10.3 C
Craiova
sâmbătă, 11 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateÎncep evaluările pentru administratorii de asociaţii

Încep evaluările pentru administratorii de asociaţii

Primăria pregăteşte reexaminarea administratorilor de la asociaţiile de proprietari din Craiova. Singurii care scapă de testare sunt cei care au obţinut atestatul anul trecut. La nivelul Compartimentului Control Asociaţii de Proprietari din cadrul Primăriei Craiova, până în prezent s-au stabilit cinci grupe de control (formate din inspectori din cadrul compartimentului), care să-i evalueze pe administratori, în cinci serii. „Dat fiind faptul că la sfârșitul anului trecut s-a stabilit prin HCL un «Regulament privind organizarea şi desfăşurarea examenului de atestare a persoanelor fizice în vederea îndeplinirii funcţiei de administrator de imobile şi autorizarea persoanelor juridice specializate pentru activitatea de administrare a imobilelor» noi avem obligaţia ca în primul trimestru al anului să procedăm la reexaminarea tuturor administratorilor. În prezent, la nivelul Serviciului avem cinci echipe de control, compuse din inspectorii care fac verificări la asociaţiile de proprietari din Craiova. Echipele de control se vor ocupa de testarea administratorilor, care vor fi împărţiţi în cinci serii şi chemaţi să susţină examenul. Am hotărât ca reexaminarea să se facă printr-un exament tip grilă. Testul va conţine 20 de întrebări, din legislaţia specifică activităţii de administrare a imobilelor, iar fiecare întrebare se notează cu cinci puncte.
Testul-grilă, care este stabilit de comisia de atestare, se consideră promovat în cazul obţinerii a cel puţin 70 de puncte.
Cei care nu se vor prezenta riscă să-şi piardă atestatul. Dacă un administrator este angajat la mai multe asociaţii, el va fi evaluat o singură dată. Până la momentul testării, ei se pot informa de la Serviciul nostru, pot studia regulamentul. Urmează să mai stabilim câteva detalii, după care vom trece la stabilirea locului, a datei şi la înştiinţarea administratorilor asupra desfăşurării evaluării. Pe lângă evaluarea în sine, aceştia trebuie să mai depună şi nişte acte medicale care să le ateste starea de sănătate“, a precizat Ioana Marica, noul şef al Serviciului Asociaţii de Proprietari.

Administratorii sunt nedumeriţi

De cealaltă parte, administratorii se arată surprinşi de hotărârea primăriei. „Nu ştiu nimic. Nu ştiam nici de acest regulament. Încă nu ne-a spus nimeni. De testări nici atât… Nu mi se pare corect fiindcă atunci când am luat atestatul, acum opt ani, mi s-a dat pe perioadă nedeterminată. Dacă vor să ne verifice, nu au personal care merge la sesizări, care controlează activitatea asociaţiei? Vom vedea“, este de părere Ion Barbu, administratorul Asociaţiei de locatari B1- ANL, Craioviţa Nouă.
Alţii sunt mai optimişti şi văd şi partea bună a evaluării. „Da, ne-au anunţat la şedinţa pe care am avut-o la primărie. Mi se pare un lucru normal, iar dacă eşti pregătit nu ai de ce să te sperii. Întrebările sunt din legislaţia în domeniu, pe care, oricum, ca administrator, trebuie să o cunoşti. Eu am atestatul de şase ani. Probabil vom fi anunţaţi când încep aceste evaluări“, a spus Daniela Cotoi, administratoare la Asociaţia nr. 1 Cerna.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS