24 C
Craiova
luni, 6 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateFabrica de motoare a Ford se opreşte temporar

Fabrica de motoare a Ford se opreşte temporar

Americanii nu mai turează puternic motoarele şi opresc producţia pentru a retehnologiza linia proaspăt dată în folosinţă, pe care vor să introducă în fabricaţie la Ford încă un motor de 1,5 litri, pe lângă cel de 1 litru, EcoBoost, care se fabrică la Craiova

La nici o lună de la inaugurare, la fabrica de motoare din cadrul Ford încetează producţia timp de două luni, cel mai probabil în perioada iulie-august, potrivit unor surse din cadrul fabricii. Aceasta se închide pentru o nouă investiţie în echipamente, în sensul că se pregăteşte linia de producţie pentru ca la Craiova să mai fie produs un motor, de capacitate diferită de cel care se fabrică acum. Pe lângă motorul EcoBoost de 1 litru, pe benzină, care a început să fie produs pe 10 mai 2012, compania mai pregăteşte intrarea în fabricaţie la Craiova a unui alt motor, de 1,5 litri, potrivit aceloraşi surse. Retehnologizarea este programată a fi realizată în lunile iulie şi august, motiv pentru care în această perioadă nu se va mai produce micul motor EcoBoost de 1 litru. Oficialii Ford au precizat, la începutul acestui an, că pentru 2012 sunt planificate să iasă pe poarta fabricii craiovene 30.000 de motoare. Însă, la lansarea oficială a producţiei de serie, nu a mai fost avansată nici o cifră legată de producţia de anul acesta. „Volumul de producţie depinde de ceea ce se întâmplă pe piaţa din Europa. Şi aici, volumul de producţie va fi în funcţie de cererea de pe piaţă. Avem o capacitate de producţie de 350.000 de unităţi aici, dar cât vom produce anul acesta depinde numai de cererea de pe piaţă“, a declarat în urmă cu o lună, la lansarea producţiei motorului EcoBoost la Craiova, pentru GdS, Ian Pearson, şeful Secţiei de motoare din cadrul Ford.

Ford a confirmat: se pregăteşte un nou motor

Reprezentanţii Ford România nu spun nimic despre închiderea temporară a fabricii, dar au confirmat faptul că se pregăteşte intrarea unui nou motor în fabricaţie, însă nu au dorit să dea detalii legate de momentul intrării în fabricaţie a noului propulsor la Craiova. „Ford confirmă pregătirea unui al doilea motor la Craiova, însă mai multe detalii pe această temă vor fi oferite la momentul oportun“, au declarat pentru GdS reprezentanţii companiei. În acest moment, în Craiova se produce motorul pe benzină EcoBoost, care se mai fabrică şi în uzina Ford din Köln, Germania. În acelaşi timp, momentan, autovehiculele Ford B-Max care se fabrică la Craiova nu sunt dotate cu motoare produse în Bănie, deoarece vehiculele aflate acum pe linia de producţie a Ford sunt diesel, iar motorul fabricat la noi momentan este pe benzină.
Cele două luni în care se opreşte producţia motorului se suprapun şi cu perioada de concedii, pe care o are fabrica în fiecare an, trei săptămâni, începând de pe 28 iulie. Şi secţiunea destinată producţiei vehicului Ford B-Max intră în vacanţă, dar între 20 iulie şi 8 august.

Motoarele se exportă

Propulsoarele fabricate la Craiova sunt în trei cilindri şi reprezintă cel mai mic motor din gama Ford. Ele sunt destinate exportului şi vor fi montate pe Ford Focus şi chiar pe Ford C-Max, urmând ca pe viitor propulsoarele „made in Craiova“ să fie montate şi pe maşinile Ford B-Max fabricate aici. Compania a informat la evenimentul de lansare a producţiei de masă că motoarele care vor echipa Ford B-Max fabricat la Craiova vor ajunge la un consum de combustibil de 4,9 litri la 100 de kilometri (în varianta de 120 de cai-putere) şi la emisii foarte mici de CO2, de 114 grame pe kilogram.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS