexco. În august 2009, beneficiarul a recepţionat lucrarea, care a generat deja primele probleme. Un control al Curţii de Conturi a României (CCR) a concluzionat că beneficiarul nu inclusese lucrările în contabilitate şi nu calculase impozitul pe teren şi clădirile aferente, în valoare de 123.000 de lei. „Nu am primit noua valoare de la companie şi nu am putut introduce imediat datele în contabilitate. Ulterior, valoarea a fost actualizată“, a spus Victor Frăsinoi, directorul Regionalei CFR Craiova.

Vad scăzut

În curând, o comisie BERD va veni să asiste la recepţia finală a lucrărilor, însă spaţiile modernizate din incinta gării nu-şi găsesc chiriaşi. Aici funcţionează doar un bar, o patiserie şi o farmacie.
„Încercăm să închiriem aceste spaţii din septembrie 2009, de când le-am recepţionat de la constructor. Am contactat firme mari, precum McDonald’s sau KFC, dar ne-au transmis că nu intenţionează să-şi deschidă noi magazine în Craiova, pentru că nu au vad comercial. Gregory’s, o reţea grecească de restaurante tip fast-food, a fost în discuţii cu noi, dar au renunţat şi ei“, a mai spus directorul Frăsinoi.
Conducerea sucursalei afirmă că a propus scăderea preţurilor cu 10% pentru a atrage comercianţii, însă ideea nu a fost aprobată de companie. Compania Naţională CFR (CNCFR) SA voia atragerea în eurogări a unor lanţuri de magazine, însă a eşuat. Din cauza crizei, Regionala CFR Craiova nu a putut să încaseze restanţe comerciale de 29.000 de lei, fapt consemnat de inspectorii CCR. 

Nu sunt bani 

Potrivit unui studiu de fezabilitate, modernizarea clădirii administrative a Regionalei CFR Craiova ar costa circa 7.000.000 de lei, însă compania nu dispune de resurse financiare pentru a-şi pune investiţia în practică. Lucrările ar consta în anveloparea clădirii, acoperirea cu sticlă şi modernizarea reţelelor electrice şi de încălzire. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

13 COMENTARII