9.8 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriClienţii Romtelecom s-au trezit cu casele asigurate la Astra

Clienţii Romtelecom s-au trezit cu casele asigurate la Astra

Abonaţii Romtelecom au primit odată cu factura şi o ofertă de la Astra Asigurări, prin care erau înştiinţaţi că beneficiază gratuit, pe trei luni, de o poliţă de asigurare a locuinţei împotriva dezastrelor. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor cere denunţarea tuturor poliţelor, iar Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a amendat Romtelecom cu 5.000 de lei. Clienţii Romtelecom care nu au văzut oferta au acum locuinţele asigurate timp de trei luni.

Un parteneriat între o firmă de asigurări şi un operator de telefonie din România s-a lăsat cu sancţiuni din partea autorităţilor statului pentru ambii parteneri de afaceri. Clienţii Romtelecom au primit, odată cu factura lunară a operatorului de telefonie, şi o ofertă de la Astra Asigurări, prin care li se spunea că beneficiază de o asigurare a locuinţei împotriva incendiilor şi dezastrelor naturale, gratuită pentru trei luni. Clienţii erau îndrumaţi să sune la un număr de telefon, dacă sunt de acord sau nu cu acea poliţă de asigurare. Dacă acceptau prelungirea poliţei cu şase luni, atunci plăteau zece euro (pe factură). Numai că de aici încolo au apărut neînţelegerile. Unii clienţi Romtelecom au reclamat faptul că, la capătul celălalt al firului, un robot îi anunţa că li s-a prelungit cu şase luni asigurarea locuinţei (deşi oamenii susţineau că au cerut contrariul, adică renunţarea la poliţă). Din cauza acestor neînţelegeri, cele două companii au fost taxate de autorităţi. Mulţi clienţi ai operatorului de telefonie nici nu ştiu că au locuinţele asigurate gratuit la Astra pentru o perioadă de trei luni. Companiile invocă acceptarea tacită.

CSA cere anularea poliţelor

Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) informează că Romtelecom nu este autorizată să activeze pe piaţa asigurărilor. Instituţia a concluzionat că informaţiile din poliţă induc în eroare clienţii Romtelecom. „Consiliul CSA a constatat că informaţiile cuprinse în poliţă sunt neclare, inexacte, contradictorii şi conduc la inducerea în eroare a potenţialilor asiguraţi cu privire la riscurile asigurate, prima de asigurare şi modalităţile de plată“, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei. Drept urmare, Comisia cere ca Astra să renunţe la poliţele respective, să le retragă de pe piaţă: „Având în vedere cele constatate, Consiliul CSA a decis următoarele: SC ASTRA SA este obligată să denunţe poliţele privind «asigurarea locuinţei împotriva incendiului şi a dezastrelor naturale» încheiate prin intermediul Romtelecom; informarea tuturor clienţilor Romtelecom, de către SC ASTRA SA, cărora le-a fost transmisă respectiva poliţă de asigurare, că aceasta a fost denunţată“. Decizia CSA, anunţată la sfârşitul lunii aprilie, dă un termen de 15 zile companiilor vizate să se conformeze. Ieri, pe site-urile oficiale ale Astra şi Romtelecom, abonaţii la operatorul de telefonie încă erau îmbiaţi cu oferta poliţei de asigurare a locuinţei împotriva dezastrelor.

Poliţele de asigurare sunt nelegale

În acelaşi timp, CSA arată clar că poliţele de asigurare introduse „pe gât“ clienţilor Romtelecom nu au temei legal şi instituţia aduce argumente în acest sens. „Comisia de Supraveghere a Asigurărilor informează abonaţii Romtelecom, care au primit poliţa de asigurare odată cu factura telefonică, faptul că aceasta a fost emisă fără respectarea dispoziţiilor legale privind contractele de asigurare, precum şi a obligaţiilor de informare a asiguraţilor şi potenţialilor asiguraţi“, informează supraveghetorul pieţei asigurărilor din România.

Romtelecom s-a folosit de datele personale ale abonaţilor

Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a amendat Romtelecom cu 5.000 de lei. „Pentru dezvăluirea datelor personale ale abonaţilor ar fi trebuit să existe consimţământul expres şi neechivoc al abonaţilor“, au precizat reprezentanţii ANSPDCP. Romtelecom a anunţat că va contesta sancţiunea în instanţă. „Nu suntem de acord cu interpretarea dată de autoritate în acest caz şi am hotărât deja contestarea în instanţă a procesului-verbal de sancţionare a companiei, urmând ca instanţa de judecată să decidă“, au precizat pentru GdS reprezentanţii Romtelecom.
Totodată, reprezentanţii Romtelecom au arătat, pentru GdS, că erau asiguraţi timp de trei luni toţi clienţii. Operatorul de telefonie a explicat cum beneficiau abonaţii de ceva ce ei nu ceruseră: „(…) Pentru a beneficia de această ofertă, clientul putea suna direct la numărul cu suprataxă 0903904905 sau avea o discuţie cu un reprezentant al Astra Asigurări. În cazul unei decizii de acceptare a ofertei, plata se făcea cu următoarea factură Romtelecom. În cazul în care clientul nu dorea prelungirea poliţei gratuite de asigurare, aceasta înceta automat după trei luni“. De asemenea, reprezentanţii companiei de telefonie au precizat pentru GdS că acei abonaţi care nu au sunat fie la Romtelecom, fie la Astra pentru a spune că nu sunt de acord cu poliţa de asigurare au casele asigurate împotriva dezastrelor timp de trei luni. În cazul în care nu îşi exprimă dezacordul, clienţii Romtelecom vor fi sunaţi de un reprezentant al Astra pentru a prelungi cu şase luni asigurarea, de data aceasta pe bani (10 euro pe an, adică 50% din preţul anual al unei astfel de asigurări), bani care urma să fie incluşi pe viitoarea factură Romtelecom, dacă omul nu informează operatorul că refuză oferta cu asigurarea.

Astra spune că mulţi clienţi au acceptat poliţa

Compania de asigurări susţine că o parte dintre clienţii Romtelecom au acceptat „deliberat“ poliţa şi că unii chiar au cerut despăgubiri. „Până azi (ieri – n.r.), numeroase persoane fizice din baza de date a Romtelecom au acceptat în mod deliberat poliţa de asigurare a locuinţei oferite de ASTRA Asigurări. Mai mult, ASTRA Asigurări a înregistrat deja cazuri de solicitări de despăgubire pe aceste poliţe, pe care le va onora în cel mai scurt timp“, au precizat pentru cotidianul România Liberă reprezentanţii Astra Asigurări. La call-center-urile Astra, operatorii au informaţii limitate despre aceste poliţe. Deşi politicoşi, operatorii nu au putut spune dacă s-au retras sau nu poliţele de asigurare, aşa cum a decis CSA: „Nu avem noutăţi legate de această suspendare. Nu ştim când se va relua poliţa. Vă rugăm să vă adresaţi departamentului de marketing“.
Până la închiderea ediţiei, Astra nu ne-a răspuns la întrebările adresate.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

9 COMENTARII