10.6 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateS-a stabilit traseul pentru autostrada Piteşti-Sibiu

S-a stabilit traseul pentru autostrada Piteşti-Sibiu

Tot traseul pentru Autostrada Piteşti-Sibiu este avizat în acest moment, iar aceasta urmează să aibă aproximativ 123 de kilometri şi va costa 1,6 miliarde de euro, a anunţat ieri ministrul transporturilor, Sorin Buşe. Autostrada Piteşti – Sibiu ar urma să treacă prin Băiculeşti, Curtea de Argeş, Ţigveni, Văleni, Racoviţă şi Tălmaciu, traseul fiind acum complet aprobat, iar licitaţiile pentru capetele tronsonului vor fi lansate în curând. În total, şoseaua se va întinde pe circa 123 de kilometri şi va costa 1,6 miliarde de euro. Autostrada Piteşti – Sibiu ar urma să fie finalizată în 2021, cu un an mai devreme decât termenul prevăzut în Master Plan. Construirea acestei autostrăzi a fost cerută în stradă de mii de oameni, angajaţi ai uzinei Dacia şi ai firmelor prestatoare, iar lipsa ei a fost criticată în trecut şi de fostul şef al Ford România, care s-a declarat nemulţumit de absența unei şosele de mare viteză pe această rută.
Traseul complet aprobat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va arăta în felul următor:
Secţiunea 1: Sibiu – Boiţa, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (Defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente;
Secţiunea 2: Boiţa – Racoviţă, de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boiţa cu localitatea Racoviţă;
Secţiunea 3: Racoviţă – Văleni, de la km 43+000 la km 72+000, asigură continuita­tea autostrăzii prin Valea Bă­ia­șu­lui, făcând conexiunea dintre De­fileul Oltului şi Defileul Văii Topologului;
Secţiunea 4: Văleni – Curtea de Argeş, de la km 72+000 la km 90+000, traversează Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeş;
Secţiunea 5: Curtea de Argeş – Piteşti, de la km 90+000 la km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeş cu oraşul Piteşti şi autostrada existentă, prin Valea Argeşului;
Secţiunea 6 constă în reabilitarea a 14 km de drum naţional, respectiv DN 73C, fiind drum de legătură între Nodul Rutier Tigveni şi Râmnicu Vâlcea, precum şi construcţia a 2,5 km de drum nou.
Ministrul transporturi­lor, Sorin Buşe, a precizat că proiectele de infrastructură au avut grave probleme de calitate tocmai pentru că au fost depăşiri de costuri care au dus la litigii blocante, pentru că soluţiile tehnice de construcţie nu au fost adaptate condiţiilor din teren, dar şi pentru că studiile de fezabilitate nu au luat în calcul toate elementele geofizice şi nu au fost făcute în mod profesionist.
Autostrada Piteşti – Sibiu este una dintre cele mai aşteptate autostrăzi din România, inclusiv de către cea mai mare companie din ţară, Dacia, care este şi cel mai mare exportator la nivel naţional.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS