10.3 C
Craiova
sâmbătă, 11 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPublireportajUn iPhone ieftin nu are sens, iar Apple știe asta

Un iPhone ieftin nu are sens, iar Apple știe asta

Încă de la prima generație de iPhone, Apple a fost criticat pentru politica sa de prețuri. Primul iPhone era comercializat la prețul de $599 împreună cu un abonament. A fost primul an în care Apple a scăzut prețul unui iPhone deja existent pe piață.
La numai două luni de la apariția în magazine, Apple a scăzut prețul la $399, stârnind furia clienților care s-au grăbit să aibă primul iPhone. Apple i-a îmbunat prin acordarea de carduri iTunes, prin intermediul cărora puteam cumpăra muzică și filme. Un an mai târziu, iPhone 3G era lansat cu prețul de $199. Asta nu înseamnă că fanii dădeau doar o treime pe smartphone-ul produs de Apple – sumele erau recuperate prin intermediul abonamentelor de telefonie, iar monopolul avut de AT&T a generat repede ideea că Apple trebuie să lanseze un model mai ieftin.
Sigur, Apple avea deja un model mai ieftin. Era vorba despre iPod touch – un iPhone fără capacitățile unui telefon mobil. Însă presa și fanii se gândeau că un model „mini” putea să stea sub un iPhone cu un ecran de 3.5”. Acest lucru nu s-a întâmplat decât abia în 2013.
5 ani după ce primul iPhone a fost lansat, piața de smartphone-uri era extrem de dinamică. Samsung devenise echivalentul celei mai bune alegeri din platforma Android, iar ecranele sale, la fel ca acum, erau considerate printre cele mai bune (dacă nu chiar cele mai bune). Deși Samsung avea în gamă modele puternice, care satisfăceau fiecare client din punct de vedere multimedia, acestea erau mai accesibile decât ceea ce oferea Apple.
De aceea, în 2012, Apple avea să cedeze tendinșelor pieței, prin lansarea iPhone 5. Spre deosebire de modelele anterioare, iPhone 5 avea un ecran de 4” și format 16:9, foarte util celor care doreau să urmărească filme pe telefonul lor. Deși mișcarea a impulsionat un pic vânzările, Apple și-a dorit mai mult.
Iar în 2013 am avut parte de un răspuns: iPhone 5C. Aceta era practic un iPhone 5 cu carcasă de plastic (policarbonat) și o cameră foto îmbunătățită. Și mai important era faptul că iPhone 5C era mai ieftin decât telefonul alături de care a fost lansat, iPhone 5S, cu $100. Însă noile specificații ale telefonului mai scump, printre care procesorul pe arhitectură de 64-bit, senzorul de amprentă și culoarea aurie au oferit modelului 5C un aspect de jucărie. Acest lucru era ultimul lucru la care potențialii clienți Apple doreau să se gândească când vine vorba despre un iPhone.
Așa că iPhone 5C a avut parte de o durată scurtă de viață – doar un an. Apple a schimbat strategia și a optat pentru lansarea unor modele mai scumpe, prin care să transmită acea plus valoare pe care clienții săi o caută.
Lucrurile au mers foarte bine mai ales din momentul în care Apple a lansat generația 6/6 Plus. În sfârșit, Apple aducea pe piață smartphone-uri cu display-uri comparabile celor din curtea Android. Toate modelele de după au transformat iPhone-ul în business-ul principal al celor de la Apple, atât ca încasări, cât și ca profit.
Apple a mai încercat o dată să pună pe piață un iPhone mai accesibil. Acesta se numește iPhone XR, iar motivul său de a exista este foarte simplu. Cei care nu au cumpărat un iPhone X s-au uitat la acesta și l-au dorit într-o variantă mai accesibilă. Pentru 25% mai puțin, Apple a oferit același design, același Face ID, o cameră foto cu capacități fotografice similare cu ceea ce găsim pe iPhone X (mai puțin distanța focală secundară), dar a și lăsat câteva lucruri deoparte.
Lucrurile care nu au mai fost puse pe iPhone XR au dus la ideea unui model asupra căruia s-a compromis, iar acesta este unul dintre motivele pentru care întreaga gamă de iPhone-uri a suferit în această perioadă – ideea că Apple ar putea face compromisuri pentru telefoanele sale n-a picat prea bine pentru clienții săi.
În cazul în care Apple uitase, cele mai recente statistici i-au adus aminte că un iPhone ieftin nu are sens.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS