14.7 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCodul Fiscal, modificat pe placul FMI

Codul Fiscal, modificat pe placul FMI

Guvernul a aprobat sâmbătă ordonanţa de urgenţă cu privire la rectificarea bugetară pe anul 2009 şi reglementarea unor măsuri financiar – fiscale, una dintre aceea fiind introducerea unui impozit forfetar începând cu 1 mai, ce prevede cote minime în funcţie de nivelul veniturilor. Indiferent dacă fac sau nu profit, firmele trebuie să plătească statului cel puţin 2.200 de lei pe an.

Toate modificările la Codul Fiscal aprobate la sfârşitul săptămânii trecute de guvern urmează să majoreze veniturile bugetare cu 1,32 miliarde de lei (315 milioane de euro) în acest an, dintre care 350 de milioane de lei din impozitul forfetar, au declarat surse guvernamentale. „Prin introducerea impozitului forfetar şi din alte măsuri privind deductibilitatea TVA-ului la maşinile de transport şi amortizarea la calculul impozitului pe profit, estimăm că vom colecta în acest an 315 milioane de euro, dintre care aproximativ 350 de milioane de lei reprezintă veniturile încasate din impozitul forfetar“, au spus sursele, precizând că este vorba de creşterea veniturilor cu 0,25% din PIB, măsură convenită cu FMI.
Fără aceste resurse suplimentare, veniturile bugetare din acest an ar fi fost revizuite în scădere cu peste 20 de miliarde de lei, însă măsurile introduse sâmbătă permit programarea unor venituri mai mici cu doar 18,8 miliarde de lei faţă de bugetul iniţial. La finalul şedinţei de guvern, ministrul finanţelor, Gheorghe Pogea, a precizat că introducerea impozitului forfetar va aduce venituri suplimentare la bugetul de stat de aproximativ 350 de milioane de lei în acest an.

Sporuri reduse şi evaluări anuale pentru majorări salariale

Altă prevedere inclusă în Ordonanţa de Urgenţă se referă la eliminarea sporului de 75% pentru bugetarii care se ocupă de gestionarea împrumuturilor externe sau a altor credite. Majorarea salariului de bază pentru bugetarii care lucrează cu fonduri UE se va acorda în urma unor evaluări anuale. Ordonanţa vizează reanalizarea structurilor din cadrul ministerelor care se ocupă cu gestionarea fondurilor europene, numărul şi structura posturilor din aceste structuri, criteriile de încadrare a personalului în funcţiile specifice şi procentul care va fi acordat personalului, în funcţie de rezultatele activităţii. Evaluarea activităţii personalului se va face anual, prin urmare procentul de majorare a salariului de bază se poate modifica în funcţie de rezultatele activităţii. Totodată, vor fi reanalizate persoanele care urmează să beneficieze de prevederile Legii nr. 339/2007, privind promovarea aplicării strategiilor de management de proiect la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale, şi va fi stabilit un procent, de până la 75%, cu care pot fi majorate salariile specialiştilor pregătiţi în managementul de proiect cu finanţare internaţională. Şi în acest caz, evaluarea activităţii personalului se va face anual, prin urmare procentul de majorare a salariului de bază se poate modifica în funcţie de rezultatele activităţii. Indemnizaţiile de conducere pentru personalul bugetar, prevăzute în actele normative, vor fi transformate din procente fixe în limite până la care conducătorii autorităţilor sau instituţiilor publice, având calitatea de ordonatori de credite, pot stabili nivelurile individuale. Totodată, sporul acordat managerilor publici din proporţia fixă de 55% va fi transformat în procent maxim de până la 55%. Indemnizaţia de şedinţă acordată membrilor Comitetului pentru Audit Public Intern va fi redusă la 1% din nivelul echivalent salariului brut al secretarilor de stat.
Actul normativ mai prevede acordarea sporului de 10% prevăzut de Legea nr. 495/2004 privind salarizarea personalului din administraţia centrală a Ministerului de Externe şi de la misiunile diplomatice, oficiile consulare şi institutele culturale româneşti din străinătate, pentru personalul care cunoaşte una sau mai multe limbi străine rare, altele decât cele de circulaţie internaţională, pe care le folosesc în exercitarea funcţiei diplomatice sau consulare. OUG mai stabileşte un spor pentru complexitatea muncii, de până la 25%, pentru auditorii interni, aplicat salariului de bază brut. Totodată, va fi diminuată indemnizaţia care se acordă membrilor, secretarului şi persoanelor desemnate să efectueze cercetare administrativă în cadrul comisiilor de disciplină, dar şi persoanelor care asigură secretariatul tehnic al comisiei de disciplină.

NewsIn

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

5 COMENTARII