9.5 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriEvaluarea performanţelor

Evaluarea performanţelor

Un afiş destul de popular spune: „Pot să mă duc la muncă, sunt oricum într-o stare proastă!“. Probabil că aşa gândiţi şi dumneavoastră despre evaluările performanţelor. Trebuie să le faceţi, chiar dacă nu vă plac. Mai jos veţi găsi câteva sfaturi pentru a uşura procesul de evaluare a angajaţilor anul acesta şi în cel care vine.

Comunicaţi!
 
Dacă vreţi să promovaţi cele mai bune trăsături ale angajaţilor dumneavoastră, începeţi încurajând comunicarea de zi cu zi. O politică deschisă îi stimulează pe oameni să muncească mai mult şi să împărtăşească idei despre îmbunătăţirea mediului de lucru. Cerând sugestii, îi determinaţi pe angajaţi să se simtă importanţi şi valoroşi pentru echipă. Atunci când folosiţi o idee a lor, puteţi să înregistraţi acest lucru pentru evaluarea lor ulterioară. Este mai uşor să comunicaţi în domeniile care au nevoie de îmbunătăţiri dacă anterior aţi stabilit un respect de bază. A cere sugestii este una dintre modalităţile prin care puteţi construi acest respect.
 
Ţineţi evidenţa

 
Rezervaţi-vă un moment în agenda zilnică pentru a scrie scurte note despre succesele angajaţilor. Documentarea este foarte importantă pentru a vă aminti evenimentele cu acurateţe. Cineva spunea: „Dacă ceva nu este scris, e ca şi când nu s-ar fi întâmplat!“. Ei bine, se poate întâmplă să nu vi-l amintiţi. Nu se ştie de ce, dar este mai greu să vă amintiţi complimentele şi succesele decât eşecurile.
 
Solicitaţi rapoarte
 
„Poate că nu sunt perfect, dar am şi părţi foarte bune“, sună un slogan foarte popular în evaluare. Angajaţii îşi cunosc cel mai bine realizările. Rapoartele săptămânale despre sarcinile îndeplinite sunt, de asemenea, instrumente bune pentru a vă aminti succesele şi obiectivele atinse. Obiectivele care sunt scrise şi documentate sunt uşor de notat în evaluarea performanţelor. Este uimitor cât de multe realizări trec neobservate. Dacă nu ştiţi ce să scrieţi, cereţi sugestii angajatului.

Fiţi sincer în legătură cu performanţa dumneavoastră
 
Sinceritatea promovează sinceritate. Atunci când managerii îşi recunosc propriile succese şi eşecuri, acest lucru îi ajută şi pe angajaţi să fie mai sinceri. Aşteptările rezonabile le permit angajaţilor să obţină succese şi să capete voinţa necesară pentru a se mobiliza din nou în scopul atingerii obiectivelor asupra cărora au eşuat. O atitudine orientată spre „progres şi nu spre perfecţiune“ îi va încuraja pe angajaţi să aibă performanţe mai ridicate. Managerii care îşi împărtăşesc succesele şi problemele legate de evaluările performanţelor îi vor ajută pe angajaţi să înţeleagă standardele de evaluare.
 
Ţintiţi mai sus
 
S-a spus că o rată de succes de 99,5% ar însemna că piloţii ar putea să prăbuşească în jur de 100 de avioane pe zi şi să respecte totuşi acest barem. Trebuie să ţintim mai sus! Aşteptările ridicate se nasc din dorinţa de a permite apariţia unor idei noi şi eşecuri deopotrivă. Îşi stabilesc angajaţii obiective rezonabile? Vor munci mai mult sau vor fi total descurajaţi dacă nu reuşesc să-şi atingă obiectivele? Ţintiţi sus şi ajutaţi-vă angajaţii să lucreze zilnic în direcţia atingerii obiectivelor propuse. Folosiţi eşecul ca pe un instrument de învăţare, nu ca pe un motiv de acoperire. Ajutaţi-i pe angajaţi să înţeleagă că a avea un eşec nu înseamnă a fi un ratat.
 
Notaţi aceste concluzii
 
Atunci când notezi obiectivele ele devin mai concrete. Obiectivele specifice, cu praguri palpabile, sunt de folos pentru majoritatea angajaţilor. Divizarea obiectivelor mari în obiective mai mici este o metodă foarte bună de a le face mai manevrabile. Păstrarea unei evidenţe este ingredientul final de care aveţi nevoie pentru a avea succes. Angajaţii se simţ trădaţi atunci când supraveghetorii ignoră termenele-limită şi nu verifică rezultatele la final. Atunci când un obiectiv este notat şi beneficiază de sugestiile angajaţilor şi de un program controlabil pentru realizarea să, angajatul simte că are puterea să atingă acel obiectiv.

Cereţi sugestii
 
Obiectivele stabilite fără contribuţia angajaţilor sunt mai greu de realizat. Cerându-le părerea angajaţilor despre problemele curente îi puteţi face să se simtă mai puternici. În curând, „îşi vor asuma“ problema ca pe o provocare personală. Atunci când acceptă problema ca şi când ar fi a lor, obţineţi muncă în plus pe gratis! De multe ori se gândesc cum să rezolve problema când nu sunt la serviciu, în timp ce conduc sau în timp ce aşteaptă la coadă în supermarket. Angajatul care se implică în rezolvarea problemelor se simte mai valoros la locul de muncă. Managerii au nevoie de asistenţă, iar angajaţii au nevoie să simtă că sunt participanţi de valoare la munca de zi cu zi.
 
Recunoaşteţi progresele
 
Din păcate, 10% dintre angajaţi primesc 90% din recunoaşterea cuvenită pentru muncă depusă. Dacă angajaţii ar fi întrebaţi despre cum au fost rezolvate problemele, ar apărea mai mulţi eroi la locul de muncă. Sărbătoriţi realizările. Opriţi-vă şi adulmecaţi mirosul succesului! Răsplătiţi-i pe toţi membrii unei echipe pentru atingerea unui anumit obiectiv. De multe ori, angajaţii cei mai tăcuţi fac cea mai mare parte a muncii. Descoperiţi-i! Aflând părerile angajaţilor despre recunoaştere putem să ne ferim de a fi înguşti în aprecierile noastre. Nerecunoaşterea meritelor unor angajaţi poate crea resentimente şi moral scăzut. Aprecierea scrisă sau verbală depăşeşte de multe ori în importanţă valoarea banilor, făcându-i pe angajaţi să se simtă importanţi. Recunoaşteţi şi sărbătoriţi succesele şi veţi fi unul dintre cei mai populari şefi din compani!
 www:ejobs.ro

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII