9.5 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriConceptul Nuvis, un crossover Hyundai

Conceptul Nuvis, un crossover Hyundai

http:http://www.youtube.com/watch?v=GwnmYOKZVLs
Salonul Auto de la New York ce se desfăşoară în această perioadă este gazda prezentării unui nou concept Hyundai, denumit Nuvis, cu ajutorul căruia coreenii vor să cucerească piaţa nord-americană. Nuvis, un crossover cu patru locuri şi propulsie hibridă, este considerat viitorul în materie de design al producătorului coreean. Nuvis dispune de un motor pe benzină, Theta I de 2,4 l, în patru cilindri, dar şi de un motor electric de 30 kW (41 de cai putere). Şoferul poate opta între propulsia clasică, folosind numai motorul convenţional, propulsie hibridă, folosind ambele motoare pentru a reduce consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon, ori maşina se poate deplasa numai cu ajutorul motorului electric. Nuvis dispune de o transmisie automată cu şase trepte de viteză, dar şi de tehnologia de regenerare a energiei pe timpul frânării şi de funcţia Start&Stop. Din punct de vedere al designului, Nuvis este încadrat drept un fel de crossover coupe, „încălţat“ cu jante de 22 de ţoli, ce ar urma să fie o maşină pentru familia viitorului, bună atât pentru un drum la schi, cât şi pentru a lua copiii de la grădiniţă.

„M“-ul de pe X6 nu e degeaba

BMW X6 M, oficial în lumina reflectoarelor şi a blitz-urilor aparatelor de fotografiat tot la Salonul Auto de la New York, reprezintă modelul prin care producătorul bavarez încearcă să dea lecţii de dinamică pentru cei din clasa sa. Pe lângă exteriorul „împachetat“ într-un stil care să denote sportivitate, X6 M beneficiază de o serie de elemente tehnice menite să îi confere superioritatea absolută asupra rivalilor.
Ceea ce nu se poate vedea în poze este „monstrul“ de sub capotă, un motor V8 de generaţie nouă, de 4.395 de centimetri cubi capacitate. Ca şi cum V8-ul nu ar suficient de impresionant, bavarezii l-au supraalimentat cu ajutorul a două turbine, astfel că puterea dezvoltată de grupul twin-turbo atinge 555 de cai – putere, la 6.000 de rotaţii pe minut. Ca o premieră, flanşa de evacuare este comună pentru ambele „linii“ de cilindri, propulsorul fiind primul care foloseşte acest element împreună cu tehnologia twin-turbo. Modelul beneficiază, aşa cum era de aşteptat, de sistemul de tracţiune integrală xDrive, dar şi de un sistem de suspensie „M“ ce include Adaptive Drive şi servo-direcţia Servotronic de generaţie nouă.
X6 M atinge viteza de 100 de km/h după 4,7 secunde, cu start de pe loc, iar V8-ul turbo produce un cuplu maxim de 680 Nm pe plaja de turaţii între 1.500 şi 5.600 rpm.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS