11.4 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024

Oltenia, in aer

Regiunea de Dezvoltare Sud-Vest Oltenia, din care face parte si judetul Dolj, este cea mai saraca dintre cele opt regiuni infiintate la nivel national. Concluziile raportului Directiei Regionale de Statistica Dolj pe primele sase luni ale acestui an arata ca oltenii sunt ultimii la serviciile de transporturi, posta, telecomunicatii, comertul cu ridicata la produsele alimentare, bautura si tutun.


Oltenia va intra in Uniunea Europeana cu un handicap major in fata celorlalte regiuni din tara. Investitorii ne ocolesc, afacerile bat pasul pe loc sau cresc firav, ceea ce ne plaseaza pe ultimul loc ca dezvoltare economica. De exemplu, in Regiunea Sud-Vest Oltenia cifra de afaceri la comertul cu ridicata a fost in primele sase luni de 2,2 milioane RON, de aproape 14 ori mai putin decât Regiunea Bucuresti – Ilfov, care reprezinta 44,8% din totalul cifrei de afaceri in acest domeniu la nivel national. Oltenia sta ceva mai bine la comertul cu produse agricole si animale vii unde se claseaza pe locul cinci, dar este in coada clasamentului la comertul cu produse alimentare, bauturi si tutun.


Dezastru este si la capitolul transporturi. Firmele care ofera servicii de transporturi, posta, telecomunicatii sau tranzactii imobiliare sunt cu mult in urma celor din celelalte judete, realizând o cifra de afaceri de 713.000 RON, ceea ce reprezinta doar 2,4% la nivel national.


Oltenii nu calatoresc cu avionul


Conform raportului Directiei de Statistica, discrepante apar si in privinta traficului aerian de pasageri. In timp ce in Regiunea Bucuresti – Ilfov peste 1,8 milioane de pasageri s-au deplasat in strainatate sau in tara cu avionul, in Oltenia doar 157 au apelat la aceasta metoda de transport. Si aceasta in conditiile in care penultima clasata, Regiunea Sud-Est (Constanta – Tulcea), a inregistrat peste 23.000 de pasageri. Directorul Aeroportului International Craiova are o explicatie pentru situatia catastrofala a zborurilor cu avionul din regiune. „In Oltenia, singurul aeroport este cel din Craiova si acesta nu efectueaza curse regulate, in timp ce in celelalte regiuni sunt câte trei sau patru aeroporturi. Suntem in tratative avansate cu o companie aviatica si speram ca din octombrie sa putem efectua curse“, a declarat Mircea Dumitru, directorul Aeroportului International Craiova.


In felul acesta, Dumitru spera ca toti cei aproximativ 2.500 de doljeni care si-au cumparat bilete de avion catre Spania si Italia si au zburat de pe alte aeroporturi din tara sa o faca incepând de luna viitoare din Craiova. Pentru pasageri, acest lucru inseamna economie de timp. „Ca sa ajunga la timp pe aeroporturile din Bucuresti sau Timisoara, pasagerii doljeni sunt obligati sa plece cu câteva ore inainte, pe când din Craiova nu le trebuie mai mult de câteva minute“, a explicat directorul aeroportului.


Daca transportul cu avionul este in aer, Oltenia se claseaza pe primele locuri la numarul de vehicule pentru transportul calatorilor si a marfii. Din cele opt regiuni, Oltenia este pe locul doi dupa Regiunea Centru, cu o crestere fata de 2005 de 17,5%. Si la marfuri Oltenia se claseaza pe podium. Dupa Bucuresti – Ilfov si Regiunea Nord-Est, Oltenia a inregistrat o crestere 12,6%.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS