22.8 C
Craiova
luni, 29 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCu banii luaţi şi pantofii stricaţi

Cu banii luaţi şi pantofii stricaţi

Un craiovean a cumpărat, la începutul lunii octombrie, o pereche de pantofi de la magazinul Leonardo. După cum susţine bărbatul, după nici patru purtări, a ieşit grătarul de la unul dintre pantofi şi s-a prezentat cu certificatul de garanţie şi cu bonul la magazin. Personalul i-a spus că nu poate primi banii înapoi, iar cei de la Protecţia Consumatorului i-au sugerat să-şi pună nişte branţuri.

Pe 3 octombrie, craioveanul Valentin Dobre şi-a cumpărat o pereche de pantofi de la magazinul Leonardo, care l-au costat 119 lei. S-a dus acolo fiindcă mai cumpărase în trecut şi era mulţumit. După nici patru purtări însă, grătarul de la unul dintre pantofi a ieşit, iar omul a vrut să-şi recupereze banii, fiindcă încălţările au, conform certificatului, o garanţie de 60 de zile. „Am venit să-i schimb, mi-au spus că nu-mi pot da banii înapoi, că trebuie să-i trimită la Oradea la expertiză, iar eu nu îmi permit să stau atâta timp fără“, a povestit bărbatul. El a sunat şi la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Dolj, unde i s-a recomandat să facă o sesizare.

Şi la pantofi se face expertiză!

Vânzătoarea de la magazin a spus că nu are ce face şi că ascultă de managerul de zonă. „Nu pot să dau banii, am sunat la managerul de zonă şi a zis că produsul nu prezintă defect de magazin şi nu putem să dăm banii. Ei trebuie trimişi la expertiză la Oradea sau schimbaţi“, a spus femeia, care nu a vrut să ne dea numele managerului de zonă pentru a-i solicita un punct de vedere oficial.
Nemulţumirea cumpărătorului a fost provocată atât de faptul că i s-au stricat încălţările aflate încă în garanţie, cât şi de acela că în certificatul de garanţie exprimarea lăsa de înţeles că poate alege între repararea produsului, înlocuirea sau primirea contravalorii sale. „Termenul de garanţie oferit de către SC Leonardo SRL este de 60 de zile de la data achiziţionării produsului, pentru deficienţe neimputabile consumatorului. Garanţia oferită nu afectează drepturile conferite consumatorului de legislaţia în vigoare. SC Leonardo SRL oferă ca modalităţi de asigurare a garanţiei, în funcţie de deficienţă, repararea produsului, înlocuirea acestuia sau restituirea contravalorii produsului, în condiţiile legislaţiei în vigoare“, este scris în certificatul de garanţie.

„Nu era mai bine să puneţi nişte branţuri?“

Citind acestea, orice om care nu cunoaşte legislaţia ar spune că-şi poate alege dintre cele trei variante, iar Valentin Dobre a ales să-i fie returnaţi banii. După o vizită la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului, acesta a aflat că legislaţia în vigoare, mai exact Legea nr. 449/2003, spune că nu are de ales şi că trebuie respectate mai multe etape: repararea produsului, înlocuirea lui, reducerea corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului. „Aşa este legea, iar certificatul de garanţie ar trebui să dea paragrafe din aceasta. Prevederile Legii nr. 449/2003 obligă la respectarea unei ordini. Vă daţi seama cum ar fi dacă toată lumea ar veni să-şi ceară banii înapoi?“, a spus Marius Pandelescu, inspector principal la OJPC Dolj.
Cetăţeanul cu pantoful stricat a făcut o sesizare şi şi-a luat număr de înregistrare, deşi, susţine el, i s-a recomandat să nu se mai încurce cu atâta hârţogăraie: „Ştiţi ce mi-au zis? «Nu era mai bine să puneţi nişte branţuri, să lăsaţi sesizarea?…»“, a spus, revoltat, bărbatul.
OJPC Dolj trebuie să-i răspundă acestuia în termen de 15 zile de la depunerea sesizării. Omul va continua să îşi ceară drepturile, pentru că, susţine el, „nu-şi bate nimeni joc de mine pe banii mei“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS