13.4 C
Craiova
luni, 29 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCompania de Apă Oltenia umblă cu facturi fictive

Compania de Apă Oltenia umblă cu facturi fictive

Compania de Apă Oltenia (CAO) îşi înşală abonaţii pe faţă sau, mai bine zis, îşi prosteşte abonaţii în faţă. Este cazul unei craiovence, Gheorghiţa Neda, care are dublă cetăţenie şi locuieşte mai tot timpul anului în Austria, iar în Craiova ajunge o dată pe an, în concediu. Cu toate acestea, craioveanca noastră, care deţine o proprietate pe strada General Dragalina nr. 71, s-a trezit că are de plătit către Compania de Apă Oltenia consumuri foarte mari de apă: 27 mc pe factura din luna februarie 2011, 48 mc în martie 2011 sau 70 mc în aprilie 2011, iar facturile astronomice tot curg. Dar cel mai supărător este faptul că, deşi Gheorghiţa Neda nu are canalizare, plăteşte din anul 2010 către furnizorul de apă al oraşului taxă pentru canal, pentru apa meteorică şi, mai nou, pentru epurare.
„Toată povestea a început în 2010, când ne-au pus apometre. Eu nu am fost atunci în ţară, pentru că locuiesc în Austria, vin rar în ţară. De atunci ne trezim cu facturi de mii de litri de apă, consumaţi într-o singură lună. Dacă ar fi fost conducta spartă, se vedea. Nu am ştiut de acest lucru pentru că am lăsat o vecină să se îngrijească de problemele de acasă. Când am venit în ţară am văzut ce se întâmplă. Dar total incorect găsesc faptul că trebuie să plătesc un serviciu de care eu nu beneficiez, canalizarea. Lunar am trecut pe factură canalizare cu apă meteorică şi epurare apă uzată. De câte ori am venit în ţară, am făcut sesizări, am mers în audienţe la Companie, la OPC, la primărie. Nici un rezultat!“, a explicat Gheorghiţa Neda.

Compania îşi dă cu stângul în dreptul

Ca să dovedească „promptitudinea“ cu care rezolvă problemele abonaţilor din Craiova, furnizorul de apă nu se încrede în sesizările abonatului de pe strada General Dragalina şi face singur constatări la faţa locului. La data de 7.07.2011, angajaţii CAO au controlat la adresa mai sus menţionată şi s-au edificat, totodată aducând la cunoştinţă abonatului că „nu există reţea de canalizare“, ceea ce Gheorghiţa Neda ştia foarte bine. În ciuda răspunsului dat, luna următoare, CAO a facturat aceluiaşi abonat serviciul de canalizare, plus apă meteorică, plus epurare.
Ca în basmele  de adormit copii, am putea spune că „povestea“ cu facturarea a continuat până în zilele noastre. Inclusiv în luna septembrie 2012, Gheorghiţa Neda este obligată să plătească CAO servicii de care nu beneficiază, în ciuda sesizărilor, memoriilor şi plângerilor pe care femeia le-a făcut, în ciuda promisiunilor venite din partea oficialilor. „Am un teanc de sesizări, de adrese, şi azi am fost în audienţă la primărie. Mi se dă dreptate, mi se fac promisiuni, dar facturarea este aceeaşi. Nu pot explica ce se întâmplă. Poate este o greşeală. Am verificat şi când au citit apometrul. Am observat că, în timp ce eu apar cu un consum foarte mare, unul dintre vecinii mei are consum zero. Poate cei care au făcut branşamentele au greşit. Fata care citeşte apometrele mi-a spus că ea credea că vecinii de la numărul 73 sunt plecaţi din ţară. Sunt înşelată pe faţă şi nu ştiu cui să mă mai adresez!“, s-a plâns Gheorghiţa Neda.

Promisiuni

Întrebaţi despre situaţia acestui abonat, reprezentanţii CAO se  „scot“ cu un răspuns dat chiar abonatului, ca urmare a prezentării acestuia la audienţele din 13.10.2012. „În urma verificării efectuate în data de 18.09.2012 s-a constatat că imobilul de la adresa menţionată nu este racordat la reţeaua de canalizare a municipiului Craiova, drept pentru care s-a procedat la corectarea facturilor emise în perioada iulie 2011 – septembrie 2012. Suma rezultată în urma acestei corecţii se va restitui în baza unei cereri depuse de dumneavoastă la sediul Companiei…“, este răspunstul dat de reprezentanţii CAO chiar Gheorghiţei Neda, printr-o adresă care nu este datată şi înregistrată.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS