11.4 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriGândiţi precum angajaţii dumneavoastră

Gândiţi precum angajaţii dumneavoastră

Studiul firmei de recrutare Manpower continuă în această săptămână cu informaţii despre impactul managementului asupra bunului mers al unei companii. Angajaţii nu părăsesc firmele, ci managerii. Aşadar, faceţi din managerii dumneavoastră unii de care angajaţii să se simtă legaţi.

Creşterea retenţiei angajaţilor începe cu o idee de bază: gândiţi precum personalul dumneavoastră. Descoperiţi ce este important pentru ei şi fiţi creativi în ceea ce priveşte nevoile lor. Singurul mod de a afla ce contează pentru angajaţi este să discutaţi cu ei. Comunicarea este esenţială. Pentru a o îmbunătăţi, vă oferim câteva sugestii.
Îndrumarea. Organizaţi şedinţe de coaching pentru toţi angajaţii, nu doar pentru cei cu probleme de performanţă. Toată lumea poate avea de câştigat din aflarea unor idei despre cum poţi fi mai bun.
Feedback. Un feedback permanent referitor la performanţă le permite angajaţilor să ştie pe ce poziţie se află, le furnizează o cale formală de a veni cu idei şi le arată că managerii sunt interesaţi de munca lor. Angajaţii au nevoie de feedback pentru a fi productivi. Cei ignoraţi nu vor dori să rămână în companie.
Întrebaţi şi ascultaţi. Singura cale de a şti dacă personalul primeşte tot ceea ce are nevoie este ca oamenii să fie întrebaţi. În acest caz, ceea ce nu ştii îţi poate face rău. Pentru a rezolva o problemă sau a îmbunătăţi ceva trebuie mai întâi să conştientizaţi că problema există. Apoi, când angajatul răspunde întrebărilor, ascultaţi cu atenţie. Organizaţi întâlniri regulate cu angajaţii şi realizaţi sondaje în care să îi întrebaţi: Ce aspect al muncii vă face plăcere? Ce aţi schimba dacă aţi conduce compania? Există ceva care vă reţine în activitatea dumneavoastră? Adresele de e-mail dedicate problemelor personalului le permit angajaţilor să trimită mesaje anonime despre motivele pentru care sunt nemulţumiţi. Managementul în mijlocul lor este un mod informal de a-i întreba ce mai fac. Munca alături de angajaţi şi realizarea de „exit interview“ (interviuri la plecare), încredinţarea de informaţii importante – tratarea lor ca pe nişte parteneri, toate acestea reprezintă reţete ale succesului. De asemenea, felicitaţi angajatul cât mai repede posibil după reuşită, specificaţi exact ce a făcut şi încurajaţi reuşitele similare.

Tactici de retenţie a personalului

Angajaţii nu-şi doresc doar salarii şi avantaje materiale, ci vor şi să fie apreciaţi pentru munca lor. Îşi doresc să fie trataţi corect şi să facă lucruri importante. Să aibă şanse de promovare şi să fie implicaţi în companie. Recunoaşterea meritelor şi recompensele joacă un rol important în atragerea şi reţinerea personalului. De multe ori, interacţiunile de zi cu zi sunt cele care îi fac pe angajaţi să simtă că munca lor e preţuită şi că sunt apreciaţi pentru eforturile şi contribuţia lor. Aceste tipuri de recunoaştere a meritelor contribuie la un mediu de lucru pozitiv şi productiv. Luaţi în considerare următoarele elemente-cheie pentru retenţia personalului:
Plata/avantajele materiale. Drepturile salariale sunt de foarte mult timp folosite pentru a atrage, alinia şi păstra angajaţii. Problema e că firmele competitoare pot cu uşurinţă să ofere salarii similare. Plătiţi salarii corecte în raport cu piaţa, care să-i menţină pe angajaţii dumneavoastră cel puţin pe acelaşi nivel cu omologii lor din companii şi joburi similare. De asemenea, luaţi în considerare acordarea de alte elemente motivaţionale, prime pentru „calităţi ieşite din comun“ sau stimulente pentru performanţă.
Beneficii. Lucruri precum asigurările medicale, concediile medicale plătite şi rambursarea taxelor de instruire, perfecţionare, şcolarizare devin practici-standard ale pachetelor de beneficii. În general, cu cât mai multe sunt beneficiile acordate de o companie, cu atât se face diferenţa între păstrarea unui angajat pentru şase luni sau şase ani. Planurile de pensie, beneficiile la pensionare şi siguranţa jobului sunt importante pentru angajaţii aflaţi la mijlocul sau spre finalul carierei lor.
Strategii de comunicare. Nimeni nu-şi doreşte să fie lăsat în afara evenimentelor. Asiguraţi-vă că aveţi o politică a „uşilor deschise“ între angajaţi şi management.
Echilibrul muncă/viaţă privată. Echilibrul poate deveni cel mai căutat avantaj la locul de muncă de astăzi. Companiile care înţeleg că angajaţii trebuie să obţină echilibrul între muncă şi viaţa personală se vor întâlni cu procente mai mici ale pierderii şi înlocuirii personalului. Programele pentru balansarea muncii şi a vieţii personale le permit angajaţilor să-şi realizeze obiectivele de la serviciu şi, în acelaşi timp, să păstreze o viaţă sănătoasă în afara locului de muncă. Aceste programe pot şi ar trebui să difere de la companie la companie.
Reţineţi următoarele sugestii când realizaţi un program muncă – viaţă: Recunoaşteţi priorităţile care nu sunt legate de muncă. Oamenii au multiple nevoi şi preocupări familiale, spirituale, pasiuni etc. Angajaţii dezvoltă loialitate pentru organizaţii care îi respectă ca indivizi, nu doar ca  angajaţi.
Oferiţi opţiuni pentru întocmirea programului de muncă. Daţi-le posibilitatea angajaţilor să participe la întâlniri ale comitetelor familiale, să facă voluntariat etc. Opţiunile pot include programe de muncă flexibile, part-time, împărţirea jobului, concedii extinse şi pensionare treptată.
Faceţi ceva pozitiv din folosirea acestor beneficii. Asiguraţi-vă că angajaţii care profită de aceste beneficii nu sunt văzuţi ca neproductivi.
Dezvoltarea carierei. Mulţi angajaţi îşi doresc să-şi îmbunătăţească aptitudinile şi nivelul de carieră. Cei care vor simţi că nu pot înainta profesional sau personal se vor îndrepta către alte locuri de muncă. Planificarea carierelor şi a succesiunilor sunt o parte a soluţiei şi, totodată, sunt şi iniţiativele cum ar fi sarcinile de echipă, transferurile regulate, sarcinile extinse, programele de mentoring, oportunităţile de instruire formale sau informale, parteneriatele în comunităţi de practică şi sarcinile internaţionale.
Training. Trainingurile continue şi oportunităţile de învăţare permanente sunt cheia viitorului. Angajaţii vor şi au nevoie să aibă acces la training pentru a avea performanţe la muncă.
Programele de mentoring. Foarte des angajaţii beneficiază de pe urma programelor de mentoring şi sunt mulţumiţi de prezenţa unui mentor la locul de muncă. Angajaţii dumneavoastră şi-ar putea dori să participe într-un program de mentoring care să includă întâlniri între patru ochi, setarea de obiective, dezvoltarea aptitudinilor şi altele.
Material realizat de Sorin DIULESCU, branch manager al filialei Craiova Manpower

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU