14 C
Craiova
miercuri, 1 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateBăsescu: Din câte ştiu eu, GFR nu va avea banii pentru CFR Marfă

Băsescu: Din câte ştiu eu, GFR nu va avea banii pentru CFR Marfă

Un investitor strategic pentru CFR Marfă trebuie să aibă banii pentru cumpărarea companiei și apoi pentru modernizarea acesteia, a afirmat azi președintele Traian Băsescu citat de Agerpres.

„Pe 4 octombrie, GFR-ul (Grup Feroviar Român—n.r.), cel care a fost declarat câștigător al licitației, trebuie să aibă depozitul de 20,2 milioane de euro ca garanție, după care în 30 de zile trebuie să vină cu diferența de încă 180 de milioane. Nu vreau să descurajez investitorul, dar din câte știu nu-i va avea. Și atunci se caută tot soiul de tertipuri cum a fost și acela cu întârzierea semnării contractului, că s-a plimbat hotărârea de guvern”, a susținut Traian Băsescu, într-o emisiune televizată.

Potrivit acestuia, în negocierea contractului, obligația de a dezvolta compania trebuie să existe.

„Eu nu spun că nu este bine (să fie un investitor român—n.r.). Problema este cum a definit guvernul investitorul strategic, pentru că în CSAT ni s-a cerut să fie un investitor strategic. Un investitor strategic este unul care are banii să cumpere și pe urmă banii să modernizeze. CFR Marfă, dacă vrea să fie competitivă, și nu este departe momentul când se deschide piața transportului feroviar la nivel european, trebuie să schimbe locomotive, trebuie să modernizeze foarte multe vagoane”, a afirmat Traian Băsescu.

El a menționat că, până pe 4 octombrie, GFR trebuie să depună avansul de 10%, ceea ce înseamnă 20,2 milioane de euro.

„Sigur că, dacă nu-i pune, lucrurile sunt închise. Dacă îi depune pe 4 octombrie, are 30 de zile pentru semnarea contractului și atunci lucrurile pot merge înainte. Dar în negocierea contractului, care nu este încheiată, deși s-au dat niște semnături, obligația de a dezvolta compania trebuie să existe pentru că simpla achiziție a companiei fără să introduci tehnologii noi, locomotive noi, mai puțin consumatoare de electricitate, de motorină, depourile în care se fac reparații upgradate, în măsura în care deține astfel de depouri. Trebuie făcute pentru că altfel ne prinde liberalizarea transportului feroviar cu o companie de dimensiunile CFR Marfă nepregătită. (…) Aici este problema investitorului strategic și cât de corect a fost ales investitorul din acest punct de vedere”, a atras atenția Traian Băsescu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS