Belvedere către podul de peste Dunăre

Autori


Lucrările la podul de la Calafat avansează vizibil. Tablierul podului a fost deja montat pe piloni în apele teritoriale ale Bulgariei, iar în prezent se lucrează la cei trei piloni din apele româneşti, doi dintre ei fiind deja aproape gata. Ritmul este şi mai alert la lucrările pentru amenajarea insfrastructurii de pe malul românesc. Aici au fost ridicate mai multe viaducte, au fost amenajate noi căi ferate, dar şi o întreagă încrengătură de şosele, aflate acum în faza de asfaltare.

„Partea română se pare că a ajuns exact la planificare, adică să aşeze un prim strat de bitum pe toată infrastructura. În august 2011 e posibil să fie gata infrastructura pe partea românească. Lucrările însă nu merg la fel de bine la pod şi la infrastructura din Bulgaria, care e mult mai mare decât a noastră“, a declarat primarul Calafatului, Mircea Guţă.

Şosea pe faleză

În paralel cu lucrările la infrastructură, derulate cu finanţare guvernamentală, municipalitatea din Calafat intenţionează să construiască un nou parc la marginea oraşului, de unde trecătorii să poată observa nu doar Dunărea, ci şi podul care va lega malul românesc de cel bulgăresc.


„Vrem ca în capătul tuturor străzilor care dau către Dunăre să creăm un soi de punct de observaţie către pod, prin amenajarea unor părculeţe. În acest sens au fost deja făcuţi primii paşi, fiind eliminate coteţele şi garajele amenajate legal sau ilegal în capătul străzilor. Am început să umplem deja râpa cu pământ, iar la primăvară suntem pregătiţi să creăm primele astfel de părculeţe, de unde se văd foarte frumos Dunărea şi podul“, a declarat Mircea Guţă.

De fapt, municipalitatea din Calafat intenţionează să reabiliteze întreaga zonă dintre Debarcader şi Başcov.

„Vrem ca în acea zonă să facem inclusiv un drum de acces, dar pentru asta trebuie să preluăm o zonă de fond forestier. Am cerut asta domnului ministru Borbely, care ne-a spus că este de acord, iar acum suntem deja în faza de întocmire a documentelor cu Ocolul Silvic şi Direcţia Silvică“, a menţionat primarul Guţă.



Comenteaza acum

9 Comentarii

  1. anonim said:

    nu inteleg ce legatura are guta cu podul/
    a distrus un oras
    la poiana mare a facut jaf
    mai are putin
    ce enormitati spune dece nu verificati in teren ce scrieti

  2. anonim 2 said:

    cine iese din iarna mai apuca sa vada Dunarea si podul. Asa a spus ca a semnat si pentru centrala termica (si nu una)!

  3. pt. anonim said:

    Nu inteleg ce legatura ai tu cu Guta.Nu se intelege ce legatura este intre Guta si Poiana Mare. Poiana Mare este oras?Apropo, la spital aveti internet ?Ca……. saracul de tine!!!

  4. paliu said:

    dar de e 70 sectorul craiova-calafat????? nu se reabiliteaza???since r e distrus….atatea tiruri cu piatra…..

  5. Poza ba!!! said:

    Voi nu aveti aparat de fotografiat? Faceti un apel, sigur va da cineva unul gratis! Niciodata nu puneti poze in articole.

  6. Podul Romaniei said:

    Amanarea de atatia ani a finalizarii lucrarilor la acest pod reprezinta raspunsul cel mai important la toate intrebarile tuturor romanilor despre cauzele din care ei azi traiesc foarte prost. Acest pod nu a fost acceptat de autoritatile romane inca de la inceput, deoarece scotea Bucurestiul din traseele turistice europene. Politicienii romani in frunte cu Basescu (de cand era ministru la Transporturi) si Berceanu au dus un razboi pierdut din start si s-au incapatanat in a gandi si realiza infrastructura rutiera din RO in functie de acest pod. Iata ca fara infrastructura RO a fost evitata de investitori indiferent ca am intrat in NATO si UE, chiar daca suntem pe punctul sa intram in Schengen si ne aflam sub scutul antiracheta. Pana acum trebuia sa fie finalzata autostrada Nadlac (sau Cenad) – Craiova – Calafat, Politicienii romani s-au incapatanat in cealalta autostrada Bucuresti – Oradea – Vama Bors, care aproape ca e de evitat pt. orice transportator european de marfuri si persoane, lungeste prea mult drumul din Viena in Grecia. Cu cat s-a cheltuit pe cealalta autostrada, cea de la Nadlac (ori Cenad) la Calafat ar fi fost aproape gata acum, aveam si noi o autostrada in sfarsit. De asta traim prost, n-avem infrastructura europeana, la standard european si care sa raspunda in primul rand nevoilor europenilor, nu romanilor neaparat, nu ca ei nu ar conta, dar depindem de ceilalti europeni, de investitori, etc.

  7. Olteanul said:

    Si chair daca se face 1-2 autostrazi… mai trebuie multe de facut. Si nu inteleg cum e posibil sa dureze atitia ani… Romania e in CE de 4 ani si… aproape degeaba. sint atitia bani ca de cheltuit si nu sintem capabili !!!

    E cea mai mare rusine national ca nu putem cheltui ajutoarele care ne sint date gratos….

  8. Olteanul said:

    rusinea nationa… e incapacitatea de a pune pe picioare proiecte viabile !!!

    Nu ca a dat Cirtu cu piciorul si a spart un geam…

    Pe cind o autostrada Craiova-Belgrad !?

    Asta ca traficul e enorm spre Italia… 5 ore pina in Italia cu o autostrada directa !!! Doar legatura de la Craiova lipseste…

  9. BENGALOSU said:

    V rem poze e unu de cica stie sa faca poze DANESCU II ZIC ASTIA DA E PLECAT DEPARTE DECI POZE NU AVEM….;-P

Alte stiri

Sumarul ediției de vineri, 26 noiembrie 2010

Actualitate

» Handbal: Vasile Stângă nu va mai fi antrenorul echipei Energia Pandurii Târgu Jiu
» Subvenţia integrală RAT, anulată în 2011
» „Scorpionii“ căzuţi la Cincu vor fi înmormântaţi astăzi
» S-a privatizat primăria
» Trei proiecte cu fonduri UE pentru Băileşti
» Parlamentul decide luni soarta asumării lui Boc
» Gorj: Însoţitorii persoanelor cu handicap îşi vor primi banii
» Atenţie, companii! Un escroc pretinde că vă returnează impozitele
» Falsuri sub ştampila Primăriei Craiova
» Gorj: Caloriferele de la Şcoala in Glogova, elemente de decor
» Dolj: Maşina soţiei fostului subprefect, distrusă în parcare
» Craiova: Un adolescent vrea să trăiască pe propriile picioare
» Iarna s-a instalat la Rânca

Local

» Profesorii nu-şi mai asumă Pactul Naţional pentru Educaţie
» Costul medicaţiei românilor cu HIV – 50 de milioane de euro pe an
» Căldură în şcoli, frig în case
» Factura greu întreţinută
» Staicu, şah la Anghel
» Benzinăriile automate intră în România
» Şase ani de închisoare pentru Drăgan
» Chelu şi ai lui rămân în arest
» Frate de procuror, arestat la Craiova
» Cosmin Sandu s-ar fi sinucis…

Sport

» Piţurcă, doar o etapă
» Ultima impresie contează
» Frăţică: Vrem măcar patru puncte din ultimele două jocuri
» Mladen, în sferturile Cupei Italiei
» Cîrţu, demis de la CFR
» Cum mută Piţi?
» Scoţienii cer arbitri străini
» Ştefan Radu scapă de operaţie
» Serena nu serveşte la Melborne
» Hănescu vrea în top 20 ATP
» Baschetbaliştii de la SCM-U joacă astăzi cu Braşov
» Prinţul William susţine candidatura Angliei la CM 2018

Bani & Afaceri

» Belvedere către podul de peste Dunăre
» Scurte ştiri
» Salariul minim – 670 de lei. Creşte presiunea pe firme

Sanatate

» Coplată la medic, de anul viitor
» Tratarea răcelii fără medicamente
» Ritmul cardiac normal

Magazin

» „Religia în formare“
» Fereşte-te de radar!
» Agenda evenimentelor
» Picătura de cunoaştere
» Bancul zilei
» Ia te uită
» Horoscop
» Cinci oraşe pentru inspiraţia artistică

Opinii

» Război mamelor

Top