16.2 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024

Urgentaţi ancheta!

Avioanele cu elice SAAB – 2000 ale companiei Carpatair, singurul operator aerian al Aeroportului Internaţional Craiova, au fost implicate în şapte incidente în ultimii şapte ani. Unul dintre incidente a avut loc în februarie 2012, pe Aeroportul din Bănie. Ancheta trenează, iar aeronava este abandonată în incinta Avioane SA. Între timp, alt aparat SAAB – 2000 a avut probleme: patru persoane au fost rănite.

Pe 14 februarie 2012, o aeronavă SAAB 2000 a companiei Carpatair, cu 48 de pasageri la bord, a ieşit de pe pista Aeroportului Internaţional Craiova şi s-a înfipt în zăpadă. Două persoane au fost rănite şi au avut nevoie de îngrijiri medicale. În urma impactului, ambele elice ale aeronavei s-au rupt. Avionul a fost tractat în curtea Avioane Craiova SA, unde ar fi trebuit să fie reparat. Cazul a fost preluat de Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) şi de procurori. La patru luni de la acest incident, organele implicate în anchetă nu ne oferă răspunsuri. Avionul a rămas abandonat în curtea fabricii de avioane. „Nu-l iau de aici, dar nici nu-l repară. Din contră, au început să demonteze piese de pe el. Probabil au ajuns la concluzia că nu mai poate fi reparat şi atunci recuperează ce se poate“, ne-a dezvăluit o sursă din cadrul Avioane SA. Oficial, compania Carpatair susţine că ancheta este încă în desfăşurare şi de aceea nu s-a luat nici o decizie în privinţa avionului.
„Cazul încă nu este închis, iar proprietarul aeronavei nu a luat nici o decizie. Aparatul face parte din flota noastră de avioane, pentru care avem un leasing operaţional prelungit până în 2014“, a spus Paula Ardelean, PR la Carpatair. Reprezentanţii Ministerului Transporturilor (MT) încă întârzie cu un răspuns în acest caz.

Şapte incidente în şapte ani

Potrivit site-ului companiei Carpatair, flota actuală cuprinde o aeronavă Boeing – 737, câte trei aparate Fokker -100 şi Fokker -70, precum şi şase SAAB – 2000. Modelul produs de constructorul suedez SAAB a devenit operaţional în 1994, însă vânzările au fost limitate şi producţia a fost stopată în 1999. Au fost construite doar 64 de avioane, iar în anul 2000 numai 54 de aparate se mai aflau în serviciu. Compania Carpatair avea la un moment dat 14 aparate SAAB – 2000. Aeronava de producţie suedeză este considerată cel mai rapid avion de pasageri cu elice, are o capacitate de 50 de locuri şi un consum de combustibil redus. Presa notează mai multe incidente aviatice în care au fost implicate aeronavele SAAB – 2000 ale Carpatair. GdS a numărat şapte incidente în perioada 2005 – 2012. Unul dintre cele periculoase  a avut loc în 2009, când un avion de linie a survolat timp de 90 de minute Aeroportul Internaţional Timişoara. Din cauza unei defecţiuni la trenul de aterizare, avionul a aterizat pe burtă. Alt incident s-a produs acum o lună, pe 28 mai 2012. Un avion SAAB – 2000, care circula pe ruta Florenţa – Timişoara cu 45 de pasageri la bord, a fost evacuat pe aeroportul italian din cauza unei alerte de incendiu la unul dintre motoare. Potrivit presei italiene, patru persoane au fost rănite. Conform TGCom.it, trei pasageri s-au ales cu fracturi la membrele inferioare, iar al patrulea acuza dureri la coloana vertebrală. Autorităţile italiene au deschis o anchetă în acest caz. Aşteptăm cu interes rezultatele anchetei în cazul incidentului de la Craiova, mai ales că operatorul aerian Carpatair este în prezent singurul care deserveşte Aeroportul din Bănie.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS