9.5 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriDAEWOO ambaleaza motoarele catre Ucraina

DAEWOO ambaleaza motoarele catre Ucraina

In timp ce statul negociaza pentru rascumpararea de la coreeni a pachetului majoritar de 51% din actiuni, uzina isi va mari in 2006 capacitatea de productie pentru motoare si cutii de viteze, o afacere de 150 de milioane de euro. Fabrica va angaja 150 de oameni pentru a face fata comenzilor.


Ministrul economiei si comertului, Codrut Seres, a efectuat, la sfârsitul saptamânii trecute, o vizita de lucru la uzina DAEWOO de la Craiova, in contextul negocierilor pe care statul român le poarta cu partenerii coreeni pentru preluarea pachetului majoritar de 51% din actiunile intreprinderii.


„Ne apropiem de finalizarea negocierilor cu partea coreeana. Din punct de vedere tehnic, fabrica este dotata la standarde europene si ar fi pacat sa nu fim preocupati sa-i gasim un viitor“, a afirmat Seres la finalul vizitei. Ministrul a spus ca, in cel mult o luna, statul va rascumpara pachetul majoritar de actiuni, pasul urmator fiind inceperea negocierilor cu investitorii interesati de relansarea uzinei: „O delegatie a MEC va efectua o vizita in Coreea pentru a discuta ultimele detalii referitoare la preluarea actiunilor. Pâna atunci, avocatii nostri incearca sa gaseasca solutiile cele mai bune pentru realizarea acestui lucru. Saptamâna aceasta, vom promova un memorandum in sedinta de guvern in care vom arata pasii care urmeaza sa fie facuti in continuare“. Codrut Seres sustine ca firma-mama nu ar mai avea nici un fel de pretentii fata de ceea ce au negociat pâna acum avocatii, fara insa sa dezvaluie vreun detaliu referitor la pretul de rascumparare sau datoriile fata de creditori. In ultima perioada, in presa au aparut insa câteva informatii in legatura cu aceste aspecte. Datoriile de circa 550 de milioane de euro pe care fabrica le-ar avea catre creditorii DAEWOO Motor Co. Coreea ar fi acoperite in totalitate cu garantii de catre partea coreeana. Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI) din subordinea MEC ar urma sa plateasca aproximativ 60 de milioane de euro pentru actiunile detinute inca de coreeni. Daca problema revenirii la stat a uzinei DAEWOO pare, cel putin in declaratii, rezolvata, nu se stie inca numele viitorului investitor strategic la DAEWOO Craiova. Pâna acum, mai multe companii importante pe plan mondial si-au exprimat interesul pentru uzina DAEWOO. GENERAL MOTORS, FORD si RENAULT – NISSAN ar putea fi potentiali investitori. Chiar si un producator chinez, CHERY AUTOMOBILE, si-a anuntat interesul pentru fabrica de la Craiova. Totusi, cele mai avansate discutii par sa se fi purtat cu reprezentantii RENAULT – NISSAN, care si-au si trimis recent specialistii in vizita la uzina. „Nu banii pe care ii vom lua pe pachetul majoritar de actiuni ne intereseaza, ci asigurarea unui plan de afaceri pe termen lung“, a mai afirmat Codrut Seres. Acesta spune ca relansarea uzinei ar presupune ca viitorul investitor sa produca aici un model nou. In cazul mentionat, ar putea fi vorba de un model NISSAN, varianta de rezerva fiind extinderea capacitatii de productie pentru RENAULT-DACIA, produs in prezent la uzinele din Pitesti.


Piesele de schimb, o activitate profitabila


Asadar, numele viitorului patron al uzinei craiovene ramâne inca necunoscut, la fel ca si prelungirea licentei de fabricatie a modelelor DAEWOO la Craiova.


Ministrul Codrut Seres a lasat sa se inteleaga ca General Motors Auto and Tehnology (GMDAT), cea care a preluat DAEWOO MOTOR CO. fara uzina craioveana, ar fi „dispusa“ sa prelungeasca licenta de fabricatie pentru modelele DAEWOO.


Anul acesta, se vor produce 30.000 de unitati. In schimb, fabrica isi va mari considerabil capacitatea de productie pentru piese de schimb, in special motoare si cutii de viteze. In premiera, Ion Ion, vicepresedintele DAEWOO AUTOMOBILE ROMANIA (DWAR), a dezvaluit ca uzina a incheiat un contract important cu uzinele DAEWOO din Ucraina, pentru furnizarea a 20.000 de motoare si cutii de viteze. „Am semnat un contract pentru furnizarea a aproape 20.000 de motoare si de cutii de viteze pentru aceasta fabrica, care vinde anual aproape 150.000 de unitati. Fabricile din Ucraina, Uzbekistan, Polonia si Egipt sunt o dovada ca DAEWOO este inca un brand raspândit“, a spus Ion Ion. Comenzile pe 2006 acopera producerea a 121.000 de motoare si 171.000 de cutii de viteze, mai mult fata de anul precedent, când s-au produs 43.000 de motoare si 116.000 cutii de viteze. Potrivit vicepresedintelui Ion Ion, afacerea cu motoare si cutii de viteze se ridica la circa 150 de milioane de euro. Suplimentarea productiei pe acest sector va determina si o suplimentare a personalului. Conducerea uzinei a anuntat ca in acest an numarul de personal se va mari cu circa 4%, adica 150 de oameni, având in vedere ca uzina are in prezent aproximativ 3.600 de angajati.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU