15.1 C
Craiova
marți, 7 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCum să nu te plafonezi în carieră

Cum să nu te plafonezi în carieră

În ultima perioadă, tot mai multe persoane se plâng că s-au plictisit de serviciu sau că nu mai sunt mulţumite de ceea ce fac. Acestea se simt plafonate şi frustrate la locul de muncă şi, pentru a ieşi din această stare, trebuie să acţioneze.  

Unul dintre motivele principale pentru care angajaţii se simt plafonaţi şi frustraţi în carieră este că aceştia îşi doresc să se perfecţioneze şi să se dezvolte profesional într-un timp foarte scurt. „Primul lucru la care ne gândim în această situaţie este să părăsim compania şi să căutăm un nou job. Deseori, aceasta nu este cea mai bună soluţie“, notează www.ejobs.ro, care explică faptul că ar fi bine să valorificaţi mai întâi oportunităţile de avansare din compania la care lucraţi. Trebuie să acţionaţi pentru a vă împlini visurile. Sfatul general este să vă asumaţi responsabilitatea pentru dezvoltarea carierei dumneavoastră. „Să nu daţi vina pe companie, pe manager, pe cultura organizaţională pentru faptul că nu învăţaţi. Să veniţi cu soluţii în loc de scuze!“, spun specialiştii.

Valorificaţi oportunităţile de avansare

Un prim pas în acest sens este să vă informaţi şefii despre dorinţele dumneavoastră. „Comunicaţi-i periodic şefului dorinţa de a prelua responsabilităţi şi sarcini noi. Când identificaţi proiecte concrete în care puteţi fi implicat, cereţi acest lucru“, spun specialiştii, care subliniază faptul că este responsabilitatea dumneavoastră de a solicita acest lucru. Încercaţi să gândiţi cu cel puţin doi paşi înainte şi să veniţi şi cu soluţii, nu doar cu probleme. „De fiecare dată când veniţi cu o problemă, propuneţi şi câteva soluţii. Asta vă va face să înţelegeţi mai bine domeniul dumneavoastră şi ceilalţi vor căpăta încredere că sunteţi o persoană pe care se pot baza în rezolvarea diverselor situaţii“, precizează specialiştii în resurse umane de la www.eurobusiness.md. În acest sens, este bine să înţelegeţi instrucţiunile pentru a le putea aplica în diverse situaţii. Veţi reuşi astfel să vă obţineţi independenţa faţă de ceilalţi.

Nu vă fie teamă să acţionaţi

Chiar dacă, la început, din dorinţa de a nu greşi şi de a nu dezamăgi, s-ar putea să vă fie teamă să luaţi decizii singur, în timp, trebuie să faceţi tot posibilul să nu depindeţi de şeful dumneavoastră sau de colegii mai experimentaţi. „Teama de acestea şi dorinţa iraţională de a face totul perfect «sabotează» cei mai mulţi oameni în dezvoltarea profesională. Dacă reuşiţi să le depăşiţi, aveţi deja 90% din soluţia de a nu vă plafona profesional“, notează www.ejobs.ro.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS