16.7 C
Craiova
joi, 6 iunie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriDetroit 2007 - primul salon auto al anului

Detroit 2007 – primul salon auto al anului

Rolls Royce Drophead, Mitsubishi Prototype-X si Jaguar C-XF sunt doar câteva dintre conceptele ce vor fi prezentate in premiera la Salonul Auto Detroit 2007.


Noul Phantom Drophead Coupé incorporeaza câteva dintre elementele vazute initial pe decapotabila experimentala prezentata de Rolls Royce in 2004. Modelul cu doua usi si patru locuri reprezinta o interpretare moderna a designului Rolls Royce clasic.


Portierele cu deschidere spre fata au fost omologate pentru Drophead si usureaza mult accesul catre scaunele din spate, contribuind simultan la estetica generala a masinii. Unicat Rolls Royce, portierele transforma radical aspectul lui Phantom Drophead Coupé, dându-i un aspect asemanator masinilor sport clasice din anii ’60, si contribuie la rigiditatea generala a masinii.


Portbagajul are un volum de 315 litri si doua deschideri pentru un acces usor. Plafonul din casmir este cel mai mare intâlnit pe vreuna dintre decapotabilele moderne, ofera o buna izolare fonica si a fost conceput pentru a putea fi pliat intr-un spatiu restrâns.


Sasiul lui Phantom Drophead Coupé este facut manual din aluminiu si necesita peste 140 de metri de sudura. Puterea este asigurata de acelasi V12 de 6.75 litri intâlnit si pe limuzina Phantom, care poate accelera coupe-ul de la 0 la 100 km/h in 5,7 secunde.


Mitsubishi Prototype-X


Mitsubishi va dezvalui in premiera mondiala noul model Lancer, alaturi de conceptul Prototype-X, prefigurând noua generatie a sedanului sportiv.


Conceptul Prototype-X reprezinta un model avansat de design pentru noul Lancer Evolution, programat pentru lansare in anul fiscal 2007. Inglobând calitatile Mitsubishi sub sloganul „fun to drive“, Prototype-X are la baza stilul modelului curent Lancer, dar a fost proiectat pentru a oferi o imagine mai impunatoare a performantei.


Modelul-concept este dotat cu sistemul avansat de tractiune integrala S-AWC (Super All-Wheel Control) ce ofera performanta si o manevrabilitate deosebita prin controlul puterii, frânarii, directiei si suspensiei pentru fiecare roata. Propulsorul este un motor turbo MIVEC, construit din aluminiu, iar transmisia este asigurata de o cutie de viteze manuala cu sase trepte.


Alaturi de noul Lancer si Prototype-X, Mitsubishi va prezenta si modelul din gama SUV – Outlander, ce a fost lansat pe piata americana in octombrie 2006. Mitsubishi Outlander este propulsat de un nou motor de 3.0 litri V6 MIVEC2, având o cutie manuala cu sase rapoarte automata.


Jaguar C-XF


C-XF prefateaza viitorul XF, care inlocuieste in gama limuzina S-Type. XF se anunta un model de mare impact, de succesul caruia depinde toata istoria viitoare a marcii Jaguar. C-XF este un coupe cu patru usi, un model in genul lui Mercedes CLS, spre deosebire de viitorul XF, care va fi o berlina clasica, având patru usi, atunci când va fi lansata oficial, in septembrie, la Salonul de la Frankfurt.


Cel mai controversat element in designul noului model este grila, care este incadrata de farurile lunguiete si de nervurile masinii, dând o nota de agresivitate, dar aducând parca aminte si de Aston Martin. In mijlocul grilei se afla si logoul Jaguar, care se gaseste si in laterale, dar si pe jantele de 21 de toli, din aliaj si cu pneuri Pirelli.


Interiorul este si mai radical decât exteriorul, oferind o privire de ansamblu asupra Jaguarului de mâine. Supertehnologizat, dominat de neoane si aluminiu, interiorul este spatios pentru patru adulti cu o inaltime de 1,80 m.


C-XF nu este un urias cu picioare de lut, ci un adevarat sportiv: motor V8 de 4.2 litri si 420 CP, cu un cuplu de 368 Nm, care, teoretic, poate impinge masina la o viteza maxima de 290 km/h. In spatele motorului gasim aceeasi cutie automata cu sase trepte de la XKR.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS