Ziua de 2 aprilie este considerată Ziua Internaţională de Conştientizare a Autismului, iar Asociaţia Naţională pentru Copii şi Adulţi cu Autism din Romania (ANCAAR), filiala Craiova, membră a Federaţiei pentru Drepturi şi Resurse pentru Persoanele cu Tulburări în Spectrul Autist (FEDRA) atrage atenţia întregii comunităţi asupra problemelor de discriminare cu care se confrunta zi de zi persoanele cu autism din România şi familiile lor.

Cu această ocazie, duminică, 2 aprilie, de la ora 11.30, în piaţa „Mihai Viteazul” din Craiova, va avea loc evenimentul de constientizare „Arata ca iti pasa! Fii albastru pentru Autism!”.

„În calitate de membru al Autism Europe, FEDRA si implicit ANCAAR filiala Craiova se aliniează spriritului campaniei de anul acesta şi pledează pentru acceptare, pentru transmiterea unui mesaj pozitiv şi optimist despre autism. Prin campania pe care o desfăşoară în acest an, organizaţiile membre FEDRA aduc în discuţie principiile Conventiei ONU a Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi pentru a declanşa condiţiile pentru o societate incluzivă. Totodată, ANCAAR filiala Craiova şi FEDRA cheamă la solidaritate şi la înţelegerea impactului remarcabil pe care incluziunea socială, accesul la educaţie şi intervenţiile specializate îl au asupra dezvoltării şi maximizării potenţialului fiecărei persoane cu autism. În zilele noastre mulţi oameni ştiu câte ceva despre autism, dar foarte puţini înţeleg exact ce înseamnă viaţa de zi cu zi a unei persoane cu autism. Discriminarea şi lipsa de înţelegere cu care se confruntă zilnic sunt unele dintre cele mai importante probleme. Înţelegerea acestor persoane ar fi primul pas în crearea unei societăţi mai incluzive şi mai accesibilă, mai tolerantă. O societate în care drepturile acestor persoane sunt respectate, iar ei sunt trataţi ca adevăraţi cetăţeni europeni cu drepturi şi libertăţi este idealul către care tind să aspire părinţii acestor copii şi profesioniştii care lucrează zilnic cu ei”, se precizează într-un comunicat ANCAAR.

„În România, încă nu avem o legislaţie clară, unitară, care să reglementeze drepturile persoanelor cu autism, încă nu există o infrastructură solidă de servicii şi intervenţii specializate care să le ajute să-şi crească abilităţile pentru a fi autonome şi nu există nici disponibilitatea alocării fondurilor necesare dezvoltării acestor servicii. Nu în cele din urmă, paradoxal, deşi avem o lege a învăţământului incluzivă, care promovează accesul neîngrădit la educaţie al tuturor persoanelor, copiii şi tinerii cu autism încă au acces limitat la învăţământul de masă”, se mai arată în comunicat.