11.4 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriRecrutează pentru a păstra

Recrutează pentru a păstra

Luând în considerare costurile în creştere ale înlocuirilor de angajaţi, este normal să încercaţi prevenirea acestui fenomen. Programele dumneavoastră de recrutare şi angajare pot deschide drumul către retenţia angajaţilor.

Studiul realizat de Manpower continuă în această săptămână cu noi informaţii despre procesul de recrutare a angajaţilor. Potrivit specialiştilor, o atenţie mai mare acordată recrutării se poate transpune într-o strategie inteligentă de retenţie. Prima întrebare pe care ar trebui să o puneţi este: „Ce fel de talente ne dorim să angajăm?“. Nu uitaţi că un talent de prima mână la altă companie nu se traduce întotdeauna într-un talent de prima mână şi în compania dumneavoastră. Un candidat valoros poate deţine calităţile pentru a satisface cerinţele din fişa postului, dar comportamentul său, personalitatea sa pot intra în conflict cu modul de operare al companiei dumneavoastră. Când scoateţi la concurs un anumit post, nu uitaţi că potenţialii candidaţi şi-au dezvoltat deja o preconcepţie legată de ce ar însemna să lucreze la compania dumneavoastră. Reputaţia firmei atrage acei potenţiali angajaţi ale căror valori şi etică de lucru sunt în consens cu reputaţia dumneavoastră, lucru care se reflectă în brandul pe care îl reprezentaţi.

Imaginea angajatorului

Imaginea dumneavoastră ca angajator dă valoare ofertei de angajare. Este esenţa organizaţiei dumneavoastră. Brandingul angajatorilor foloseşte unelte specifice, cum sunt studiile de marketing, relaţiile publice şi publicitatea pentru a construi imaginea pe care candidaţii o au despre ceea ce înseamnă să lucreze în cadrul companiei dumneavoastră. O imagine clară a angajatorului (firmei de recrutare) poate da organizaţiei dumneavoastră un avantaj în faţa competitorilor de pe piaţă.
Vă poate ajuta să atrageţi angajaţi şi să păstraţi candidaţii potriviţi. Poate, totodată, să vă mărească valoarea acţiunilor şi chiar profiturile. Sunt multe căi pentru a transmite imaginea ca angajator prin ofertele de angajare, prin site-ul dumneavoastră dedicat dezvoltării carierelor, prin reţeaua intranet din cadrul companiei şi prin oricare dintre canalele de comunicare cu angajaţii sau eventualii candidaţi. Abilitatea de a defini în mod clar mesajul transmis de imaginea dumneavoastră ca angajator şi respectarea promisiunilor făcute prin intermediul său vă vor aduce angajaţi care vor fi loiali, implicaţi şi productivi. Ei vor rămâne alături de companie pe termen lung.

Elemente esenţiale pentru a construi o imagine pozitivă a angajatorului

Pentru a construi o imagine pozitivă a angajatorului trebuie să luaţi în calcul câteva aspecte esenţiale. În primul rând, fiţi incluşi în listele „Celor mai bune locuri de muncă“, aşa cum sunt cele oferite de ziare sau reviste ca Profesii, Cariere etc. Apoi, consolidaţi şi promovaţi imaginea la evenimente care atrag potenţiali candidaţi. Ţineţi discursuri la evenimente unde potenţialii candidaţi se pot afla în public. Dezvoltaţi o imagine şi un slogan al brandului atât pentru programele interne, cât şi externe. Întrebaţi actualii angajaţi de ce le face plăcere să lucreze în cadrul companiei şi apoi răspândiţi feedback-ul pozitiv. Publicaţi un blog de recrutare, un newsletter sau un website pentru candidaţi şi public, oferindu-le acestora posibilitatea să afle cum ar fi să lucreze în cadrul companiei. Sponsorizarea sau găzduirea în cadrul comunităţii locale a unor seminarii având ca temă cariera ajută la construirea imaginii. Adăugarea de beneficii şi programe – un nou program dedicat referinţelor, o sală de sport etc. – vor aduce compania dumneavoastră în centrul atenţiei presei. 65% dintre companii în 2006 foloseau evaluări pentru a determina compatibilitatea cu personalităţile angajaţilor, faţă de 34% în 2005.

Interviu pentru retenţie
                                
Procesul de intervievare poate deveni descurajant. Cu sute de CV-uri, zeci de aplicaţii şi interviuri consumatoare de timp vă puteţi simţi forţaţi doar să ocupaţi postul cât mai repede. Nu faceţi asta! Acordaţi-vă timpul necesar pentru a vă pregăti în vederea interviului şi reduceţi costurile evitând alegeri regretabile. Puneţi întrebările potrivite. Folosiţi întrebări specifice interviurilor ce vizează comportamentul. Lăsaţi candidatul să vorbească. Asiguraţi-vă că acesta are aşteptări realiste. Oferiţi o descriere precisă a jobului şi a companiei. Timpul folosit acum ar trebui să vă ajute la luarea unei decizii potrivite, care să ducă la o colaborare de lungă durată.

Material realizat de Sorin DIULESCU, branch manager al filialei Craiova Manpower

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU