13.9 C
Craiova
marți, 30 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriBrokerajul de credite aduce rapid succesul

Brokerajul de credite aduce rapid succesul

Cu toate că e un concept destul de nou pe piaţa din România, apărând în 2005, un broker de credite poate cunoaşte succesul într-un timp foarte scurt. În Craiova, există o firmă care s-a dezvoltat în numai câteva luni.

 

A început să lucreze ca broker de credite în mai 2007, în Craiova, la insistenţele unui colaborator dintr-o bancă comercială, iar acum afacerea se extinde. „Începând din mai şi până în iulie 2007, de la lună la lună, ne-am dublat numărul de credite. Afacerea în domeniu a început ca o tatonare şi nu era gândită să prindă contur în patru-cinci luni“, a declarat Nicu Răduţ, directorul firmei UNIC, care a explicat că la momentul respectiv conducea o afacere în domeniul imobiliar. În mai puţin de un an, agenţia de brokeraj a devenit afacerea principală, iar agenţia imobiliară este subsidiară.

 

„Un client aduce cam alţii cinci“

 

La baza succesului au stat în primul rând clienţii. „Un client aduce cam alţii cinci“, a precizat Nicu Răduţ. Pentru a atrage clienţii, a fost însă nevoie de o atitudine corectă în relaţia client – broker.

„Dacă discuţi de pe o postură de superioritate, nu câştigi nimic. Clientul trebuie să-l tratezi ori ca egal, ori să fii puţin sub el. În plus, am venit cu servicii suplimentare faţă de bănci“, a afirmat Răduţ. Pe lângă faptul că se implică activ în realizarea dosarului de creditare, brokerul de credite are avantajul că intermediază contracte de credit ale mai multor bănci (12 în prezent, adică de patru ori mai multe faţă de mai 2007). În plus, îşi consiliază clienţii şi găseşte produse adaptate nevoilor şi chiar le dă sfaturi legate de posibile investiţii.

„Le oferim idei. Am avut clienţi cărora le-am vândut credite, deşi nu şi-au dorit. I-am învăţat să cumpere imobile prin credit şi să le achite cu banii din chirii“, a adăugat directorul Broker Unic.

 

Secretul succesului

 

Pentru a avea succes, directorul Unic s-a bazat pe sinceritate, mergând pe ideea că, cu cât dai mai multe informaţii clientului, cu atât ai şanse mai mari de colaborare cu el. De asemenea, nu a refuzat niciodată dosare, indiferent cât de mică era suma împrumutată şi nici nu a refuzat colaborări cu agenţiile imobiliare, ai căror clienţi aveau nevoie de credite.

De altfel, tot în timp a fost creată şi imaginea, un element definitoriu care implică investiţii serioase în publicitate, dar şi un spaţiu potrivit.

 

„Nimic nu e uşor“

 

Totuşi, să fii broker de credite nu este uşor. „Este o afacere bună, curată, elegantă. Este cea mai bună afacere pentru că în curând aceste servicii se vor externaliza. Nimic nu e însă uşor“, a spus Nicu Răduţ.

Afacerea ca broker de credite presupune un imens efort psihic, foarte multe studii în domeniu. În plus, nici relaţia cu băncile şi nici cea cu potenţialii clienţi nu este tocmai uşoară. Asta, deoarece nu este floare la ureche să câştigi încrederea băncilor, astfel încât să-ţi dea mână liberă la întocmirea dosarelor, iar clientul doar să-şi ridice banii. „Am întâmpinat nereceptivitate din partea celor care sunt învăţaţi să meargă la bancă, nu la broker. Am avut însă norocul că oamenii mă cunoşteau. Am început cu clienţii noştri de la agenţia imobiliară“, a precizat Răduţ.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU