20.7 C
Craiova
miercuri, 18 septembrie, 2019
Acasă Actualitate Comerţul online: Nereguli privind prezentarea preţurilor şi ofertelor speciale la 60% din...

Comerţul online: Nereguli privind prezentarea preţurilor şi ofertelor speciale la 60% din site-urile verificate de Comisia

-

În urma verificării unor site-uri destinate consumatorilor din UE reiese că mulţi consumatori se confruntă cu informaţii neclare cu privire la preţuri şi la reduceri atunci când fac cumpărături online. Comisia Europeană şi autorităţile naţionale pentru protecţia consumatorilor au publicat rezultatele unei verificări efectuate la nivelul UE a 560 de site-uri de comerţ electronic care oferă o gamă largă de bunuri, servicii şi conţinut digital, de la îmbrăcăminte sau încălţăminte la programe informatice sau bilete la spectacole, se arată într-un comunicat al executivului comunitar, scrie Agerprs.

Conform rezultatelor verificărilor, aproximativ 60% din aceste site-uri au prezentat nereguli în ceea ce priveşte respectarea normelor UE în materie de protecţie a consumatorilor, în special modul în care sunt prezentate preţurile şi ofertele speciale.

Věra Jourová, comisarul pentru justiţie, consumatori şi egalitate de gen, a declarat: „Comerţul online le oferă consumatorilor numeroase oportunităţi. Cu toate acestea, mai mult de jumătate dintre site-uri prezintă nereguli, în special cu privire la modul în care sunt afişate preţurile şi reducerile. Acest lucru trebuie să înceteze, deoarece consumatorii sunt adesea induşi în eroare şi plătesc mai mult decât îşi propun. Sunt consternată de numărul mare de site-uri care au aceste probleme – sper că acestea sunt neintenţionate. Comercianţii online trebuie să respecte pe deplin normele UE în materie de protecţie a consumatorilor. Autorităţile naţionale pentru protecţia consumatorilor, cu sprijinul Comisiei, urmează să ia măsurile necesare pentru a pune capăt acestor practici comerciale neloiale”, scrie Agerpres.

Pentru mai mult de 31% din site-urile care ofereau reduceri, autorităţile de protecţie a consumatorilor suspectează că ofertele speciale nu erau autentice sau au constatat că modalitatea de calcul al preţului redus nu era clară.

Pe 211 site-uri, preţul final care trebuia plătit era mai mare decât preţul oferit iniţial. 39% din aceşti comercianţi nu incluseseră informaţii adecvate cu privire la taxele suplimentare care nu pot fi evitate la livrare, la metodele de plată, la taxele de rezervare şi la alte suprataxe similare. Legislaţia UE privind protecţia consumatorilor îi obligă pe comercianţi să prezinte preţuri care să includă toate costurile obligatorii şi, în cazul în care aceste costuri nu pot fi calculate în avans, consumatorul trebuie să fie informat în mod clar de existenţa lor.

În fiecare an, Comisia coordonează, cu ajutorul reţelei de cooperare în materie de protecţia consumatorului (CPC), verificarea site-urilor. Această reţea reuneşte autorităţile naţionale pentru protecţia consumatorilor din 30 de ţări (cele 28 de state membre ale UE, Norvegia şi Islanda), care sunt responsabile de aplicarea legislaţiei UE privind protecţia consumatorilor în UE.

Această verificare a fost efectuată în luna noiembrie a anului trecut de autorităţile de protecţie a consumatorilor din 24 de state membre ale UE, precum şi din Norvegia şi Islanda.

Ana-Maria PREDILĂ
Ana-Maria PREDILĂ
A făcut studii de jurnalism la Université Lille 3, Charles de Gaulle, în Franţa şi este o persoană căreia îi place comunicarea şi socializarea. Vrea să fie informată şi să aleagă conform propriei conştiințe şi nu după cum dictează obiceiurile comunității. Îi place să citească şi să meargă la teatru.

Google Search se îmbunătățește cu noi tehnologii

Google Search își extinde funcționalitatea cu două tehnologii esențiale: obținerea capturilor de ecran și recunoaștere vizuală a conținutului cu tehnologie de inteligență artificială.

Logitech MX, mouse-ul vertical de birou

Logitech MX Vertical este un model disponibil pe piaţă de ceva vreme, care atrage atenţia datorită formei sale „ciudate” la prima vedere, care promite să ajute utilizatorii care stau mult timp la birou.

Motorola One Zoom a fost lansat oficial

Motorola One Zoom se face remarcat prin designul său cu suprafeţe din metal şlefuit şi sistemul quad-camera performant. Noul model One Zoom pune accent pe calitate şi versatilitate la obţinerea de poze.