10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateO locomotivă CFR a pierdut vagoanele cu pasageri pe drum

O locomotivă CFR a pierdut vagoanele cu pasageri pe drum

Aproximativ 300 de pasageri ai trenului Timişoara Nord – Bucureşti Nord au rămas, ieri-dimineaţă, în jurul orei 8.00, pe un câmp din zona comunei Radomireşti, din judeţul Olt, timp de mai bine de o oră, după o defecţiune a locomotivei. Pasagerii şi-au continuat călătoria în acelaşi tren, fără să fie pusă în pericol siguranţa şi securitatea acestora. Garnitura şi-a reluat cursa după aproximativ o oră de staţionare şi după realizarea tuturor probelor care se impun prin reglementările în vigoare. „În nici un moment nu a fost pusă în pericol siguranţa şi securitatea feroviară şi a călătorilor din tren. Sistemele de securitate ale trenurilor au funcţionat perfect“, a precizat directorul general adjunct al CFR Călători, Adrian Vlaicu, potrivit Mediafax.
O echipă de la Revizoratul de siguranţă a circulaţiei analizează cauzele tenhice „şi va stabili vinovăţiile, dacă există“, în cazul ruperii de cuplă înregistrate ieri-dimineaţă la trenul InterRegio 1696 Timişoara-Bucureşti, a declarat oficialul CFR Călători. „În acest moment, o echipă de la Revizoratul de siguranţă a circulaţiei din zona Bucureşti este în depoul Bucureşti Călători şi aşteaptă remizarea celor două locomotive pentru aspectarea tehnică. Vor face o cercetare tehnică, dar şi a partidei de tren, a partidei de locomotivă, a celor doi mecanici care erau pe locomotivele din capul trenului şi abia după aceea se va putea stabili o cauză clară a ruperii aparatului de tracţiune dintre locomotivă şi tren şi eventualele vinovăţii, dacă acestea există“, a precizat Adrian Vlaicu.
Potrivit acestuia, „ruperile de cuplă nu sunt un fenomen nou, sunt de când există calea ferată, şi tocmai de aceea procedurile sunt foarte clare în aceste situaţii. Evident, nu este un eveniment plăcut nici pentru personalul de locomotivă, nici pentru personalul de tren, cu atât mai puţin pentru pasageri“.
Adrian Vlaicu a mai precizat: „În capul trenului erau două locomotive. Din motive de eficientizare a exploatării, acest tren venea cu două locomotive care au servit alte trenuri care au plecat din Gara de Nord. Cele două locomotive au depăşit zona macazurilor din staţie pentru a nu bloca complet staţia, s-au oprit, au procedat conform reglementărilor în vigoare pentru revenirea la tren (reglementări care, într-adevăr, cer mai mult timp) şi apoi au aplicat procedura de recuplare şi proba frânei. O procedură de acest tip poate dura între 50 şi 60 de minute, în funcţie de punctul în care se întâmplă“. Practic, explică oficialul CFR Călători, „în momentul în care s-a desfăcut cupla de tracţiune, garnitura şi locomotiva sunt frânate de urgenţă şi nu se mai pot mişca de pe loc decât în momentul în care garnitura este alimentată şi locomotivele şi frânele sunt realimentate şi deblocate. Altfel, frâna rămâne blocată şi garnitura nu poate să mai mişte“.
„Din momentul în care s-a produs frânarea, plecarea trenului cu cuplele noi după ce s-au făcut toate procedurile privind frânele şi recuplarea, trenul s-a pus în mişcare. Câteva secunde trenul s-a frânat, mecanicii au sesizat frânarea şi, masa inerţială a locomotivelor fiind mai mare, s-a produs o oarecare distanţă faţă de vagoane“, a mai spus Vlaicu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS