23.6 C
Craiova
sâmbătă, 1 iunie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriYouTube - de la „inamic“, la aliat

YouTube – de la „inamic“, la aliat

Unele companii au ales să profite de pe urma clipurilor piratate care apar pe site. Portalul a devenit pentru tot mai multe firme un spaţiu de publicitate.

 

După ce ani buni au considerat videoclipurile piratate de pe YouTube o ameninţare, mai multe companii de media şi-au schimbat părerea şi folosesc portalul ca pe o oportunitate de reclamă, arată un articol publicat în ediţia on line a International Herald Tribune, citat de Mediafax.

În ultimele câteva luni, companii de media cum ar fi CBS, Universal Music, Lionsgate sau Electronic Arts au încetat să ceară YouTube să oprească difuzarea neautorizată a unor filme, videoclipuri sau a altor conţinuturi produse de acestea şi au început, în schimb, să vândă reclamă folosind conţinuturile respective.

 

CBS – înainte critic, acum partener de afaceri

 

CBS este, în mod surprinzător, cel mai nou partener de afaceri al YouTube, în condiţiile în care compania Viacom, din acelaşi grup, continuă un proces în care cere miliarde de dolari proprietarului YouTube, Google, pentru drepturi de autor. Deocamdată, câştigurile sunt reduse – reclamele apar doar pe foarte puţine dintre milioanele de filme difuzate pe YouTube -, dar mişcarea sugerează o posibilă îmbunătăţire a relaţiilor dintre companiile media şi YouTube.

 

Lionsgate crede că e mai bine aşa, de dragul fanilor

 

O astfel de transformare este considerată critică pentru viitorul lui YouTube, care a încercat să obţină venituri cât mai mari din reclamele video, mai scrie IHT. „Nu vrem să îi iertăm pe oamenii care iau proprietatea noastră intelectuală şi o folosesc fără permisiune“, a spus Curt Mavis, preşedintele departamentului de media de la Lionsgate Entertainment, care deţine drepturi ale unor filme precum „Dirty Dancing“ sau „Saw“. „Dar nici nu ne place ideea de a împiedica fanii produselor noastre să folosească aceste materiale“, a adăugat Mavis. „În cele mai multe cazuri, oamenii care încarcă videoclipuri sunt fani ai filmelor noastre, care nu încearcă nici să facă vreun lucru rău, nici să câştige din aceste filme“, a observat Mavis.

Utilizatorii YouTube care încarcă un conţinut fără permisiune nu beneficiază de veniturile din reclamă generate de materialul pe care l-au publicat, câştigurile fiind împărţite între companiile de media şi YouTube, precizează publicaţia menţionată.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS