20.6 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriTarom şi-a frânt aripile la Craiova

Tarom şi-a frânt aripile la Craiova

Cursa regulată Craiova – Bucureşti, inaugurată de Tarom în urmă cu peste trei luni, zace în moarte clinică. Deşi un singur avion a decolat de pe Aeroportul Internaţional Craiova (AIC), acela fiind zborul inaugural, Tarom nu a anulat cursa, preferând s-o menţină suspendată până când se vor limpezi apele la operatorul aerian deţinut încă de stat.

Zborurile promise de Tarom pe ruta Craiova- Bucureşti şi retur au rămas cu aripile tăiate. Singura ocazie când un avion al companiei s-a ridicat de la sol a fost pe 29 ianuarie, când autorităţile locale şi ministrul transporturilor de la acea vreme au inaugurat cursa care trebuia să-i transporte pe olteni către şi dinspre Capitală. Ministrul a declarat atunci că, dacă nu va fi profitabilă, cursa va fi anulată. Nu s-a întâmplat aşa, zborurile fiind doar suspendate, şi asta pentru că, pe hârtie, cursa nu a adus nici pierderi, nici profit, întrucât nu a funcţionat până acum. Directorul Aeroportului Internaţional Craiova, Mircea Dumitru, a declarat că nu a mai primit nimic oficial din partea Tarom de trei luni. „Ultima adresă pe care am primit-o datează din 8-9 februarie, când ne-au anunţat că se supendă mai multe zboruri. De atunci, cursa a rămas suspendată şi nici un avion nu a mai plecat de pe aeroport în afară de cel inaugural. Eu cred că se va anula. Au mai zburat trei chartere cu echipa de fotbal din Craiova, dar acelea nu făceau parte din programul Tarom“, a declarat Dumitru.

Oltenii vor să zboare, avioane să aibă

Locul Tarom pe pista de la Craiova a fost ocupat imediat de compania Carpat Air, care a făcut ceea ce nu a reuşit operatorul de stat – să organizeze zboruri regulate, după o campanie agresivă de marketing. „Carpat Air şi-a făcut reclamă şi, trebuie să recunosc, când a pornit Tarom, noi semnaserăm toate contractele cu cei de la Carpat Air. Ştiam că există diferenţe de marketing între cele două companii, dar cei de la Tarom nu au investit nici un leu în reclamă“, a precizat directorul AIC. Mircea Dumitru a dat de înţeles că zborurile Tarom au fost de fapt un pretext pentru parlamentari de a-şi face reclamă în presă. „Unii au cerut înfiinţarea acestei curse ca să le mai apară numele în ziar, apoi au renunţat la ea“, a spus acesta, precizând că succesul curselor Carpat Air contrazice teza potrivit căreia oltenii nu au bani de avion. „În Oltenia se zboară bine şi se zboară mult. Am văzut craioveni care într-o lună au cumpărat de patru ori bilete către Italia“, a mai spus Dumitru.

Tarom, scoasă la privatizare

Cu un competitor care i-a preluat majoritatea potenţialilor clienţi, conducerea Tarom pare încremenită la nivel decizional. Directorul aeroportului pune acest lucru pe seama schimbărilor care se anunţă la vârful companiei. „La Tarom sunt multe schimbări. Am auzit că este posibil să vină o conducere privată, independentă de salariaţi şi de minister, care să vină cu strategie de rentabilizare. Din câte ştiu, Tarom va fi scoasă în curând la privatizare“, a precizat Mircea Dumitru. Acesta speră că în urma schimbărilor cursa va fi reactivată, dar avertizează că succesul ei va depinde de schimbarea orarului zborurilor. „Trebuie neapărat schimbată ora de decolare. Cel mai bine ar fi să plece din Craiova la şapte dimineaţa, ca să aibă oamenii timp să prindă avioanele din Bucureşti către exterior“, a spus acesta. Dacă va mai aştepta mult timp, Tarom va pierde definitiv competiţia de la Craiova cu cei de la Carpat Air, care, mai nou, potrivit spuselor directorului AIC, organizează curse directe din Craiova către Roma şi Bologna.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS