20.6 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriMarketingul de succes cere nu doar un buget monstru

Marketingul de succes cere nu doar un buget monstru

Se întâmplă în fiecare zi. Două companii cu bugete de marketing asemănătoare organizează campanii extinse prin poştă. Una dintre ele obţine o creştere a vânzărilor cu 1%, iar cealaltă atinge un adaos de 20% şi îşi fidelizează noii clienţi. De ce una are rezultate şi alta nu? Mulţi au acces la aceleaşi instrumente şi resurse, dar numai unii ştiu cum să le pună laolaltă în planul de marketing. Iată nouă elemente ale marketingului de succes:

1. Conducere. Programele de marketing create de personalul vostru sau de o agenţie trebuie să susţină viziunea asupra viitorului companiei. Depinde de voi, cadrele de conducere, să daţi tonul şi să stabiliţi obiectivele. Cum poate echipa de marketing să vă îndeplinească aşteptările dacă nu ştie care sunt ele?
 
2. Ascultare. Clienţii vă vor spune ce vor, ce au nevoie şi cât sunt dispuşi să plătească, chiar şi ce metode de comunicare preferă. Trebuie doar să-i întrebaţi şi să le ascultaţi cu atenţie răspunsurile.

3. Muncă de echipă. Marketingul nu începe şi nu se termină la departamentul de resort. Fiecare individ din companie, de la secretară şi până la muncitorii din fabrică, pot produce PR pozitive şi chiar vânzări. Cheia e să îi înrolaţi pe toţi, solicitându-le ideile, împărtăşindu-le planurile de viitor şi ţinându-i la curent cu progresele înregistrate.
 
4. Coordonare. Chiar şi cele mai bune programe pot da greş când apar anumite bariere. Se cere o coordonare eficientă şi îndepărtarea barierelor în vânzări prin comunicare deschisă între toate departamentele şi toţi angajaţii, iar aceştia trebuie să se susţină unii pe alţi în loc să-şi stea în cale.
 
5. Concentrare. Spre deosebire de marile corporaţii, unde fiecare divizie se luptă pentru o bucată mai mare de prăjitură, mica dumneavoastră afacere îşi permite luxul de a se concentra pe promovarea unui produs pentru un public restrâns şi bine definit. Luarea în vizor a prea multor ţinte va reduce din intensitatea eforturilor, din timpul şi bugetul necesare pentru penetrarea fiecăreia, şi vă sabotează rezultatele.
 
6. Planificare. Aşa cum au fost construite şi piramidele, punând piatră peste piatră, planurile eficiente se construiesc în urma şi pe baza rezultatelor celor de dinainte. Totul se leagă prin urmărirea şi calcularea rezultatelor de marketing. Stabiliţi obiective cuantificabile pentru fiecare program sau tactică, cum ar fi câştigarea a trei noi conturi în 60 de zile. Testaţi şi experimentaţi fiecare abordare şi apoi aplicaţi ce a dat rezultate bune la testări.

7. Flexibilitate. Companiile de succes răspund rapid la fluctuaţiile pieţei, la schimbări în preferinţele clienţilor şi noi tehnologii. Când o tactică nu mai funcţionează, nu aşteptaţi câteva luni ca să aplicaţi remedii. Indentificaţi, examinaţi şi eliminaţi!
 
8. Continuitate. Prezentarea continuă a aceleiaşi mărci şi aceleiaşi imagini de firmă indiferent de schimbările de tactică sau strategie. Nume, logo-uri, slogane – sunt fundaţia programului de marketing.
 
9. Percepţia realităţii. Unii par să deţină informaţii secrete. Ei evaluează concurenţa şi se pot pronunţa în legătură cu viitoare tendinţe ale pieţei, noi produse şi tehnologii în loc să răspundă pur şi simplu la chestiuni cotidiene. Să fii un profesionist în domeniu înseamnă să fii întotdeauna înaintea tuturor.
 www.ejobs.ro

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS